לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום תעבורה

עמידה לדין בשל חשד לביצוע עבירת תעבורה אינו אירוע נדיר, וגם אזרחים מן השורה עלולים למצוא את עצמם מזומנים לבית המשפט לתעבורה לאחר קבלת כתב אישום. כל קבלה של כתב אישום מצריכה היערכות מיוחדת והיוועצות עם עורך דין תעבורה, על מנת להגן על רישיון הנהיגה שלכם. כתב אישום אינו בהכרח גזרה משמיים ובנסיבות מסוימות ניתן אף להביא לביטולו. עם זאת, תוצאותיו עשויות להיות הרסניות ללא היערכות מתאימה והיעזרות בעורך דין תעבורה מקצועי הבקיא בתחום.

 

 

 

מהו כתב אישום תעבורה?

כתב אישום הוא מסמך משפטי המוגש נגד נאשם בעבירה פלילית על ידי המדינה, המאשימה. כתב האישום כולל בתוכו את האישומים המופנים כלפי הנאשם, העובדות המקימות אישומים אלו ואת רשימת העדים שעתידים להציג ראיות מרשיעות בפני בית המשפט.

כתב אישום תעבורה - uliel.co.il

כתב אישום תעבורה הוא כתב אישום העוסק בתחום של עבירות תעבורה חמורות, כמו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות או כתב אישום בגין ביצוע עבירת תנועה שהובילה לתאונת דרכים עם נפגעים. דיני התעבורה כפופים לדין הפלילי, ועל כן עשויים להקנות לנאשמים עונשים חמורים כמו קנס כספי, פסילת רישיון ממושכת ואפילו מאסר.

משפטי תעבורה מתקיימים לרוב בבית המשפט לתעבורה, שמהווה ערכאה ראשונה בתחום זה. ערעור על פסק דין של בית המשפט לתעבורה יתנהל בפני בית המשפט המחוזי, וערעור נוסף יגיע לבית המשפט העליון.

מתי מקבלים כתב אישום תעבורה?

אדם יקבל כתב אישום תעבורה אם המשטרה מצאה לנכון להמליץ על הגשת כתב אישום ותובע משטרתי או פרקליט יחליט להעמידו לדין לאור הראיות הקיימות ועובדות התיק. 

ישנם מספר זימונים אפשריים להתייצבות בבית המשפט לתעבורה:

כתב אישום עם הזמנה לדין

לאחר חקירה וגיבוש הממצאים, יישלח לנאשם כתב אישום באמצעות דואר רשום או שזה ימסר לו ביד על ידי שוטר. כתב האישום יפרט את כל האישומים בהם הואשם הנהג וכן, את העובדות הרלוונטיות.

דו"ח מצלמה ממוחשב

אם רכב נתפס מבצע עבירה במצלמת כביש, מספר הרישוי שלו יזוהה ודו"ח התנועה ישלח לבעל הרכב בדואר רשום. 

אם בעל הרכב אינו זה שנהג ברכב בשעת תיעוד ביצוע העבירה, הוא רשאי לבקש להסב את הדו"ח על מי שנהג ברכב בפועל בזמנים הרלוונטיים.

זימון לדין בידי שוטר

שוטר מורשה למסור הזמנה לדין בגין עבירה. הוא יכול לעשות זאת במעמד עצירת הנהג ולמסור באופן מיידי את דו"ח התנועה לנהג יחד עם פרטי הזימון לדין ופרטי הדו"ח. 

כיצד מתנהל משפט בבית המשפט לתעבורה?

כאמור, בית משפט תעבורה הוא בית משפט פלילי, ועל כן הוא פועל לפי חוקי סדר הדין הפלילי. הוא מתפרש על פני מספר דיונים, שלרוב אינם מתקיימים באותו המועד.

דיון הקראה ראשונה

בדיון ההקראה ראשונה, כשמו כן הוא, מקריאים לנאשם את עובדות המקרה ואת סעיפי האישום בהם הוא מואשם. הנאשם, מצידו, יתבקש להודות באשמה או לכפור באשמה, ויורשה להציג טענות מקדמיות על מנת לפסול את הצורך במשפט מלכתחילה. 

לא מומלץ להודות באשמה ללא התייעצות עם עורך דין תעבורה, שהרי הודאה באשמה תוביל להרשעה ברוב רובם של המקרים. להרשעה, כידוע, עשויה להיות השפעה משמעותית על חייכם ועל עתידכם כנהגים, ועל כן יש להפעיל שיקול דעת משפטי בשלב זה. אם לא התייעצתם עם עורך דין טרם מועד הדיון, באפשרותכם לבקש לדחות את הדיון על מנת שתוכלו לנצל את זכותכם החוקית להיעזר בעורך דין שיכוון אתכם. 

דיון ההוכחות

דיון ההוכחות כולל את הצגת הראיות ואת חקירת העדים על ידי ההגנה והתביעה. עורך דין תעבורה מנוסה ידע להצביע בשלב זה על ראיות רלוונטיות שעשויות לשכנע את השופטים בחפותו של מרשו או על כשלים בראיות התביעה שימנעו הרשעתו.

מתן פסק דין

בפסק הדין, מכריזים השופטים האם הנאשם הורשע או זוכה. אם הנהג הורשע, שני הצדדים יתבקשו להציג את טיעוניהם לעונש. ישנם הרבה שיקולים אפשריים שעשויים להשפיע על העונש לקולא או לחומרה, כמו היסטוריית נהיגה של הנאשם, נסיבות אישיות ועוד. עורך דין מנוסה לתעבורה יידע אילו נסיבות מיוחדות יש להדגיש על מנת להשיג את העונש הקטן ביותר. 

ערעור על פסק הדין 

על פסק דין של בית המשפט לתעבורה ניתן לערער לבית המשפט המחוזי. יש לעשות זאת עד 45 ימים מיום קבלת פסק הדין. 

לא הגעתי למשפט, האם הוא יתבטל?

במשפט שדן בעבירת תעבורה שהובילה לתאונה שכללה נפגעים שחוו פגיעה של ממש, אין לדון את הנאשם שלא בפניו. עם זאת, בכל עבירת תעבורה אחרת, אי התייצבותו של הנאשם תיחשב כהודאה באשמה ובכל העובדות, ודינו ייפסק שלא בפניו. ניתן לראות כי נאשמים שאינם מגיעים למשפט, נוטים לקבל עונשים מחמירים יותר מנאשמים שהתייצבו למשפט.

במקרה שבו אדם לא התייצב בשל נסיבות מוצדקות, הוא רשאי להגיש בקשה לביטול פסק דין שניתן ללא נוכחותו. עליו לעשות זאת תוך שלושים ימים מיום קבלת פסק הדין ולהסביר את נסיבות היעדרותו מהמשפט. אם בקשתו תתקבל, ייערך משפט נוסף.

מה עליי לעשות אם קיבלתי כתב אישום?

ההמלצה הטובה בעיקר והיעילה ביותר היא לגשת לסיוע משפטי מקצועי ומומלץ. עורכי דין המתמחים בייצוג במשפט תעבורה מודעים לאפשרויות הרבות שעומדות בפני הנאשמים ולזוויות הרלוונטיות שעשויות לספק הגנה לנאשם. הסיבה לכך פשוטה – מלבד היכרות עם חוקי התעבורה הרבים, עורך דין תעבורה מנוסה אמור להכיר היטב את בית המשפט לתעבורה, את שופטיו, את העונשים המונחים על הפרק ואת הנסיבות שעשויות להקל על עונשו של הנאשם. 

בעת בחירת עורך דין, מומלץ לבחור עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ובעל ניסיון ענף בתחום. מלבד זאת, שימו לב כי אתם בוחרים עורך דין אמין וקשוב לצרכיכם, שאתם חשים כי הוא מעמיד את האינטרסים שלכם במקום הראשון.

עורכת הדין יערית אוליאל מזמינה אתכם ליצור קשר עם משרדה אם אתם ניצבים בפני כתב אישום תעבורה. משרדה של עורכת הדין אוליאל אמון על הצלחות רבות בתחום, לרבות ביטול כתבי אישום, זיכוי במשפט והפחתת עונש משמעותית. הסתייעות בעורכת דין מקצועית ויסודית עשוי לשפר באופן מובהק את סיכוייכם לצאת זכאים מהמשפט או עם עונש מינימלי. צרו קשר עוד היום עם משרד עורכת הדין אוליאל, ותזכו בסיוע משפטי מיומן, חרוץ ואישי. 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה