לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עונש על נהיגה ללא מלווה

נהיגה ללא מלווה עשויה להיות מסוכנת מאוד היות ולנהג חדש אין ניסיון מספק על מנת להתמודד לבדו עם אתגרי הכביש. בהתאם לכך,ישנו  עונש על נהיגה ללא מלווה,  היא נתפסת בחומרה בעיני רשויות החוק. לכן, כל הנהגים החדשים צריכים להכיר היטב את תנאי האיסור על נהיגה ללא מלווה, ולדעת כיצד עליהם לפעול במקרה בו הם נתפסים נוהגים ללא ליווי.

נהג חדש והאיסור על נהיגה ללא מלווה

מי נחשב כנהג חדש?

לפי פקודת התעבורה, נהג חדש הוא "מי שניתן לו רישיון נהיגה ולא היה בידו קודם לכן רישיון נהיגה שאינו רישיון לנהוג באופנוע, בטרקטור או במכונה ניידת, יהיה נהג חדש למשך שנתיים מיום מתן הרישיון כאמור.." (סעיף 12א (א) לפקודת התעבורה).

לצד ההגדרה לנהג חדש, ישנה הגדרה נוספת עבור 'נהג חדש צעיר' שהוא נהג חדש שטרם הגיע לגיל 24.

עונש על נהיגה ללא מלווה - Uliel

חובתו של נהג חדש לנהוג לצד מלווה

נהג חדש צעיר (אשר גילו, כאמור, הוא מתחת לגיל 24 שנים) מחויב בליווי של מלווה מורשה במשך ששת החודשים הראשונים לאחר מועד קבלת הרישיון. תקופת הליווי מתחלקת לשני חלקים – ליווי מלא שנמשך לשלושת החודשים הראשונים ומחייב את הנהג החדש להיות מלווה בכל שעות היום, וליווי לילי בלבד בשלושת החודשים הנותרים (שחל בין תשע בלילה לשש בבוקר).

סך הכל, משך הליווי צריך להיות חמישים שעות לפחות, כאשר עליו לכלול את כל סוגי הנהיגה – נהיגה לילית, נהיגה בדרך בין עירונית ונהיגה בדרך עירונית. על המלווה להיות בן 24 ומעלה, אשר מחזיק ברישיון נהיגה תקף מזה חמש שנים לפחות או בן 30 ומעלה שמחזיק ברישיון נהיגה תקף מזה שלוש שנים לפחות או מורה נהיגה מוסמך.

כמובן שהמלווה אינו יכול לשמש כמלווה אם הוא מצוי תחת השפעת אלכוהול או סמים באותה העת. נהג חדש שגילו מעל 24 אינו חייב במלווה. היות ונהג חדש נתון ליחס מחמיר יותר בשנתיים בהן הוא נחשב כנהג חדש, אזי שנהיגה ללא ליווי תיחשב כעבירה חמורה אשר תגרור ענישה ביד קשה.

 

עונש על נהיגה ללא מלווה
עונש על נהיגה ללא מלווה

 

עונש על נהיגה ללא מלווה – העונש הצפוי

עונשו של נהג חדש שנהג ללא מלווה תלוי בתוצאות עבירת העבירה. כלומר, בית המשפט יפסוק את עונשו של הנהג בהתאם למקרה – האם מדובר בעבירת הנהיגה ללא ליווי בלבד או שכתוצאה מהנהיגה ללא ליווי הנהג החדש היה מעורב בתאונת דרכים או בעבירת עבירה חמורה אחרת.

חשוב להבין שהענישה על עבירות שונות בבית המשפט לתעבורה הן לאו בהכרח קבועות, ויכולות להשתנות בהתאם לנסיבות האירוע, ההיסטוריה הפלילית של הנהג ושיקולים נוספים.

עונש על נהיגה ללא מלווה - Uliel

מבחן תיאוריה נוסף

נהג חדש שנהג ללא ליווי יידרש לעמוד שנית במבחן התיאוריה, דבר שיוביל להארכת תקופתו כנהג חדש לשנתיים נוספות.

 

פסילת רישיון

בית המשפט לתעבורה יכול לפסול את רישיון הנהג החדש במקרה שנתפס נוהג ללא ליווי למשך תקופה של שלושה חודשים ויותר. בכל מקרה בו רישיונו של אדם נפסל לשלושה חודשים ויותר, עליו להיבחן שוב במבחן הטסט ומבחן התיאוריה. גם במקרה כזה, הזמן שצבר כנהג חדש יתאפס והשנתיים ייספרו מחדש. עד שלא יעבור את כל המבחנים שנית, לא יוכל לחזור לנהוג.

 

בדיקה במרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים)

במקרה שבו נהג חדש נהג ללא מלווה והיה מעורב בתאונת דרכים שהובילו לפציעתו של אדם או למותו, הוא יידרש לעבור בדיקה אצל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אשר תקבע את המשך גורלו כנהג. המרב"ד מוסמך לקבוע כי הנהג אינו מחזיק בכשירות רפואית, נפשית או אישיותית מתאימה על מנת לתפקד כנהג.

במסגרת הבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הנהג יעבור הערכות פסיכולוגיות, פסיכיאטריות, רפואיות ואישיותית, אשר יכריעו האם הנהג יוכל לשמור על רישיונו או לא. כפי שניתן לראות, הסנקציות השונות שניתנות בגין נהיגה ללא מלווה הן משמעותיות, והן עשויות לעלות לנהג ברישיונו ובכסף רב.

כפי שכולנו יודעים, ישראל אינה מדינה ידידותית במיוחד לנוסעי התחבורה הציבורית, כך שאיבוד רישיון עשוי לשבש באופן משמעותי את השגרה שלכם, בייחוד אם אתם הורים לילדים צעירים, נכים או בעלי קרובי משפחה עם נכות.

 

עונש על נהיגה ללא מלווה – נתפסתי נוהג ללא מלווה, מה לעשות?

ככל שתוצאת העבירה חמורה יותר, מוטב שתעסיקו עורך דין מהר יותר. כאמור, לעבירת עבירה שהובילה לתאונת דרכים או לעבירת עבירה חמורה אחרת תהיינה תוצאות קשות יותר. לכן, מומלץ שתיעזרו בעורך דין תעבורה המתמחה בתחום כך שתוכלו להגן על עצמכם בצורה הטובה ביותר.

זכרו – אין תחליף לידע משפטי. אמנם העסקת עורך דין תעבורה כרוכה בהוצאת כספים נוספים, אך היא חיונית לחיסכון של כסף רב אפילו יותר שייאבד לשווא במקרה בו תימצאו אשמים. לכן, היוועצו בעורך דין לפני כל מהלך, כיוון שאיבוד רישיונכם יהיה טלטלה קשה שתשבש את חיי היום יום שלכם.

עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ותשמח להעניק לכם ליווי משפטי לאורך כל ההליך על מנת שנוכל להגן על רישיונכם ועל עתידכם כנהגים.

נהג חדש / צעיר, מחויב בליווי של מלווה מורשה, נהיגה ללא מלווה היא עבירה חמורה הנושאת עימה עונשים מהותיים. לעוד מידע, בקרו באתר.

נהג שנתפס נוהג ללא מלווה צפוי לעונש של פסילה למספר חודשים, בצירוף עונשים נוספים. לקריאה מעמיקה, כנסו לאתר.

לבית המשפט מתחם עונש רחב אשר עשוי להשפיע מהותית על המשך חייך. עו"ד מיומן עשוי לסייע לך, לשיחת ייעוץ כנסו לאתר.

לאחר הוצאת רישיון נהיגה, הנהג נדרש במלווה לתקופה של שישה חודשים, כאשר קיים הבדל בליווי בין החודשים. לקריאה בעניין הליווי, כנסו לאתר.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה