לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מיהו נהג חדש

נהג חדש הוא כל מי שניתן לו רישיון נהיגה למשך שנתיים מיום קבלת הרשיון. נהג חדש צעיר הוא נהג חדש מתחת לגיל 24. גם נהגים שהיה להם רישיון לאופנוע, טרקטור או מכונה ניידת לפני שהוציאו רישיון לרכב פרטי נחשבים לנהגים חדשים מיום שקיבלו את הרישיון לרכב. במאמר הבא תבינו לעומק מיהו נהג חדש.

 

 

מהי ההגדרה של נהג חדש בהתאם לפקודת התעבורה

בהתאם לסעיף 12 לפקודת התעבורה נהג חדש הינו נהג אשר נכלל באחד מן הפרמטרים הבאים:

סעיפי חוק: הסבר:
סעיף 12א(א) לפקודת התעבורה נהג חדש הינו נהג אשר ניתן לו היתר לנהיגה וכי לא היה בידו טרם לכן רישיון נהיגה. פרק זמן תקופת "הנהג החדש" היא לשנתיים מיום מתן הרישיון. להלן, התקופה הבסיסית.
סעיף 12(ב)(1) נהג חדש אשר הוגש כנגדו כתב אישום בגין אחת מן עבירות התעבורה המפורטות בתוספת השלישית כדוגמת מעבר צומת ברמזור אדום, יהיה צפוי להארכת תקופת היותו נהג חדש לשנתיים נוספות.
סעיף 12(ב)(2) במקרה בו נרשם לחובת הנהג החדש דו"ח ברירת משפט בגין ביצוע עבירת תנועה המנויה בתוספת השלישית כדוגמת עבירת מהירות, תוארך תקופות היותו נהג חדש לאחר ביצוע תשלום הקנס לשנתיים נוספות!
סעיף 12(ב)(3) במקרה שפקע תוקף רישיונו של הנהג החדש טרם הסתיימו להם ההליכים המשפטיים או שמא טרם שולם הקנס הכספי(בדו"ח ברירת משפט), תחדש רשות הרישוי לנהג את רישיונו לתקופה נוספת של שנתיים.
סעיף 12(ג) כאשר הסתיימו כל ההליכים המשפטיים כנגד הנהג החדש בלא הרשעה, הוא יחדל מלהיות נהג חדש בתום התקופה הבסיסית של השנתיים הנדרשות.
סעיף 12(ד) נהג אשר הורשע בעבירה המנויה בתוספת השלישית לפקודת התעבורה, יהיה צפוי להארכת תקופת היותו נהג חדש לשנתיים נוספות ובנוסף, עליו לעבור בהצלחה את כל הבחינות הדרשות כדוגמת תיאוריה, טסט וכיוצ"ב.

 

מיהו נהג חדש
מיהו נהג חדש

 

האם יש כללים שונים החלים על נהג חדש שקיבל דו"ח תנועה?

כן. על נהג חדש חלות הגבלות מסויימות שלא קיימות אצל נהג ותיק. ישנן עבירות תעבורה שאם נהג חדש יורשע בביצוען בתקופת היותו נהג חדש הוא לא יוכל לחדש את רישיונו בתום התקופה אלא לאחר ביצוע מבחן תיאוריה מחדש ותקופת הנהג החדש תתארך לשנתיים נוספות.

זאת, בנוסף לשיטת הניקוד החלה גם על הנהגים החדשים בדומה לכלל הנהגים בישראל. על כן, מומלץ לנהג חדש שקיבל דו"ח תעבורה להתייעץ עם עורך דין תעבורה בטרם ישלם את הדו"ח בכדי להבין האם יש השלכות נוספות מעבר לקנס ולנקודות כמצויין בדו"ח. לקריאה בהרחבה על חידוש רישיון הנהיגה לנהג חדש לחץ כאן.

מיהו נהג חדש צעיר

על נהג חדש צעיר חלות מגבלות נוספת כגון חובת הליווי, הגבלת מספר הנוסעים ברכב ועוד.

חשוב לדעת כי החוק מחמיר מאוד עם נהגים חדשים וישנם חוקים ותקנות רבים אשר חלים רק על נהגים חדשים. על כן, לכל נהג חדש שקיבל דו"ח תנועה או חלילה זימון בית משפט לתעבורה, מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין תעבורה בכדי לבחון מהן ההשלכות העלולות להיות במקרה שלו ומה ניתן לעשות כדי להקל על כך.

מיהו נהג חדש

שאלות נפוצות
בהתאם לנאמר בחוק, נהג חדש הוא כל אדם שניתן לו רישיון נהיגה וזאת למשך שנתיים מיום קבלת הרישיון.
לפי סעיף 12ב לפקודת התעבורה, תקופת הנהג החדשה עשויה להתארך בשנתיים נוספות במקרה שביצע הנהג אחת מן העבירו המנויות בתוספת השלישית. מעוניינים לדעת אילו עבירות? באתר.
בהחלט! המחוקק מחמיר עם נהגים חדשים ובהתאם קיימות הגבלות מסוימות שאינן חלות על נהגים וותיקים. למידע אודות ההגבלות, כנסו לאתר
קיימות מספר הגבלות אשר חלות על נהגים חדשים לרבות: הגבלת מספר נוסעים ברכב, חובת ליווי ועוד. אי ציות להגבלות הנ"ל יזקוף לחובת הנהג החדש סנקציות משמעותיות.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה