לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נהיגה שלא בכיוון החץ, כיצד מתמודדים מול הנקודות?

כפי שכולנו יודעים, הכביש מחולק למספר נתיבים אשר מסומנים באמצעות חיצים המובילים לצומת, הן בכניסה והן ביציאה ממנו. נהג אשר ינהג שלא בכיוון החץ המסומן בנתיב הנסיעה, פועל בניגוד לתקנה 36(ד) לתקנות התעבורה ועל כן הוא מבצע עבירת תנועה הנושאת עימה קנס כספי ונקודות תעבורה. בהתאם לשיטת הניקוד של משרד הרישוי, ריבוי נקודות תעבורה עשוי לסכן את רישיונכם ועל כן חשוב להבין מהי דרך הפעולה הטובה ביותר במצבכם.

במאמר זה נדון על הענישה בגין נהיגה שלא בכיוון החץ, וכיצד מתמודדים מול הנקודות המיוחסות לכם בדו"ח הנוכחי.

עבירת נהיגה שלא בכיוון החץ, בהתאם לחוק

בהתאם לתקנה 36(ד) לתקנות התעבורה, נדרשים הנהגים לנהוג ברכבם בהתאם לסימני החץ על הכביש המובילים לצומת, הן בכניסה והן ביציאה. נהיגה שלא בכיוון החץ, מהווה עבירת תנועה בהתאם לסמל סעיף 6482 אשר תחייב את הנהג בדו"ח ברירת משפט עם קנס כספי על סך 500 ₪ בצירוף 6 נקודות תעבורה! חשוב להבין כי מדובר בעבירה אשר עשויה לסכן את ביטחונם של יתר משתמשי הדרך ועל כן צפויים הנהגים הנאשמים בביצוע העבירה לקבל דו"ח עם נקודות תעבורה. תרחיש שכזה עשוי להתקיים לדוגמא במצב בו מסומן על הנתיב חץ המורה על פניה שמאלה, ואילו הנהג מחליט לסטות מן נתיב הנסיעה וממשיך בכיוון הישר או פונה ימינה. בסיטואציה שכזאת, יירשם כנגד הנהג דו"ח ברירת משפט אשר עשוי להעמיד את רישיונו בסכנה.

קיבלתם דו"ח בגין נהיגה שלא בכיוון החץ? חשוב שתדעו

נהיגה שלא בכיוון החוץ עשויה לזקוף לחובתכם בצירוף לקנס הכספי בדו"ח רישום של שש נקודות תעבורה. בהתאם לשיטת הניקוד, נהג שצבר לחובתו מספר נקודות תעבורה עשוי להיות צפוי לביצוע אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי בהתאם למספר הנקודות אשר קיימות לחובתו לרבות:

מספר נקודות תעבורה: אמצעי תיקון:
12 נקודות תעבורה קורס נהיגה(ראשון) בסיסי
24 נקודות תעבורה קורס נהיגה(שני) ייעודי
36 נקודות תעבורה פסילת רישיון הנהיגה למשך זמן של שלושה חודשים בפועל. שימו לב, נהגים חדשים ידרשו בביצוע תיאוריה מחדש בתום הפסילה.
72 נקודות תעבורה או 36 נקודות תעבורה בפעם השנייה תוך 6 שנים פסילה בפועל של רישיון הנהיגה לתקופה של תשעה חודשים בצירוף אמצעי תיקון נוספים כדוגמת מבחן עיוני, מבחן מעשי, מבדקים במרב"ד וכיוצ"ב.

איך ניתן לבטל את הנקודות המיוחסות לי בדו"ח נהיגה שלא בכיוון החץ?

נהיגה שלא בכיוון החץ מהווה עבירת תנועה מסוג ברירת משפט ועל כן בתרחיש שכזה רשאים הנהגים לנקוט במספר פעולות שונות עליהם נדון בצורה מורחבת כעת.

  1. תשלום הקנס הכספי המצורף בדו"ח – בעת תשלום הדו"ח, נזקפות לחובתכם 6 נקודות תעבורה למרשם התעבורתי. בהתאם לכך, אינכם רשאים לבצע כל פעולה נוספת לצורך טיפול בדו"ח מכיוון שתשלום הקנס מהווה הודאה בדבר ביצוע העבירה.
  2. הגשת בקשה להמרה באזהרה – את הבקשה ניתן להגיש במקרה בו אתם עומדים בכל הפרמטרים הנדרשים כדוגמת עבר תעבורתי, ותק רישיון וכיוצ"ב. חשוב לדעת מספר דברים מהותיים בעניין, ראשית, גם במקרה בו הינכם עומדים בכל הפרמטרים הנדרשים אין כל חובה בחוק לאשר את הבקשה להמרה באזהרה ושנית, כחלק מהפרמטרים הנדרשים עליכם להודות בביצוע העבירה המיוחסת לכם, מה שעשוי להוות עבורכם בעיה עתידית במקרה בו הבקשה תידחה ותהיו מעוניינים להישפט בגין כך.
  3. הגשת בקשה להישפט – מדובר בבקשה הנכונה ביותר עבור כלל הנהגים לצורך התמודדות מול הדו"ח שנרשם לחובתם. כפי שהבנו קודם לכן, רישום נקודות תעבורה עשוי להביא למצב בו נדרשים הנהגים להפקיד את רישיונם לפרק זמן ממושך ועל כן חשוב שלא להקל ראש בעניין ולטפל בנקודות.
נהיגה שלא בכיוון החץ, כיצד מתמודדים מול הנקודות?
נהיגה שלא בכיוון החץ, כיצד מתמודדים מול הנקודות?

האם נהג יכול להתמודד בביהמ"ש בעבירת נהיגה שלא בכיוון החץ לבדו?

אין כל מניעה מייצוג עצמי בבית המשפט, כל נהג אשר נאשם בביצוע עבירת תנועה רשאי לבחור בין ייצוג עצמי לבין ייצוג מקצועי של עורך דין תעבורה. יחד עם זאת, על הנהג לשאול את עצמו האם ייצוג עצמי במקרה דנן עשוי להניב עבורו את התוצאה הרצויה שהיא – ביטול 6 נקודות התעבורה המיוחסות לו בדו"ח. לאור העובדה כי ביהמ"ש פועל כערכאה פלילית, על הנהג להציג בפני התביעה ובפני בית המשפט כשלים מהותיים בראיות אשר עשויים לערער את הרשעתו בעניין. בכדי לאתר את הכשלים הנ"ל, חשוב להיות בעל ידע ובקיאות רבה בתחום התעבורה, אחרת לא יוכל הנהג לאתר את הליקויים הללו ואף להציגם בצורה מקצועית בבית המשפט.

בהתאם לכך, במקרה שרישיון הנהיגה חשוב לכם, אל תתמודדו לבד, פנו לעורך דין תעבורה מקצועי ומיומן והבטיחו לעצמכם ניהול הליך כנדרש.

כיצד עורך דין תעבורה עשוי לסייע לי בבית המשפט בעבירת נהיגה שלא בכיוון החץ?

בעת קבלת דו"ח תנועה מסוג ברירת משפט כדוגמת עבירת נהיגה שלא בכיוון החץ, בוחן עורך הדין את הפרמטרים המצויים בדו"ח, אם אכן לעניות דעתו קיים סיכוי טוב לצלוח את התיק בביהמ"ש, מגיש עורך הדין בקשה להישפט. לאחר הגשת הבקשה, עורך הדין מגיש בקשה לקבלת חומרי הראיות בתיק, אותם הוא בוחן בצורה מקצועית ועניינית. בשלב הזה קיימת חשיבות מרבית לבקיאותו של עורך הדין בתחום התעבורה, מכיוון שאיתור ליקויים מהותיים בראיות התביעה עשויים להביא למצב בו לא תוכל התביעה לבסס את אישומה כנגד הנהג ובהתאם לכך עשוי להתקבל הסדר טיעון מקל ללא נקודות ואף זיכוי מן העבירה המיוחסת לו.

לאור האמור, אם ניצב למולכם דו"ח ברירת משפט עם נקודות תעבורה, אל תקבלו את רוע הגזירה! פנו בהקדם האפשרי למשרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל וקבלו ייעוץ מקצועי כנדרש וכן ניהול הליך משפטי ראוי והולם.

שאלות נפוצות
חשוב לדעת כי במקרה שהגשת בקשה להמרה באזהרה, משמע שבחרת להודות בדבר ביצוע העבירה. בהתאם לכך, אם הבקשה שלך תידחה בגין סיבה כזאת או אחרת ותהיה מעוניין להגיש בקשה להישפט, תימצא במצב בעייתי. לקריאה מעמיקה, במאמר.
בהתאם לשיטת הניקוד של משרד הרישוי, ריבוי נקודות עשוי להוביל לפסילת רישיון הנהיגה בפועל לתקופה של שלושה חודשים / תשעה חודשים, בהתאם לנקודות הקיימות לחובתך. רוצה לדעת אם רישיונך בסכנה? כנס לאתר.
רישום נקודות תעבורה עשוי להוביל לפסילת רישיון הנהיגה שלך לתקופה ממושכת, בתרחיש שכזה חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה ולהבטיח לעצמך ניהול הליך כנדרש ומזעור הנזקים ככל שניתן. לייעוץ, כנסו לאתר.
במקרה שכזה, יירשם נגדך דו"ח תנועה מסוג ברירת משפט בעל קנס כספי על סך 500 ₪ לצד 6 נקודות תעבורה. חשוב להבין כי לרישום הנקודות עשויות להיות השלכות מהותיות על רישיון הנהיגה שלך, לעוד בנושא במאמר המלא.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה