לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עונש על אי ציות לתמרור עצור

תמרור עצור הוא חלק מהותי ובלתי נפרד משמירה על כללי הבטיחות בכביש. בהתאם לכך, העונש על אי ציות לתמרור עצור הוא חמור ועשוי לשבש את מהלך חייו התקין של הנהג. מאמר זה ייפרט מהו תמרור עצור, כיצד מצייתים לו ומה העונש על אי ציות. כל הפרטים במאמר.

מהו תמרור עצור ומהו תפקידו?

תמרור עצור הוא ככל הנראה אחד הדברים הראשונים שתלמיד לנהיגה לומד עליו, ולא לשווא – לתמרור משמעות בינלאומית שכמעט ואינה משתנה ממדינה למגינה. תפקידו של תמרור העצור היא לאותת לנהג בהגעתו לצומת כי עליו לבצע שתי פעולות חשובות – עצירה מלאה והענקת זכות קדימה לרכבים אחרים.

עונש על אי ציות לתמרור עצור - uliel

למה צריך לציית לתמרור עצור?

תמרור עצור הוא תמרור שביכולתו להציל חיים – ראשית, הוא מוצב בעיקר בצמתים אשר שדה הראייה בהם מוגבל, כך שהנהג המתקרב לצומת יידע לעצור עצירה מלאה ולא יסכן רכבים אחרים. שנית, הוא מסדיר את סדר זכויות הקדימה בצומת שיש בה רמזור שאינו תקין (תופעה נפוצה למדי בישראל). בנוסף, התמרור מטיל על הנהגים המתקרבים את החובה להעניק זכות קדימה.

כך, למעשה, תמרור העצור הוא שחקן מרכזי בחיי היום יום של מאות אלפי ישראלים המצויים בכבישים, ומוודא את הציות לכללי הזהירות הבסיסיים ביותר על מנת לשמור על סדר וביטחון בכביש. בהתאם, העונש על אי עצירה בתמרור עצור הוא חמור למדי.

 

עונש על אי ציות לתמרור עצור
עונש על אי ציות לתמרור עצור

 

אילו חובות מטיל תמרור העצור על הנהג?

נהג שמגיע לצומת עם תמרור עצור יידרש לעמוד בתנאי תקנה 64(ד) לתקנות התעבורה –

"(ד)  נוהג רכב המתקרב לצומת שלפניו מוצב תמרור המציין חובה לעצור, יעצור במקום שיוכל לראות את התנועה בדרך החוצה, ואם סומן קו עצירה – לפני קו העצירה, ויתן את זכות הקדימה לרכב אחר המתקרב או הנכנס לצומת מכביש אחר".

כלומר, נהג שמתקרב לצומת בה נמצא תמרור עצור צריך בראש ובראשונה לבלום (בהדרגתיות, כמובן) על מנת להגיע למצב של עצירה מלאה ומוחלטת לפני קו עצירה. אם לא מסומן קו עצירה, על הנהג לעצור בנקודה בה הוא יכול לצפות בתנועה וברכבים האחרים על מנת שיוכל להמשיך לנהוג בבטחה.

לאחר שעצר, עליו לתת זכות קדימה לרכבים אחרים שנכנסים לצומת או לרכבים שמתקרבים אליה, וניכר כי הם עתידים לעבור בה. כפי שניתן להבין, שלב זה מצריך מהנהג להפעיל שיקול דעת בריא על מנת לצמצם סיכונים. רק לאחר שהנהג עצר והעניק זכות קדימה, יוכל להמשיך.

 

מהו העונש על אי ציות לתמרור עצור?

העונש על אי ציות לתמרור עצור משתנה בהתאם לאירוע שהתרחש ונסיבות אי הציות.

 

 

אי ציות שלא סיכן עוברי דרך

אם נהג לא עצר בתמרור עצור, אך העבירה לא הובילה לסיכון עוברי הדרך השונים (כמו רוכבי אופניים, נהגי רכב, הולכי רגל וכן הלאה), העבירה תהא פחותה בחומרתה והוא יידרש לשלם 250 ₪ כקנס ויקבל ארבע נקודות תעבורה בלבד.

 

אי ציות מוחלט לתמרור עצור

אם הנהג לא עצר עצירה מלאה בתמרור עצור וגם לא נתן זכות קדימה, הוא ייענש בעשר נקודות תעבורה ויוזמן למשפט בבית הדין לתעבורה, בו הוא יוכל לעמוד בפני ענישה חמורה כמו פסילת רישיון או אפילו מאסר בהתאם להשלכות של העבירה.

 

אי ציות לתמרור עצור כאשר הנהג הוא נהג חדש

נהג חדש שעובר עבירה חמורה ייענש בצורה מחמירה יותר כיוון שהמדינה רוצה לתמרץ את נהגיה החדשים לנהוג בזהירות יתרה ולהימנע מעבירות תעבורה בכל מחיר. בהתאם לכך, נהג חדש שלא ציית לתמרור עצור עומד בפני שלילת רישיון זמנית, הארכת מעמדו כנהג חדש בשנתיים נוספות ודרישה לעמוד שנית במבחן הנהיגה המעשי (טסט) ובמבחן התיאוריה.

 

אי ציות לתמרור עצור שהוביל לפגיעה באדם

אם נהג לא ציית לתמרור עצור וכתוצאה מכך היה מעורב בתאונת דרכים שכללה הרוגים או פצועים, הוא יעמוד בפני סנקציות קשות לרבות שלילת רישיון ומאסר בפועל או מאסר על תנאי, בהתאם לחומרת האירוע.

 

תפסו אותי על אי ציות לתמרור עצור, מה לעשות?

הטיפ הטוב ביותר שנוכל לתת לכם הוא ליצור קשר מידי עם עורך דין, ובייחוד במקרה בו הנהג הוא נהג חדש או במקרה בו אי הציות הוביל לתאונת דרכים שכללה נפגעים או הרוגים. רק לעורך דין תעבורה יש את הכלים המתאימים על מנת להגן עליכם בבית המשפט על מנת שלא תאבדו את רישיונכם.

אתם יכולים ליצור קשר עם עורך דין מהרגע שבו התרחשה העבירה, על מנת שינחה אתכם כיצד לתעד את זירת האירוע, כיוון שאם תצליחו להוכיח שהתמרור סומן, הוצב או נקבע שלא כדין, תהיו מוגנים מסנקציות וכתב האישום יתבטל. למשל, אם תמרור העצור מסתתר מאחורי עץ, והצלחתם לתעד אותו כראוי, ישנו סיכוי גבוה שהמשפט כולו יתבטל.

לכן, אם במסגרת עבירת העבירה היו עדים לאירוע שיכולים להעיד על מיקומו הבעייתי של תמרור העצור, ודאו כי אתם לוקחים את פרטיהם המלאים כך שיוכלו להעיד לטובתכם במידת הצורך. כאשר אתם שוכרים את שירותיו של עורך דין תעבורה, וודאו כי אתם מעסיקים עורך דין מיומן עם הצלחות רבות בתחום, כך שתבטיחו לעצמכם את ההגנה המשפטית הטובה ביותר שתוכלו לקבל.

ניסיון רב ישפר משמעותית את יכולתו של עורך הדין להגן עליכם ולהוכיח את זכאותכם.

עונש על אי ציות לתמרור עצור - uliel

לסיכום

אם אתם או אחד מיקיריכם נתפסתם על אי ציות לתמרור עצור, עורכת הדין יערית אוליאל מזמינה אתכם ליצור קשר עם משרדה על מנת לקבל ייעוץ וליווי משפטי מעורכי דין מיומנים. משרד עורכת הדין אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ובעל הצלחות רבות בתחום, וישמח לעמוד לשרותכם על מנת להוכיח את חפותכם.

העונש על אי ציות לתמרור עצור משתנה בהתאם לחומרת התוצאה שנגרמה וניתן לחלק את המקרים לכאלו בהם נגרמה תאונה ונפגעים וכאלו בהם לא. במקרה בו אין נפגעים העונש צפוי להתחיל מקנס של 250 ₪ ו-4 נקודות ועד ל-10 נקודות, פסילת רישיון מנהלית ואף שלילת הרישיון.

המקרים בהם היו נפגעים בדרך כלל יגיעו לפתח בית המשפט. העונש צפוי להיות חמור ומשתנה בהתאם לחומרת התוצאות. העונש עשוי להיות שלילת רישיון, תשלום פיצויים לנפגעים ואפילו תקופת מאסר.

אי ציות לתמרור עצור נחשב לעבירה חמורה. במקרה של נהג חדש אשר עובר עבירה חמורה העונש צפוי להיות חמור יותר מזה של נהג ותיק. במקרים אלו עשוי הנהג החדש לעמוד בפני שלילה זמנית של הרישיון, דרישה לבצע מבחן תיאוריה וטסט מחודשים והארכה של תקופת הגדרתו כנהג חדש בשנתיים נוספות.

עבירות של אי ציות לתמרור עצור נחשבת לעבירה חמורה וכתוצאה מכך גם הענישה על עבירה זו הינה ענישה חמורה. פעמים רבות הענישה מתחילה עוד בטרם קבלת הדו"ח או ההתייצבות מול בית המשפט. לכן, חשוב מאוד לקבל ייעוץ של עורך דין המתמחה בתחום לצורך ביצוע הפעולות הנכונות בכדי לבטל את הדו"ח או להקטין את העונש הצפוי. לשיחת ייעוץ לחצו כאן.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה