לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נהיגה ללא רישיון רכב / טסט

כידוע לכל, נהיגה ללא רישיון רכב היא אסורה בהחלט, ובוודאי נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף, שהרי משמעות הדבר היא כי רכבכם לא עבר את הטסט השנתי ולכן הוא עשוי להוות סכנה של ממש לכם ולסביבתכם. במקרה כזה, ייתכן מאוד שתאלצו לשלם קנס כספי גבוה ותקבלו מספר משמעותי של נקודות רישוי, שעשויות בהחלט להשפיע על עתידכם כנהגים.

במקרים חמורים יותר תאלצו לעמוד בפני בית המשפט לדיני תעבורה ולשאת בעונש מחמיר יותר. חשוב לדעת מהם זכויותיכם במקרה בו נתפסתם ללא רישיון רכב בתוקף, מהי הענישה הצפויה לכם ומה תוכלו לעשות על מנת להקל על הענישה. 

מהו רישיון רכב?

תקנה 266 לתקנות התעבורה קובעת את ההגדרה לרישיון רכב – "רשיון רכב" – פנקס הרכב, בצירוף אישור על תשלום אגרת רשיון הרכב וכשירותו לתנועה, ובצירוף אישור על שינוי רישום בעלות על הרכב – בטפסים שקבעה רשות הרישוי". כלומר, רישיון רכב הוא מסמך שכולל את כל הפרטים של הרכב – סוג הרכב, מספר שלדה, מידע על בעליו, אישור על עבירת טסט בהצלחה, תשלום אגרה ועוד. רישיון הרכב בעצם מאפשר לשוטר או לקונה לקבל את כל המידע הרלוונטי לרכב.

מהו רישיון רכב תקף?

רישיון רכב תקף הוא רישיון רכב מעודכן שמעיד על כך שהמבחן עבר את הטסט בהצלחה וכי אגרת הרישוי שיש לשלם מדי שנה שולמה. זאת אומרת, בכדי לקבל מתן תוקף לרישיון הרכב, הנהג נדרש בתשלום האגרה ובבדיקת רכבו באחד מהמוסכים המורשים לכך. מטרת בדיקת הרכב היא לוודא כי אכן הרכב עומד בתנאים הנדרשים ואין כל ליקוי אשר עשוי לסכן הן את הנהג והן את יתר משתמשי הדרך השונים. עבירת נהיגה ללא טסט תעמיד לנהג דו"ח תעבורה חמור ותחשוף אותו לעונשים רבים בבית המשפט לתעבורה.

נהיגה ללא רישיון רכב / טסט - uliel.co.il

החובה לנהוג עם רישיון רכב

קובע הסעיף השני לפקודת התעבורה את החובה לנהוג עם רישיון רכב תקף -"2. לא ינהג אדם רכב ולא ירשה לאחר לנהוג רכב שברשותו, אלא אם נרשם הרכב בהתאם להוראות פקודה זו ויש עליו רשיון רכב תקף שניתן לפי הפקודה; ובלבד שלא יהיה בעל רכב אחראי לפי סעיף זה על נהיגת רכבו על ידי אדם אחר, אם הוכיח שנקט כל האמצעים הסבירים כדי שאותו אדם לא יוכל לנהוג ברכב".

לפי סעיף זה, אדם אינו רשאי לנהוג או להרשות לאדם אחר לנהוג ברכב שברשותו, אלא אם הרכב רשום בהתאם להוראות החוק ובעל רישיון רכב תקף.

 

נהיגה ללא רישיון רכב טסט
נהיגה ללא רישיון רכב טסט

 

העונש על נהיגה ללא רישיון רכב

העונש על נהיגה ללא רישיון רכב מתחלק לשני מקרים בעלי חומרה משתנה – נהג שנוסע עם רישיון רכב בתוקף אך הרישיון אינו בנמצא, ונהג שנוסע ללא רישיון רכב בתוקף.

נסיעה עם רישיון רכב תקף שאינו בנמצא

במקרה בו שוטר עוצר נהג ומגלה כי רישיון הרכב אינו בנמצא, על אף שהוא מחזיק ברישיון רכב בתוקף, הנהג יתבקש לגשת לתחנת המשטרה הקרובה לביתו ולהציג את רישיון הרכב התקף תוך עשרים וארבע שעות. ברוב המקרים, הנהג יקבל קנס על נסיעה ללא רישיון רכב.

נסיעה ללא רישיון רכב בתוקף

עבירת נהיגה ללא טסט מתחלקת למספר עבירות בדרגות חומרה שונות בהתאם לסעיף 2 בפקודת התעבורה. בכדי להביא בפני מה נהגים חשופים, עשינו בשבילכם סדר בדבר:

נהיגה ללא טסט/רישיון רכב בתוקף נקודות תעבורה קנס כספי עונשים נוספים:
נהיגה ללא רישיון רכב כאשר הרישיון פקע מלפני פחות מארבעה חודשים. 6 נקודות חובה 250 ₪ הנהג חשוף לאמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי אם צבר לחובתו מספר נקודות חובה של 12 ומעלה.
נהיגה ללא רישיון רכב כאשר רישיון הרכב פקע לתקופה העולה על ארבעה חודשים ועד שנה לכל היותר. 6 נקודות חובה 1000 ₪ ריבוי נקודות חובה עשוי להעמיד את הנהג בפני חיוב בביצוע אמצעי תיקון כדוגמת קורסי נהיגה ואף שלילת רישיונו.
נהיגה ללא טסט לרכב בכלל. 6 נקודות חובה הזמנה לדין. הנהג חשוף לעונשים מחמירים בהגיעו לביהמ"ש לתעבורה כדוגמת שלילת רישיון הנהיגה שלו.
נהיגה ללא טסט לרכב בתקופה העולה על שנה. הזמנה לדין.

האם נגרר לרכב נדרש ברישיון בתוקף?

נהגים שיש ברשותם נגרר לרכב, נדרשים לוודא כי הנגרר מופיע ברישיון הרכב שלהם, במקרה בו אין לנהג רישיון רכב תקף בעניין הנגרר, הוא צפוי לקבלת כתב אישום חמור בגין כך. בזהה לעבירת נהיגה ללא טסט, גם עבירה זו מתפצלת למספר עבירות השונות בחומרתם לרבות:

עבירת תנועה: נקודות תעבורה: קנס: עונשים נוספים:
נגרר לרכב ללא תוקף רישיון של פחות מארבעה חודשים. 6 נקודות חובה 250 ₪
נגרר לרכב ללא תוקף רישיון של לפחות ארבעה חודשים ועד לשנה. 6 נקודות תעבורה 750 ₪
נגרר רכב ללא תוקף רישיון של למעלה משנה. 6 נקודות חובה הזמנה לדין. במקרה דנן הנהג חשוף לעונשים רבים כדוגמת קנס כספי, שלילת רישיון הנהיגה ועוד.

מהי הענישה הצפויה בבית המשפט על נהיגה ללא רישיון רכב?

בבית המשפט לדיני תעבורה כל מקרה יישקל באופן נפרד בהתאם למידת חומרתו של האירוע, ההיסטוריה התעבורתית והפלילית של הנהג, נסיבות האירוע ועוד. חשוב לזכור בית המשפט לדיני תעבורה הוא בית משפט פלילי לכל דבר ועניין, ולכן שופטיו מוסמכים להעניק עונשים מחמירים לרבות שלילת רישיון, פסילת רישיון זמנית ואפילו עונש מאסר בפועל או על תנאי.

ישנם מספר פרמטרים שעשויים להילקח בחשבון על ידי בית המשפט לדיני תעבורה ולהחמיר את מידת העונש. למשל, ככל שהנהג משך יותר זמן מבלי לחדש את תוקפו של רישיון הנהיגה, כך תעלה הסבירות כי בית המשפט לדיני תעבורה יתייחס לעבירה בצורה חמורה יותר.כמו כן, אם מדובר ברכב ישן ופחות בטיחותי, תעלה גם הסבירות לעונש יותר מחמיר מצד שופטי התעבורה, שהרי משמעות הדבר היא שהנהג המשיך לנסוע ברכב מבלי לבדוק את מצבו, על אף שידע שהוא עשוי להיות מסוכן לעצמו ולסביבתו.

כאמור, גם ההיסטוריה של הנהג עשויה להשפיע על חומרת או הקלת העונש. ייתכן מאוד שנהג שהיסטוריית הנהיגה שלו היא ללא רבב יזכה בעונש קל יותר מאשר נהג שהיסטוריית הנהיגה שלו רצופה בעבירות, נקודות רישוי וקנסות. לכן, במקרה בו אתם מזומנים לבית המשפט לדיני תעבורה בשל נהיגה ללא רישיון רכב, מומלץ מאוד שתיעזרו בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה, כיוון שעורך דין מיומן יידע להצביע על הנסיבות שעשויות להקל על עונשכם.

קבלת ליווי משפטי בידי עורך דין המתמחה בדיני תעבורה

אם נתפסתם נוהגים ללא רישיון רכב ומצאתם את עצמכם מוזמנים לדין, ההמלצה המרכזית היא לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה. בבואכם לשכור עורך דין, ודאו כי אתם נעזרים בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה ובעל ניסיון רב והצלחות בתחום. כך, תוכלו להבטיח כי אתם נעזרים בשירותיו של משפטן בקיא שככל הנראה מכיר היטב את המצב אליו נקלעתם ויודע כיצד להתמודד עמו.

היתרון העיקרי בשכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה הוא קבלת הסיוע מאדם  שיידע להסביר לכם כיצד לנהוג ומה לעשות על מנת לשפר את מצבכם המשפטי. ישנן נסיבות רבות שעשויות להקל על עונשכם ולהפוך את המצב על פיו, וככל הנראה לא תדעו להצביע על נסיבות אלו ללא ליווי של עורך דין.

תוכלו להיעזר בעורך דין גם במקרה בו אתם מתמודדים עם קנס כספי ונקודות רישוי בלבד, על מנת לערער על העונש. זכרו כי הצטברות רבה של נקודות רישוי עשויה להוביל לסנקציות רבות מקורס ריענון נהיגה ועד לשלילת רישיון מלאה. לכן, חשוב מאוד לברר האם יש לכם טיעון טוב על מנת לערער על נקודות הרישוי כדי שתוכלו להסירן מהתיק האישי שלכם.

נהיגה ללא רישיון רכב / טסט - uliel.co.il

נהיגה ללא רישיון

זכרו כי על הפרק עומד רישיון הנהיגה שלכם ועתידכם כנהגים. על מנת להימנע בכל מחיר מפסילת רישיון, אפילו זמנית, ומקנסות כספיים גבוהים, יש להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת להבטיח כי אתם מטופלים בידיים הטובות ביותר וכי אתם עושים כל מה שאפשר על מנת להימנע מסנקציה מחמירה. נהיגה ללא רישיון מוגדרת כעבירת תנועה חמורה לאור העובדה כי הינכם מהווים סכנה ממשית לביטחונם של משתמשי הדרך השונים כדוגמת נהגים, רוכבי אופניים, הולכי רגל וכיוצ"ב, לכן אין להקל ראש בדבר!

משרד עורכת הדין יערית אוליאל מזמין אתכם ליצור קשר בהקדם בכל מקרה בו אתם מעוניינים לערער על קנס או זקוקים לייצוג בבית המשפט לדיני תעבורה. משרדנו מתמחה בדיני תעבורה מזה שנים רבים, ובעל היכרות עמוקה עם כל סוגי המקרים והעבירות. אנו מזמינים אתכם לייעוץ ללא התחייבות, על מנת שנוכל ליידע אתכם על מצבכם ולשקול יחדיו ליווי משפטי כדי להבטיח שלא תישאו בענישה מחמירה.

שאלות נפוצות
עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף מחולקת למספר עבירות שונות כאשר כל אחת מהן נושאת עונש אחר, החל מקנס כספי ועד להזמנה לדין. למידע נוסף, ניתן לקרוא באתר האינטרנט.
בהחלט! עליך לוודא כי הנגרר אכן מופיע ברישיון רכב שלך, וכי קיים תוקף בעניין הנגרר. אי תוקף לרישיון הנגרר מהווה עבירת תנועה הנושאת עימה עונשים רבים, לעוד בנושא באתר.
עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף היא עבירה חמורה אשר חושפת את הנהג לפסילת רישיון הנהיגה שלו לתקופה ממושכת, בצירוף סנקציות נוספות. לקריאה אודות העונשים ניתן למצוא באתר.
רישיון רכב בתוקף מעיד כל כך שהרכב כשיר לעלות על הכביש וכי אין בו ליקויים אשר עשויים לסכן את הנהג ואת יתר משתמשי הדרך. לעוד בנושא, באתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה