לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נעצרתם לבדיקת שכרות? כדאי שתדעו!

כמה מותר לשתות לפני נהיגה

התשובה פשוטה – לא ניתן לדעת. התשובה תלויה בפרמטרים אישיים משתנים (משקל ומבנה גוף, הרגלי שתיה, סוג המשקה, צריכת אוכל וכדומה). בעקרון כל שתיה מעבר לכוס בירה, כוסית יין או וודקה עלולה להביא אתכם לגבול המותר בחוק לכן ההמלצה שלי היא שלא לקחת סיכון ואם שתיתם אלכוהול אל תנהגו כלל.

אז…

נעצרתם לבדיקת שכרות? כדאי שתדעו! - uliel

נעצרתם לבדיקת שכרות? כך תסייעו להציל את רישיון הנהיגה שלכם

מרגע שנעצרתם, השתדלו לתעד כל רגע. מותר לכם לתעד את האירוע בצילום וידאו. רישמו לעצמכם באיזו שעה נעצרתם, מה שם השוטר שעצר אתכם, שמות השוטרים שנכחו עימו ומה בדיוק עשה כל אחד ובאיזו שעה. ככל שתצליחו לתעד פרטים רבים יותר, כך תקלו על עורך הדין שלכם לסייע לכם בבית המשפט ולמצוא כשלים בהתנהלות המשטרה במקרה שלכם. אם נכחו נהגים נוספים שנעצרו עמכם לבדיקה, כדאי שתחליפו עימם פרטים (על מנת שתוכלו ליצור עימם קשר בעתיד).

ענו על כל השאלות של השוטרים והגיבו בנימוס

אתם תתבקשו לבצע בדיקת נשיפון ובדיקת מאפיינים – להבדיל מבדיקת הינשוף, לבדיקות אלה מותר לכם לסרב! אם תעברו את הבדיקות האלה בהצלחה- יתעלמו מהן, אך אם תיכשלו- הבדיקות ישמשו ראיה לרעתכם.

אל תנסו להתחכם ולסרב לבדיקת הינשוף. סירוב לבצע בדיקה יוביל בכל מקרה לכתב אישום על נהיגה בשכרות ויקשה על עורך הדין שלכם להגן עליכם בעתיד. לכך יש יוצאי דופן.

אם אתם סובלים ממחלת חום באותו היום או ממחלת ריאות כמו אסטמה, ציינו זאת בפני השוטר וודאו כי דבריכם נרשמו במדויק (לדוגמא- "יש לי חום גבוה"). לאחר שציינתם זאת ווידאתם שדבריכם נכתבו- בצעו את הבדיקה והשמעו להוראות השוטר. דרשו לבצע בדיקת דם במקום בדיקת הנשיפה.

חשוב לדעת!

לפני שאתם מבצעים את בדיקת האלכוהול, חשוב ליידע את השוטרים לגבי נטילת תרופות או שימוש בתרסיסים לפה.

טיפ חשוב

עם סיום האירוע גשו לבית-חולים ובקשו שיערכו לכם בדיקת דם לגילוי אלכוהול, על חשבונכם. היא יכולה לחסוך לכם כסף רב ופסילה ארוכה של הרישיון.

*מרבית הנהגים כלל לא יודעים שהחוק מגדיר אותם כשיכורים – כיוון שאינם מרגישים כאלה.

קרא עוד בעניין נהיגה בשכרות 

יערית אוליאל, עו"ד תעבורה

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עסקת טיעון נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נתפסת כאחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר בגין הסכנה הממשית להתרחשותן של תאונות דרכים. נהג אשר יימצא נוהג

שימוע בעבירת נהיגה בשכרות

נתפסים נוהגים בשכרות? הינכם עשויים להיות מזומנים לשיחת שימוש בפני קצין משטרה. באופן כללי, שימוש איננו עניין טכני אלא עניין

עורך דין נהיגה בשכרות

האם יצא לכם אי פעם לצאת לערב עם החברים, בילוי במועדון או סתם לביקור שגרתי עם המשפחה כשאלכוהול היה מעורב

משרדנו מתמחה רק בתעבורה