לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מהירות מופרזת נהג חדש

כל נהג שנוהג במהירות מופרזת עשוי למצוא את עצמו ניצב בפני ענישה ביד קשה, ועל פי כמה וכמה כאשר מדובר מהירות מופרזת נהג חדש. כידוע, החוק מתייחס בחומרה רבה יותר לנהגים חדשים שעוברים עבירות תעבורה, פעוטות ככל שיהיו. בהתאם לכך, הענישה שנהג חדש ניצב בפניה היא מחמירה מאוד, ועשויה אפילו לעלות לכדי שלילת רישיון וחזרה על המבחן המעשי.

מאמר זה יסביר את חובותיהם של נהגים חדשים, וכיצד עורך דין יוכל לסייע להם במקרה שנתפסו נוהגים במהירות מופרזת. 

 

 

מי נחשב כנהג חדש?

פקודת התעבורה מגדירה מי נחשב כ"נהג חדש" –

12"א.   (א( מי שניתן לו רישיון נהיגה ולא היה בידו קודם לכן רישיון נהיגה שאינו רישיון לנהוג באופנוע, בטרקטור או במכונה ניידת, יהיה נהג חדש למשך שנתיים מיום מתן הרישיון כאמור.."

לצד ההגדרה לנהג חדש, קיימת הגדרה נוספת ל"נהג חדש צעיר" – "נהג חדש שטרם מלאו לו 24 שנים".

ההבחנה העיקרית בין נהג חדש צעיר לבין נהג חדש מצויה בכך שנהג חדש צעיר מחויב בליווי של נהג ותיק במשך ששת החודשים הראשונים מיום קבלת הרישיון ובכך שהוא אינו מורשה להסיע יותר משני נוסעים ברכבו, אלא בליווי של נהג ותיק.

עם זאת, כל הנהגים החדשים ללא קשר לגילם, עומדים בפני ענישה מחמירה כאשר הם עוברים עבירה שנחשבת חמורה לפי החוק. בין היתר, גם נהיגה במהירות מופרזת הינה עבירה חמורה שגוררת יחס קפדני וענישה ביד קשה.

 

מהירות מופרזת נהג חדש - uliel

 

מהירות מופרזת נהג חדש – למה נהג חדש זוכה ליחס מחמיר יותר?

נהגים חדשים נתפסים כנהגים מסוכנים יותר הן בעיני החוק והן בעיני החברה הישראלית, בשל כמה סיבות. ראשית, ברוב המקרים נהגים חדשים משתייכים לפלח אוכלוסייה צעיר יותר, אשר מתוקף גילם וחוסר ניסיונם נוהגים לפעול בפזיזות רבה יותר, להשתמש בסלולרי במהלך הנהיגה, לנהוג בצורה מסוכנת וכן הלאה.

שנית, נהגים חדשים אינם מיומנים דיו על מנת לעמוד בכל האתגרים שהכביש מציב. רבים מהם מתקשים להגיב בקור רוח למכשולים יומיומיים, נבהלים יותר וכתוצאה מכך נוהגים בצורה לא אחראית.  שלישית, היות ונהגים חדשים הם נהגים פחות אחראיים על פי רוב, למדינה יש אינטרס ליצור הרתעה ולעודד את נהגיה החדשים להימנע ככל האפשר מפעולות שמסכנות אותם ואת סובביהם.

לכן, יצירת מנגנון ענישה מחמיר המופנה לנהגים חדשים בלבד תיצור הרתעה טובה ויעילה יותר.

מהירות מופרזת נהג חדש
מהירות מופרזת נהג חדש

איזו מהירות נסיעה נחשבת כמופרזת?

הגדרתה של עבירת מהירות מופרזת משתנה בהתאם לסוג הכביש –  כאשר הנהג נוהג במהירות של 25 קילומטר לשעה מעל המותר בדרך לא עירונית זוהי מהירות מופרזת. בדרך עירונית, לעומת זאת, חריגה של 20 קילומטר לשעה בלבד תיחשב כמהירות מופרזת.

 

מהירות מופרזת נהג חדש – מה העונש?

נהג חדש שנתפס נוהג במהירות מופרזת ייענש בחומרה – הנהג יידרש לעבור בהצלחה בחינת תיאוריה נוספת, וחמור מכך – תקופתו כנהג חדש תוארך בשנתיים נוספת. כלומר, כל עוד הנהג החדש הוא מתחת לגיל 24, הוא לא יוכל להסיע יותר משני נוסעים ללא מלווה מתאים. כמו כן, הוא ייאלץ להמשיך לנסוע כששלט "נהג חדש" מתנוסס על השמשה האחורית של רכבו.

להארכת תקופת הנהג החדש, ללא קשר לגילו של הנהג, יש השלכות נוספות – קודם כל, על פי רוב ביטוח הרכב יקר יותר באופן משמעותי. בנוסף, כל עבירת תנועה, פעוטה ככל שתהיה, עשויה לפגוע ברישיונו של הנהג ולעכב עוד יותר את סיומה של תקופת הנהג החדש.

 

שלילת רישיון לנהג חדש שנהג במהירות מופרזת

במקרים רבים, עונשו של נהג חדש שנתפס נוהג במהירות מופרזת לא יסתיים במבחן תיאוריה והארכת תקופתו כנהג חדש בלבד – אם הדיון בעונשו של הנהג הגיע לכותלי בית המשפט, בין אם בשל בחירתו בברירת משפט במקום תשלום דו"ח ובין אם בשל עבירות נוספות שעבר כתוצאה מהמהירות המופרזת, בית המשפט יוכל לפסול את רישיונו של הנהג.

במקרה בו פסילת הרישיון נמשכת שלושה חודשים או יותר, הנהג החדש יידרש לעמוד בהצלחה במבחן תיאוריה נוסף ובמבחן מעשי נוסף (טסט). כמו כן, תקופתו כנהג חדש תיארך בשנתיים נוספות. כל עוד הנהג לא עובר את המבחנים הללו בהצלחה, הוא לא יוכל לחזור לנהוג.

חשוב להבין שפסילת רישיון מצטיירת באופן שלילי מאוד בבתי המשפט – ככל הנראה, אם תעמדו שנית בבית המשפט לתעבורה בשל עבירה נוספת, ייתכן כי עונשכם יוחמר בשל היסטוריית העבירות שלכם.  לכן, ככל שתוכלו, הימנעו מסיטואציה בה אתם נוהגים במהירות מופרזת כנהגים חדשים.

אם קרה הדבר ומצאתם את עצמכם עוברים עבירה זו, היוועצו באופן מידי עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת שיוכל להגן על רישיונכם ועל עתידכם כנהגים.

מהירות מופרזת נהג חדש - uliel

קבלת ליווי משפטי מעורך דין המתמחה במהירות מופרזת

ההמלצה הטובה ביותר עבור נהגים חדשים שנתפסים נוהגים במהירות מופרזת היא להיעזר בעורך דין תעבורה המתמחה בתחום. המלצה זו מתחזקת פי כמה וכמה כאשר הנהיגה במהירות מופרזת הובילה לעבירת עבירה חמורה אחרת, כמו חציית צומת ברמזור אדום, עקיפה לא חוקית ואפילו תאונת דרכים שיש בה נפגעי גוף או פגיעות ברכוש.

חשוב להבין שככל שתוצאתה של העבירה חמורה יותר, כך יהיה לכם קשה יותר להפחית את עונשכם. במקרה שנהגתם במהירות מופרזת תחת השפעת סמים או אלכוהול, או שנהיגתכם המהירה הובילה לתאונת דרכים עם נפגעים, ייתכן מאוד כי אתם ניצבים בפני עונש מאסר.

כמו כן, במקרה כזה תזומנו לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת לקבוע את כשירותכם לנהיגה. במכון תעברו בדיקות רפואיות, בדיקות נפשיות ותעמדו בפני מעקב. הבעיה הגדולה הטמונה בבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא כי לעיתים קרובות המכון נוטה להחלטות שרירותיות ומחמירות יתר על המידה, ומחליט על שלילת רישיונו של אדם מתוקף אי כשירותו לנהיגה.

לאורך ההליך כולו, מומלץ כי לא תבצעו אף החלטה מבלי להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה. אחרת, אתם עשויים למצוא את עצמכם חסרי רישיון במדינה בה רישיון הוא תנאי בסיסי לחיים איכותיים ונוחים. בידי עורך דין המיומנות והמומחיות הנדרשת על מנת להפחית את עונשכם ואף לבטל אותו כליל, ובמידת הצורך – לערער על החלטת בית המשפט.

אמנם שכירת שירותיו של עורך דין תעבורה כרוכה בעלויות נוספות, אך זכרו – ייתכן מאוד כי תמצאו את עצמכם מוציאים סכומים גבוהים עוד יותר על ערעורים לבית המשפט ועל חלופות תחבורתיות, כמו מוניות. ככל שתקדימו לשכור את שירותיו של עורך דין, כך ככל הנראה תימנעו מהוצאת עלויות מיותרות ותסיימו את ההליך המשפטי בהקדם האפשרי.

משרד עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ומזמין אתכם ליצור קשר על מנת שנוכל להגן על רישיונכם. משרדנו מתמחה בדיני תעבורה מזה שנים רבות, ובעל הצלחות רבות בייצוג נהגים חדשים שנהגו במהירות מופרזת. נשמח לעמוד לשירותכם ולהעניק לכם ייצוג משפטי מהדרגה הראשונה.

החוק מגדיר אדם כנהג חדש בתור מי שהוציא רישיון לראשונה וזאת לתקופה של שנתיים מיום קבלת רישיון הנהיגה. לצד הגדרה זו ישנה גם הגדרה של נהג חדש צעיר אשר עליו חלות הגבלות נוספות כמו נהיגה עם מלווה לתקופה של חצי שנה והגבלת כמות נוסעים. נהג חדש צעיר מוגדר כנהג חדש שטרם מלאו לו 24 שנים.

מהירות מופרזת מוגדרת בתור נהיגה במהירות העולה על המהירות המותרת בכביש הספציפי. כמובן שבהתאם להגדרה זו, המהירות הספציפית שמוגדרת מופרזת משתנה בין כביש לכביש ואף עשויה להשתנות במקטעי אותו הכביש וזאת בהתאם לתמרורים שונים המגדירים את המהירות המותרת.

נהג חדש נחשב לנהג מסוכן יותר מבחינת החוק, הן בשל גילו הצעיר והן בשל חוסר מיומנות. בשל כך, החוק מייצר מנגנון ענישה מחמיר בכדי לגרום לנהגים חדשים לפעול בצורה זהירה יותר ולהימנע מביצוע עבירות תעבורה חמורות אשר עשויות לגרום לפגיעה בגוף ובנפש.

העונש על נהג חדש שביצע עבירה של מהירות מופרזת כולל ביצוע מבחן תיאוריה נוסף והארכה של תקופת הנהג החדש בשנתיים נוספות. נוסף לכך, עשוי עונשו של הנהג החדש להגיע עד לשלילה של הרישיון. במקרים אלו יידרש הנהג החדש לבצע תיאוריה וטסט מחודשים. חשוב מאוד לפנות לעורך דין להתייעצות בכדי להימנע מקבלת עונשים מחמירים. למידע נוסף לחצו כאן.

שאלות נפוצות
במקרה שקיבלת דו"ח מהירות מופרזת, אתה צפוי לשנתיים נוספות כנהג חדש. למידע אודות הסנקציות הנוספות, בקרו באתר האינטרנט.
עבירת מהירות מחולקת לארבע דרגות חומרה כאשר הדרגה הנמוכה ביותר היא 250 ₪. גם במקרה שכזה, צפוי הנהג לשנתיים נוספות תחת ההגדרה נהג חדש.
נהגים חדשים נתפסים כמסוכנים יותר בעיניי החוק בשל כמה סיבות למשל: חוסר ניסיונם על הכביש, פזיזות יתר, וכן הלאה. בהתאם לכך קיימת החמרה בענישה, למידע נוסף בקרו באתר.
במקרה של פסילה לשלושה חודשים, הנהג החדש יידרש בביצוע של מבחן תיאוריה וטסט, בנוסף להארכת תקופתו כנהג חדש בשנתיים נוספות.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
עבירת מהירות – נהגים חדשים

בהתאם למחקרים שהתבצעו, עולה כי נהגים חדשים נוטים להיות מעורבים יותר בתאונות דרכים מאשר נהגים וותיקים, כאשר הגורם העיקרי לכך

עונש על נהיגה במהירות מופרזת

כולנו יודעים שנהיגה במהירות מופרזת היא עבירה על החוק אשר יכולה להוביל לענישה מחמירה, ועדיין רבים מאיתנו לא מהססים לנהוג

משרדנו מתמחה רק בתעבורה