לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מיזם שומרי הדרך

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הקימה בשנת 2016 את מיזם שומרי הדרך. המטרה – תיעוד עבירות תנועה חמורות בזמן אמת בכבישי ישראל ע"י מתנדבי המיזם. המיזם מתרכז בעבירות תנועה מסכנות חיים ועבירות של בריונות בכביש.  

 

מיזם שומרי הדרך – איך זה עובד?

המיזם מופעל ע"י מתנדבים. כל אזרח רשאי להצטרף כמתנדב למיזם ובאמצעות אפליקציה שפותחה במיוחד עבור המיזם, לתעד עבירות תנועה במהלך נסיעה. האפליקציה מופעלת מהטלפון הנייד לפני תחילת הנסיעה ומצלמם באופן רציף את כלל הנסיעה. ברגע שהמתנדב מזהה עבירת תנועה שנראית דרך השמשה הקדמית של רכבו – הוא נותן הוראה קולית.

עם מתן ההוראה הקולית, נשלח דיווח למרכז סינון ובקרה של הרשות הלאומית. התיעוד נבחן היטב ואם מתברר שאכן קיים תיעוד ברור של עבירת תנועה מסכנת חיים וכי ניתן להבחין בבירור בפרטי הרכב שביצע את העבירה – יועבר התיעוד המלא באופן מאובטח להמשך טיפול באגף התנועה.

מי הקים את המיזם?

המיזם הוקם ע"י אזרחים שהם או בני משפחותיהם נפגעו בתאונות דרכים ומתוך רצון להביא לשינוי בכבישי הארץ. מרת המיזם היא למנוע תאונת דרכים ובכך להציל חיים.

 

איזה עבירות אוכפים שומרי הדרך?

שומרי הדרך מתמקדים בעבירות מסכנות חיים כמו עקיפה מסוכנת, אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה, עקיפה בדרך לא פנויה או עקיפה על קו הפרדה רציף, רמזור אדום ועוד. אם שומר דרך קלט עבירה שאינה עומדת בקריטריונים למעבר לטיפול המשטרה, יתכן כי ישלח מכתב יידוע לאזרח החשוד בביצוע העבירה במטרה להתריע שימנע מביצוע עבירות נוספות בעתיד.

מיזם שומרי הדרך - uliel

שומרי הדרך, דו"ח

לרוב, הדו"חות אשר מונפקים בגין תיעוד של שומרי הדרך הינכם דו"חות מסוג הזמנה לדין לאור העובדה כי מדובר בתיעוד של עבירות חמורות כדוגמת, עקיפה מסוכנת, חציית צומת באור אדום וכיו"צב. בתרחיש שכזה,עליכם להסתייע בהקדם האפשרי בשירותיו של עורך דין תעבורה, בכדי שזה יעניק לכם הגנה משפטית מקסימאלית וייצוג כנדרש.

במקרה שקיבלתם דו"ח מסוג ברירת משפט(קנס כספי + נקודות) משומרי הדרך, ניתן לסרוק את הברקוד המופיע בדו"ח ולראות את ביצוע העבירה. לא בכל תרחיש יוכל עורך הדין לסייע לכם, לכם מומלץ טרם תשלום הקנס הכספי להיוועץ עם עו"ד תעבורה וכן לשלוח לו את סרטון ביצוע העבירה, בכדי שזה ינחה אתכם באופן הרצוי בעניינכם.

שיתוף משטרת ישראל

מיזם שומרי הדרך זוכה לשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל. המתנדבים במיזם לא מחליפים את שוטרי אגף התנועה ואין להם כל סמכות שאין לאזרח אחר. המתנדבים מעבירים את המידע בדרך שנקבעה ולפי כללים ברורים ובזה מסתיים טיפולם.

מיזם שומרי הדרך
מיזם שומרי הדרך

התיישנות עבירה שתועדה ע"י מיזם שומר דרך

המחוקק קבע כי עבירות תעבורה המתועדות בצילום – על המשטרה לשלוח את הדו"ח לנהג תוך 4 חודשים ממועד ביצוע העבירה. נראה כי עבירה שתועדה ע"י שומר דרך בצילום היתה צריכה להיכנס בגדר סעיף זה אך בית המשפט המחוזי קבע אחרת:

"העובדה שסרטון שצולם ע"י שומר דרך נבחן ע"י שוטר קודם הגשתו, אינה מלמדת כי החשד לביצוע העבירה המתועדת בו "מבוסס על צילום"." (מתוך עפת (י-ם) 40062-01-19 מדינת ישראל נ' אלעזר זמל וכך נקבע גם בעפת (ב"ש) 5160-01-19 מדינת ישראל נ' אברגיל חיים). לאור האמור, על המשטרה לשלוח את הדו"ח לנהג תוך שנה מיום ביצוע העבירה.

קיבלתי דו"ח שתועד ע"י מיזם שומרי הדרך – מה אפשר לעשות?

יש להתייחס לדו"ח זה כמו אל כל דו"חות תנועה אחרים. הצילום שתועד ע"י שומר הדרך יוכל לשמש כראיה רק אם יוכח כי הוא עומד בכלל דיני הראיות ורק אם שומר הדרך שתיעד את הצילום יעיד בעצמו בבית המשפט. בכל מקרה, עורך דין תעבורה מיומן יוכל לאתר כשלים, טכניים או מהותיים, ע"מ לסייע לך בבית המשפט.

אם מדובר בדו"ח משטרת ישראל מסוג הודעת תשלום קנס, תוכל לבחור באחת משלוש האפשרויות העומדות בפניך – לשלם, להגיש בקשה לביטול או להגיש בקשה להישפט. להרחבת הידע על אפשרויות אלה לחץ כאן.

מיזם שומרי הדרך - uliel

ייצוג ע"י עורך דין תעבורה בדו"ח שתועד ע"י מיזם שומרי הדרך

כמו בכל דו"ח, עורך דין תעבורה מנוסה ידע לבחון את כלל הראיות ולאתר כשלים ע"מ להביא לביטול הדו"ח או לצורך הגעה להסדר מקל. קיבלת דו"ח שתועד ע"י שומר דרך? פנה עכשיו לייעוץ למשרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה