לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת

בחירת עורך דין המתאים להתמודדות עם סוגיות הקשורות לדיני התעבורה בכלל ותאונות דרכים בפרט עלולה להיות החלטה קשה. בחירת ייצוג משפטי הולם יכולה להיות ההבדל בין קבלת פיצוי מלא לבין הישארות בידיים ריקות. חשוב לזכור שהכותרת ״עורך דין״ איננה מבטיחה שתקבלו את מה שמגיע לכם, ובסוף, כמו כל השקעה נבונה, חשוב שתדעו כמה דברים על הנכס בו אתם משקיעים. על מנת לסייע לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם, ריכזנו עבורכם כמה נקודות מרכזיות שחשוב לדעת כאשר אתם פונים לעורך דין תאונות דרכים.

 

 

חשיבות בחירת עורך דין לפי תחום הייצוג

חשוב לדעת כיצד לבחור יועץ, בדיוק כמו שלא הייתם פונים ליועץ משכנתאות כדי לבחור מסלול השקעה בשוק ההון בגלל שהוא אינו מתמחה בשוק ההון, כך גם צריך לנהוג כאשר בוחרים ייעוץ משפטי. לכל ענף משפטי יש הסתעפויות מרובות, וכל אחד מהם דורש התמחות ספציפית. חשוב לציין שכל תחום משפטי הינו מקצוע שונה כמעט לחלוטין, כך שההתייחסות לכל ענפי עריכת הדין השונים תחת הכותרת ״ייעוץ משפטי״ עלולה להיות מטעה.

אי אפשר להיות הכי טוב בכל התחומים ולכן חשוב לבחור עורך דין הבקיא בתחום הרלוונטי עבורכם. בהקשר זה, העצה הטובה ביותר עבורכם היא שכדאי לכם לבחור עורך דין אשר עוסק אך ורק בדיני תעבורה, הוא עורך דין תאונות דרכים המנוסה בתחום זה.

עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת - uliel

בחירה בעורך דין לתאונות דרכים

לשם המחשת חשיבות התמחות עורך הדין, על מנת לקבל פיצויים במקרה של תאונת דרכים,  המקרה ידרוש התייחסות לאופי התאונה בהקשר הספציפי לפקודה לנפגעי תאונות דרכים, התייחסות לדיני הנזיקין ולאופי התביעה שתנוהל נגד הפוגע או להגנתו, התייחסות לחברת הביטוח שייתכן וצריך לתבוע או להעביר אליה את האחריות ועוד. ובקיצור – ניתן לראות שתחום התעבורה לבדו הינו מסובך דיו באופן הדורש התמחות ספציפית, כפי שיספק לכם עורך דין לענייני תאונות דרכים.

כתוצאה מכך, חשוב לזכור – גם אם קיבלתם המלצה על עורך דין תותח, אך תחום ההתמחות שלו הוא משפט מסחרי או דיני משפחה – לא יהיה ביכולתו לסייע לכם בצורה הטובה ביותר. אם תפנו לעורך דין אשר אינו עוסק אך ורק בדיני תעבורה – סביר להניח שהייצוג שתקבלו לא יהיה הולם דיו. דאגו לפנות רק לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים.

עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת
עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת

 

הצלחות משרדנו בתיקי תאונות דרכים

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

נגמר בקנס בלבד!
תאונת דרכים עצמית
שבעה ימי פסילה בלבד
לאחר תאונת דרכים
תאונת דרכים בפעם
השנייה ללא פסילה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי תאונות דרכים, אפשר לעזור גם לך! 

 

עורך דין תאונות דרכים מנוסה – ניסיון שווה מקצועיות

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, מומחיות היא לא רק רובד של בקיאות במטריה המשפטית אלא גם מושפעת מרובד נוסף וזהו הניסיון בפועל של עורך הדין בתחום התאונות הדרכים. ככל שעורך הדין ניהל יותר תיקים בתחומי תאונות הדרכים, כך המיומנות שלו בתחום משתפרת, וכפועל יוצא גם היכולת של עורך הדין להתמודד עם סיטואציות מורכבות בתחום תאונות הדרכים או לחלופין להביא תוצאות באופן טוב ומהיר יותר משתפרת.

בתחומי התעבורה ותאונות הדרכים ישנם שחקנים חוזרים רבים אשר הינם גופים מורכבים וגדולים, אשר גם לעיתים האינטרסים שלהם הם שהפיצוי של הנפגע יהיה קטן ככל האפשר. במהלך החיפוש אחר הפיצוי בגין תאונות דרכים יש לרוב צורך להתמודד עם גופים כמו חברות הביטוח, קופות החולים וביטוח לאומי אשר מעריכים את הנזק שנגרם מתאונת הדרכים, רופאים מומחים אשר מעריכים את הנזקים שנגרמו וכיוצא בזה. לכל גוף גדול מסוג זה ישנם מנגנוני עבודה שונים, אשר צריך להכיר על מנת לפעול מולם ולקבל את התוצאות הטובות ביותר בעבור הלקוח.

 

כיצד לזהות עורך דין מקצועי לתאונות דרכים

עורך דין תעבורה מיומן יידע לתת שירות מרבי בתחומים הבאים:

  • מתן מידע מקיף ללקוח, לרבות הנחיות מפורטות ללקוח אילו מסמכים חשוב שישמור על מנת שניתן יהיה להשתמש בהם בבית המשפט.
  • לאגד ולהציג מידע אשר נדרש עבור ייצוג משפטי הולם.
  • הפנייה והיכרות עם רופאים מומחים שונים אשר יוכלו לאבחן את הנזק שנגרם עקב התאונה
  • לאילו גופים צריך להגיש את המסמכים השונים – לרבות היכרות אישית עם הנפשות הפועלות במשרדים השונים.
  • ליווי צמוד של הלקוח לכל אורך התהליך עד להצלחה.

על פניו הדבר נשמע נטו בירוקרטיה ועניינים טכניים, אך בהקשר המשפטי שליטה בבירוקרטיה מובילה לניצחונות בתיקים ולתוצאות טובות יותר:

העובדות

  • הגעה לרופא מומחה אשר בתי המשפט מעריכים את חוות הדעת אשר הוא נותן יביאו לפיצוי גדול יותר
  • היכרות עם חברות הביטוח יאפשרו לזהות תרגילים משפטיים כמו הצעת פשרה שאינה משתלמת ללקוח וכדומה. זאת כמובן בנוסף לכך שהיכרות עם הגופים מסייעת לזרז הליכים.

כלומר העניינים הטכניים הופכים להיות מהותיים ומשמעותיים באופן אשר משפיע על גובה הפיצוי אותו תקבלו והמהירות של קבלת הפיצוי.

בהקשר זה, חשוב להבין כי אין שום סיבה להתבייש ולהימנע מלשאול את עורך הדין שאלות בנושא. חשוב לוודא כמה שנות ניסיון יש לו בתחום עריכת הדין, ובתחום התעבורה בפרט. האם יש לו ניסיון נרחב בבתי המשפט והאם הוא ניהל הליכים הדומים לאלו אשר הוא חושב צפויים לכם. עורך דין מיומן לא יהסס להציג הצלחות שלו בתחום, לפרט את הצעדים הבאים אותם אתם צפויים לעבור במסגרת התביעה ואף יציג לכם כל מיני "טיפים אישים" שלו במסגרת הליכים אלו.

ייעוץעורכת דין תחברוה יערית אוליאל ייעוץ ראשוני ללא התחייבותראשוני

>>> מאמר מומלץ בנושא עבודת הסניגור בייצוג תיקי תאונות דרכים >>>

 

זמינות וסבלנות עורך הדין – כיצד הן משפיעות ישירות על הייצוג שתקבלו?

זמן הוא משאב מוגבל ויקר. אם תתקלו בעורך דין שלא עונה לטלפונים שלכם ואינו משקיע זמן בכם ובתיק שלכם, המשמעות היא שהוא גם לא משקיע בניצחון שלכם. ייצוג משפטי הוא תהליך אשר לעיתים יכול להימשך חודשים ארוכים עד ליישוב הסכסוך, ולכן נדרשת נאמנות ללקוח לכל אורך הדרך.

השקעה אישית בכל לקוח – לאורך זמן

להשקעה של עורך הדין בפגישות אתכם יש השלכה ממשית על הדרך בה תבחרו לפעול. כל פתרון משפטי הוא תלוי הקשר ולא ניתן להלביש שבלונה על כל סוגיה ולצפות לאותה תוצאה. לכל לקוח יש שיקולים אישיים אשר משפיעים על ההחלטות שירצה לקבל במסגרת ייצוג על ידי עורך דין.

כך למשל, אם קיבלתם הצעה לפיצוי מחברת הביטוח בעקבות תאונת דרכים – ההחלטה כיצד להתנהל תלויה מאוד במגבלות התקציביות שלכם. משא ומתן עלול להימשך זמן רב ועלול להיות כרוך בעלויות משניות, וההחלטה האם לנהל משא ומתן ארוך או קצר קשורה באופן הדוק למידת הדחיפות של קבלת דמי הפיצויים. אם אינכם במצב כלכלי קשה – ככלל, כדאי לנסות למצות את המשא ומתן עד לקבלת פיצוי הולם.

 

ייעוץעורכת דין תחברוה יערית אוליאל ייעוץ ראשוני ללא התחייבותראשוני

>>> אתם מוזמנים להתרשם מסיפורי ההצלחה שלנו  >>>

 

מה לעשות כאשר המצב הכלכלי קשה

לחילופין, ככל שבמצבכם הכלכלי קשה יותר –- מומלץ להסכים להצעת חברת הביטוח על מנת למנוע עיכוב בקבלת דמי הפיצוי. יש מקרים מסוימים בהם יוכל עורך הדין לפעול לקבלת פיצוי עיתי, עד לקבלת התשלום המלא. עורך דין שלא יכיר אתכם כמו שצריך, ולא ידע בדיוק כמה זמן וכסף יש לכם על מנת לנהל את ההליך – לא יוכל לתת לכם את העצה המשפטית שתמקסם את האינטרסים שלכם במסגרת החוק.

חשוב מאוד שעורך הדין שלכם ייקח את הזמן להכיר אתכם כמו שצריך על מנת שיוכל לתת לכם את העצה הטובה ביותר, ובנוסף לכך, שישקיע בכם את הזמן בתיווך המידע המשפטי המורכב כדי שתבינו את ההחלטה שאתם מקבלים. אם נתקלתם בעורך דין שאינו מוכן להשקיע בכם באופן סביר – מומלץ לפנות לקבלת ייצוג משפטי אחר.

עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת - uliel

שכר טרחה של עורך דין תאונות דרכים

סוגית התשלום לעורך הדין עלולה להיות טעונה. חשוב לדעת ששכר הטרחה אינו דבר קבוע ועלול להשתנות בהתאם למומחיות וותק עורך הדין העומד מולכם. בנוסף, שכר הטרחה משתנה בהתאם לשירות הניתן ויכול להגיע לסכומים גבוהים ככל שמדובר בהליכים מורכבים מאוד, כמו למשל תאונות דרכים בהם יש אובדן בנפש.

לעומת זאת, עורך דין המייצג אתכם בתביעה לקבלת פיצויים בעקבות תאונת דרכים, מוגבל בגובה שכר הטרחה שיכול לדרוש. החוק קובע כי בתיקים אלה רשאי עורך הדין לגבות מקסימום בין 8% ל- 13% מסך הפיצוי הכולל ובהתאם להתקדמות ההליכים. חשוב לדבר עם עורך הדין באופן גלוי על מנת להבין את ההבדלים השונים בעלויות, וכיצד למקסם את האינטרס שלכם במסגרת המגבלות שלכם כלקוחות.

 

עורך דין חרוץ והגון אשר רואה את האינטרסים שלכם

לכאורה זה אמור להיות ברור מאליו כי על עורך הדין לשים את האינטרסים של הלקוחות שלו בראש מעייניו, אך למעשה מדובר באחת הסוגיות הטעונות ביותר בסוג זה של תביעות. לעיתים, עורכי דין ישאפו לקבל פשרות אשר אינן טובות ללקוח:

  • במטרה לקבל כסף מהיר ללא כל עבודה
  • לשמר על יחסי עבודה טובים עם חברות הביטוח, גם כאשר הדבר אינו עומד בהלימה עם האינטרסים של הלקוח.

חשוב להדגיש, פשרות הן דבר נהדר פעמים רבות. הן מבטיחות את קבלת הפיצויים להם אנו זכאים באופן מהיר וללא הסחבת של בתי משפט בישראל ואף מנטרלים את הסיכון בכך שבית המשפט יכתוב פסק דין שלילי בעבורנו. אך על מנת להחליט זאת יש לבחון כל מקרה לגופו, כאשר השיקול היחיד הוא טובת הלקוח ולא טובת העורך הדין. לשם כך, דרוש עורך דין חרוץ והגון אשר שם את טובת הלקוח כשיקול היחיד בסדר העדיפויות שלו בעת ניהול התיק.

 

דאגה לאינטרסים שלכם

בהקשר זה חשוב לציין כי ניגוד לתפיסות החברתיות בנוגע לעורכי דין, אשר לפיהם אנחנו צריכים לשאוף להשיג עורך דין חסר עכבות ובושה, ישנה חשיבות כי עורך הדין יהיה אדם הגון ואמין.

אין ספק שעורך דין צריך להיות קשוח ולהילחם בעבור הלקוחות שלו, אך ישנו קו דק אך ברור בין להיות עורך דין קשוח אך הגון לבין להיות עורך דין שדואג קודם כל לעצמו ורק לאחר מכן ללקוח. אנו צריכים לשאוף כי עורך הדין שלנו ישים אותנו במקום הראשון בעת ניהול התיק.

בהקשר זה, אין מנוס אלא להסתמך על האינסטינקטים והאינטואיציות שלכם. האם העורך דין אשר עומד למולכם נתפס בעיניכם כאדם הגון? האם אתם הייתם מעוניינים לפעול אתו בחיים מחוץ לבית המשפט? חשוב לקחת עורך דין אשר אתם סוברים כי התשובות לשאלות אלו הן חיוביות, במידה ואתם מכירים אנשים אשר אותו עורך דין ייצג אותם בעבר, תשאלו אותם בנוגע אליו, הם יוכלו לספק לכם חוות דעת בלתי אמצעית בנושא.

 

עורך דין תאונות דרכים – מילות סיכום

כדי לבחור עורך דין מתאים, אשר ביכולתו לסייע לכם להתמודד עם סוגיות בדיני תעבורה בכלל ותאונת דרכים בפרט, כפי שנכתב במאמר זה, חשוב לשים לב לכמה דברים:

  • שתחום עיסוקו העיקרי של עורך הדין יהיו בתחום התעבורה.
  • שמדובר באדם הגון עם זמינות וסבלנות רבה עבורכם.

זכרו, ייצוג משפטי הוא מערכת יחסים לכל דבר ועניין ולכן חשוב שתרגישו שאתם יכולים לסמוך על מי שמייצג אתכם.

עורכת הדין יערית אוליאל הינה סנגורית בעלת בקיאות וניסיון בתחום התעבורה. עורכת הדין אוליאל מייצגת לקוחות רבים ממנעד רחב של סוגיות, החל מקנסות וכלה בתאונות קטלניות, ומייצגת את האינטרסים של לקוחותיה בנאמנות ובמקצועיות.

צרו קשר עוד היום לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות!

רישיון הנהיגה שלך בסכנה?  אנחנו כאן!

השאר פרטים עכשיו ונילחם עבור הצדק המגיע לך!

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה