לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מחשבון תאריך אחרון לתשלום דו"ח

קיבלתם דו"ח תנועה עם קנס כספי ונקודות? עליכם לדעת כי דו"ח זה מכונה דו"ח ברירת משפט כדוגמת: עבירת שימוש בטלפון נייד, מהירות מופרזת, אי חגירת חגורת בטיחות, אי מתן זכות קדימה וכן הלאה. את הקנס הכספי עליכם לשלם תוך 90 ימים מיום המצאת הדו"ח, כאשר כל איחור ולו הקטן ביותר, יחייב אתכם בתשלום נוסף בגין תוספת פיגורים. בנוסף, חשוב לדעת כי מעבר לעובדה שהקנס הכספי צבר תוספת פיגורים בהתאם לחוק, נסגרו בפני הנהגים הנאשמים כל האפשרויות הקיימות להתמודדות עם הדו"ח כדוגמת הגשת בקשה להישפט, בקשה לביטול הדו"ח, המרה לאזהרה וכן גם ביצוע הסבה במקרים המתאימים.

לאור האמור, במקרה שקיבלתם דו"ח ברירת משפט, קיימת חשיבות מרבית לדעת מהו המועד האחרון לתשלום ועל כן צירפנו לכם במאמר הנ"ל מחשבון תאריך לתשלום הדו"ח שיש ברשותכם.

מדוע יש צורך במחשבון תאריך אחרון לתשלום דו"ח?

כפי שציינו בהקדמה, מעבר לעובדה כי אי תשלום הקנס הכספי בדו"ח התנועה במועד הנקוב יגרור אחריו תוספת פיגורים, חשוב לדעת כי במקרה שחלפו 90 הימים מיום המצאת הדו"ח נחסמו בפני הנהג הנאשם כל האפשרויות לרבות:

  • הגשת בקשה להישפט
  • הגשת בקשה לביטול הדו"ח
  • הגשת בקשה להמרה באזהרה
  • הסבת הדו"ח

לפי שיטת הניקוד משרד הרישוי, נהג שצבר לחובתו מספר נקודות תעבורה(החל מ-12 נקודות) יהיה צפוי לאמצעי תיקון כדוגמת: ביצוע קורסי נהיגה(בסיסי / ייעודי), מבחן עיוני(תיאוריה), מבחן מעשי(טסט) וכן פסילת רישיון הנהיגה לפרק הזמן הנהג( שלושה חודשים     / תשעה חודשים). אי תשלום הדו"ח בזמן הנדרש, לא יפטור אתכם הנהגים מנקודות התעבורה המצורפות בדו"ח, ועל כן לצורך התמודדותכם יש לפעול בזמנים הנדרשים.

מחשבון תאריך לתשלום דו"ח - uliel.

קיבלתם דו"ח תנועה? אלו הם הזמנים שעליכם לדעת

בעת קבלת דו"ח תנועה, רשאים הנהגים הנאשמים לבצע מספר פעולות לצורך ההתמודדות עם הדו"ח שניצב לפניהם. כל אפשרות נושאת עימה זמנים שונים ועל כן, ריכזנו עבורכם את המועדים הנדרשים לביצוע הפעולות האפשריות בדו"ח ברירת משפט לרבות:

אילו אפשרויות קיימות: הזמנים הנדרשים:
תשלום הדו"ח 90 ימים מיום המצאת הדו"ח
הגשת בקשה להישפט קיימים לנהג 90 ימים ממועד המצאת הדו"ח
הגשה בקשה לביטול הדו"ח 30 ימים מיום המצאת הדו”ח
הגשת בקשה להמרה באזהרה תוך 30 ימים מהמצאת הדו"ח
הגשת בקשה להסבת הדו"ח תוך 90 ימים מהמצאת הדו"ח

שימו לב, במקרה שתמו להם 90 הימים הללו, הינכם צפויים לקבל תוספת פיגורים בשיעור של 50% בהתאם לגובה הקנס המקורי למשל: דו"ח על סך 500 ₪, בתום 90 הימים יעמוד על 750 ₪, תוספת הפיגורים הנ"ל מכונה "תוספת פיגורים ראשונה". נהג שלא ישלם את הדו"ח עם תוספת הפיגורים הראשונה, צפוי לאחר שישה חודשים לצבור דמי פיגורים נוספים העומדים על 5% מן הגובה של הקנס המקורי.

מחשבון תאריך לתשלום דו"ח
מחשבון תאריך לתשלום דו"ח

איך ניתן לשלם את הקנס המופיע בדו"ח?

קיבלתם דו"ח תנועה? עליכם לשלם את הקנס הכספי תוך 90 ימים מיום המצאת הדו"ח לרשותכם. את תשלום הקנס ניתן לבצע באחת מן החלופות הבאות:

  1. בכרטיס האשראי באמצעות האתר המקוון של רשות האכיפה והגבייה: eca.gov.il
  2. מוקד שירות טלפוני בשירות עצמי(מרכז גבייה) – במספר הטלפון 35592* או 073-205500
  3. ניתן לשלם במזומן בכל סניף של בנק הדואר ברחבי הארץ – בהצגת תעודת זהות בלבד(אין צורך להגיע עם שוברי תשלום)

שימו לב, במקרה שהדו"ח צבר תוספת פיגורים, הוא מועבר למרכז לגביית קנסות באופן אוטומטי. ועל כן בחלוף המועד לתשלום, המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה ינקוט בהליכים לגביית החוב.

מחשבון תאריך לתשלום דו"ח - uliel.

לא יודעים מהם הזמנים הנדרשים? להלן מחשבון לתאריך אחרון לתשלום הדו"ח

 

טרם חלף התאריך לתשלום הדו"ח? קבלו המלצות מעורך דין תעבורה

בדקתם במחשבון שלנו את התאריך האחרון לתשלום הדו"ח? מעולה! במקרה שטרם חלפו להם 90 הימים מיום המצאת הדו"ח, קבלו מאיתנו מספר טיפים להתמודדות מול הדו"ח שניצב למולכם:

·       אל תמהרו לשלם, גשו למשרד הרישוי או לאחת מעמדות הרשיומט והנפיקו תדפיס נקודות עדכני בכדי לראות האם הנקודות המיוחסות לכם בדו"ח הנוכחי עשויות לסכן את רישיון הנהיגה שלכם.

·       בדקו האם קיימת אופציה אשר עשויה להטיב עימכם כדוגמת הגשת בקשה להמרה באזהרה, הסבת דו"ח, בקשה לביטול וכן בקשה להישפט.

·       היוועצו עם עורך דין תעבורה בעניין הדו"ח טרם תשלומו. עורך דין מקצועי ומיומן עשוי להטיב עימכם ולהביא לתוצאה טובה עבורכם.

שאלות נפוצות
באופן כללי, בעת קבלת דו"ח תנועה יצוין מפורשות את המועד האחרון לתשלום הדו"ח, אם אינכם מוצאים זאת, ניתן להשתמש במחשבון שלנו לאיתור תאריך אחרון לתשלום הדו"ח. כל זה ועוד, במאמר.
בעת קבלת דו"ח תנועה מסוג ברירת משפט(קנס כספי + נקודות תעבורה), ניתן לבצע מספר פעולות להתמודדות מול הדו"ח לרבות: הגשת בקשה להישפט, הגשת בקשה להמרה באזהרה, הגשת בקשה לביטול הדו"ח וכן ביצוע הסבה. לעוד בנושא, באתר.
במקרה שתמו להם 90 הימים מיום המצאת הדו"ח, עליך לדעת כי יתווספו לקנס תוספת פיגורים של 50% מן הסכום המקורי. ניתן למצוא מידע נוסף במאמר המלא.
ניתן לשלם את הקנס הכספי במספר דרכים שונות לרבות: באתר האינטרנט של מרכז גביית קנסות, בסניפי הדואר ברחבי הארץ וכן במענה האוטומטי של מערכת גביית הקנסות. למידע המלא, באתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה