לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

גניבת זהות של רכב

כיצד ניתן לגנוב זהות של רכב?

כנופיות רבות מבצעות גניבת זהות של רכב באמצעות הנפקה או גניבה של לוחית זיהוי של רכב הזהה לשלהם (דגם, צבע שנה) וזאת בכדי להסוות עבירות שנעשות על ידן, למשל: הסוואת רכב גנוב, התחמקות מעבירות תנועה (נסיעה במהירות מופרזת, נסיעה באור אדום, נסיעה בכבישי אגרה) ועוד.

כתב אישום בגין מהירות מופרזת ללקוחה שזהות רכבה נגנבה

כתב אישום שהוגש נגד הנאשמת בגין מהירות מופרזת. 41 קמ"ש מעל המותר בתוך העיר. הנאשמת, נקרא לה סיוון, מספרת לי שבמועד הרשום בדו"ח היא לא יצאה מהבית ורכבה לא זז מהחניה. תקופת הסגר הראשון. אני, ששמעתי כבר לא מעט סיפורים דומים בעבר, מסבירה לה שככל הנראה מישהו נסע ברכבה. היא מתעקשת – אין סיכוי! ואז מספרת לי שבאותה התקופה היא היתה מקבלת טלפונים מוזרים מהמשטרה שמבקשת ממנה להזיז את רכבה ממקומות מסויימים בארץ. בכל שיחה היתה מסבירה סיוון לשוטרים שהרכב שלה מתחת לבית. בהתחלה, סיוון לא ייחסה לכך חשיבות. עם חלוף הזמן והישנות המקרים, הבינה סיוון שמשהו לא בסדר והחליטה לגשת למשטרה להגיש תלונה. השוטר הסביר לה שככל הנראה מדובר בגניבת זהות של רכב. מישהו שיכפל את לוחית הרישוי שלה והצמיד אותה לרכב דומה לשלה.

הגשת תלונה במשטרה לאחר גניבת זהות של רכב

חשוב לדעת כי נטל ההוכחה היה מוטל עליכם! אם התבשרתם לגלות כי בוצעו עבירות תעבורה על שמכם לאור גניבת זהות רכבכם, עליכם להוכיח זאת.

במקרה שלנו, התלונה של סיוון נסגרה מבלי שנפתחה חקירה בעניין. ככה זה. למשטרת ישראל אין זמן להתעסק בתלונות "קטנות" של אזרחים.

גניבת זהות של רכב - uliel

כתב האישום וההליך בבית המשפט:

דוח קנס מהירות מופרזת-min
כתב אישום
תיקון כתב אישום מהירות מופרזת
תיקון כתב אישום מהירות מופרזת
הכרעת דין קנס מהירות
הכרעת דין קנס מהירות
מהירות מופרזת - עונש ללא פסילה!
מהירות מופרזת- גזר זין - עונש ללא פסילה!

חשיבות ייצוג משפטי על ידי עורך דין תעבורה

בדיון היום נערכה שיחה עם התובעת, הוצגו הטענות. התובעת הבינה. ליבה איתנו אבל אין לה סמכות לבטל את התיק מבלי שנביא ראיה חותכת לגניבת זהות הרכב. איך נביא? המשטרה שהיתה אמונה על חקירת המקרה החליטה שלא לחקור. זה לא שלא יכולנו להוכיח את הטענות של סיוון. יכולנו לבקש תיעוד של השיחות מהמשטרה, להביא מומחה שיתן חוות דעת שהרכב המצולם בדו"ח הוא לא הרכב של סיוון ועוד. הבעיה – עלויות כספיות כבדות. כבדות מדי. החלטנו למזער נזקים ככל שניתן.

בסופו של דבר, התובעת מסכימה לתקן לעבירת מהירות קלה יותר, מסכימה ללא פסילת רישיון וללא פסילה על תנאי. דורשת קנס בסך 1,500 ש"ח. ביקשתי שתתחשב בה גם בקנס והסכמנו שאת גובה הקנס נשאיר לשיקול דעת בית המשפט. בסופו של דבר, הצלחנו לשכנע את השופטת להטיל עליה קנס בסך 500 ש"ח בלבד. ולסיוון המלצנו למכור את הרכב לפירוק. ניתן לראות כי קיימת חשיבות מרבית לסיוע על ידי עורך דין תעבורה מיומן בתחומו.

גניבת זהות של רכב - uliel

צדק זה עניין יחסי.

הצלחות המשרד בתיקי נהיגה במהירות מופרזת

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

דו"ח מהירות מופרזת – הסתיים לא נקודות!

מאה ש"ח קנס בלבד בתיק מהירות מופרזת!

מהירות מופרזת מצולמת! נתפס ע" מצלמה ועדיין התיק הסתיים ללא נקודות!

במשרדנו נוהלו מאות תיקי מהירות מופרזת, אפשר לעזור גם לך! 

אנחנו כאן כי הרישיון שלך חשוב 

גניבת זהות רכב הינה מקרים בהם הונפקה או נגנבה לוחית זיהוי של רכב והוצמדה לרכב בעל דגם, צבע ושנת ייצור זהות לרכב שלכם. מקרים אלו מתבצעים בדרך כלל לצורך הסווה של עבירות, בין אם מדובר בעבירות תנועה או בעבירות פליליות אחרות.

במקרה של גנבת זהות רכב, כל דו"ח שירשם לרכב על חנייה או בצילום (ללא זיהוי של הנהג בשטח) יגרור דו"ח וקנס אשר יועברו על שם בעלי הרכב. חשוב לדעת כי לפי עקרון חזקת הבעלות האחראיות היא של בעלי הרכב להוכיח כי אינם אלו שביצעו את העבירה. המשמעות יכולה להיות עשרות דו"חות על שם בעלי הרכב, דבר שיכול לעלות אלפי שקלים ועשרות נקודת.

אם אתם חושדים כי זהות הרכב שלהם נגנבה יהיה עליכם להוכיח זאת בכדי שניתן יהיה לבטל את הדו"חות. נוסף לכך, תוכלו להגיש תלונה למשטרה על גניבת זהות רכב, אך חשוב לדעת כי לרוב תלונות מהסוג צפויות להיסגר ללא חקירה.

אם אתם חושדים כי זהות הרכב שלהם נגנבה חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בתחום. עורך הדין ידע להכווין אתכם להגשת תלונה במשטרה, כמו גם לאסוף הוכחות על אי ביצוע העבירה (היות ונטל ההוכחה עומד עליכם). חשוב לזכור, כי הוכחת הגניבה עומדת עליכם ולא מדובר במשימה פשוטה, לכן חשוב לא לנסות לבצע את התהליך ללא ליווי מקצועי. למידע נוסף לחצו כאן.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עבירת מהירות – נהגים חדשים

בהתאם למחקרים שהתבצעו, עולה כי נהגים חדשים נוטים להיות מעורבים יותר בתאונות דרכים מאשר נהגים וותיקים, כאשר הגורם העיקרי לכך

עונש על נהיגה במהירות מופרזת

כולנו יודעים שנהיגה במהירות מופרזת היא עבירה על החוק אשר יכולה להוביל לענישה מחמירה, ועדיין רבים מאיתנו לא מהססים לנהוג

משרדנו מתמחה רק בתעבורה