לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נסיעה באין כניסה – חומרת העבירה והשלכותיה

תמרור אין כניסה נכלל בקבוצת תמרורי האיסורים וההגבלות כאשר הוא אוסר כניסה מלא למקום בו הוא מוצב. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים בוחרים להפר את החוק מכל מיני תירוצים שונים למשל: "חסכון בזמן במקום לעשות עיקוף שלם", "אני רק נכנס לחנייה כאן", "זה בתוך רחוב פנימי" וכן הלאה. כל התירוצים הנ"ל לא יצדיקו את ביצוע העבירה בעת היתקלות עם כוחות השיטור.

במאמר זה נדון על חומרת עבירת נסיעה באין כניסה, השלכותיה וכיצד ניתן להתמודד בצורה הטובה ביותר בעת קבלת דו"ח תנועה.

מדוע יש צורך בתמרורי אין כניסה?

תמרורי איסורים והגבלות מטרתם לייצר הסדרי תנועה, בכדי להבטיח את בטיחותם של הנהגים ומשתמשי הדרך השונים. בדרך כלל תמרור אין כניסה יוצר בצד אחד או שמא בשני הצדדים של המקטע הנוכחי על מנת שיוכלו להבחין בו בעת ההתקרבות אל הכניסה האסורה הנוכחית. לעיתים ניטה לראות כי הוצב תמרור אין כניסה מכיוון שהדרך צרה למעבר של שני רכבים המגיעים מכיוונים נגדיים או במקרים בהם הנתיב הנוכחי הוקצה למטרת חניה.

נסיעה באין כניסה - חומרת העבירה והשלכותיה - uliel.co.il

אילו תמרורים נכללים בקבוצת האיסורים וההגבלות?

ניתן לראות כי קיימים לא מעט תמרורים המורים על אין כניסה, כאשר כל תמרור מצביע בפרט על כלי הרכב שהכניסה לגביו אסורה. להלן התמרורים אשר נכללים בקבוצת האיסורים וההגבלות:

תמרורי אין כניסה: הסבר על התמרור:
אסורה הכניסה לכלי רכב
אסורה הכניסה לאופנוע
אסורה הכניסה לכל רכב שהוא מנועי
אסורה הכניסה לרכב מנועי למעט רכבי דו גלגלי
איסור כניסה לרכבים שרוחבם עולה על המוגדר בתמרור.
אסורה הכניסה לרכב שגובהו עולה על המותר בתמרור(4.6 מטרים).
אסורה הכניסה לרכבים ממונעים שהם רכבים מסחריים שמשקלם הכולל עולה על 8 טון.
אסורה הכניסה לרכב שמשקלו הכולל עולה על 6 טון כפי שמצוין בתמרור
אין כניסה לרכב עבודה או טרקטור
אסורה הכניסה לרכב המוביל חומרים מסוכנים אשר מחייבים בסימון לפי דין.

 

מהי נסיעה באין כניסה?

נסיעה באין כניסה מתרחשת כאשר מוצב במקום הנוכחי תמרור המורה על כך שאין כניסה למקום, ואילו הנהג בוחר בכל זאת להיכנס לדרך הנ"ל בניגוד להוראות התמרור. עבירת תנועה זו, המוגדרת בפקודת התעבורה ותקנות התעבורה, כאשר לפיה נהג אשר יבצע עבירה זו, יהיה צפוי לקבלת דו"ח ברירת משפט הנושא עימו קנס כספי ונקודות. חשוב להבין כי עבירת נסיעה באין כניסה היא חמורה לאור הסכנה הטמונה בה הן לנהג עצמו והן למשתמשי הדרך השונים.

נסיעה באין כניסה - חומרת העבירה והשלכותיה
נסיעה באין כניסה - חומרת העבירה והשלכותיה

מהן ההשלכות על הנהגים בגין נסיעה באין כניסה?

נהג שיסע באין כניסה עובר עבירת תנועה אשר נושאת עימה דו"ח ברירת משפט עם 500 ₪ בצירוף של 6 נקודות חובה למרשם התעבורתי של הנהג. חשוב להבין כי אומנם לקנס הכספי השלכות על "הכיס שלנו", אך לרישום הנקודות עשויות להיות השלכות על רישיון הנהיגה שלנו. נהג שיצבור לחובתו מספר נקודות הקבוע בחוק, צפוי לביצוע אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי לרבות:

  • מבחן עיוני(תיאוריה)
  • מבחן מעשי(טסט)
  • קורסי נהיגה, בסיסי/ ייחודי
  • מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים
  • שלילת רישיון הנהיגה לשלושה חודשים/ תשעה חודשים

לאור העובדה כי לצבירת הנקודות השלכות רבות, חשוב להיוועץ עם עורך דין תעבורה בהקדם האפשרי, בכדי לקבל ייעוץ משפטי ראוי ודרך התמודדות עם הדו"ח הנ"ל בצורה הטובה ביותר בהתאם לנסיבות ביצוע העבירה.

 

קיבלתם דו"ח בגין נסיעה באין כניסה? חשוב שתדעו מספר דברים

כפי שצוין קודם לכן, דו"ח נסיעה באין כניסה נושא עימו 6 נקודות חובה, מרגע התשלום הנקודות נזקפות לחובתכם וכך גם כל ההשלכות בגינן. תשלום הדו"ח משתווה להודאה באשמה, לכן טרם התשלום, התייעצו עם עורך דין תעבורה המיומן בתחומו בכדי להבין מהי דרך הפעולה הטובה ביותר עבורכם. חשוב לזכור כי ניתן להגיש תוך 90 ימים הגשת בקשה להישפט, ואף להסתייע בייצוג בידי עו"ד מקצועי, אשר עשוי להטיב עימכם במשפט.

נסיעה באין כניסה - חומרת העבירה והשלכותיה - uliel.co.il

לחצו כאן למידע נוסף בנושא- דו"חות תנועה ומה ניתן לעשות אם קיבלת דו"ח משטרה עם נקודות

האם יש צורך בייצוג על ידי עורך דין תעבורה בתיקי נסיעה באין כניסה?

אם רישיון הנהיגה חשוב לכם, כך גם הצורך בייצוג משפטי בידי עורך דין תעבורה מנוסה הוא רצוי ואף חובה. עורך דין תעבורה מנוסה ידע לבחון את חומר הראיות בצורה מקיפה וקפדנית ואף לאתר כשלים מהותיים בראיות התביעה ובכך להגיע להסדר טיעון ע"י שינוי סעיף העבירה לסעיף מקל או שמא להביא לזיכוי מלא מן האשמה.

 

שאלות נפוצות
עבירת נסיעה באין כניסה תעמיד לנהג דו"ח ברירת משפט הנושא עימו קנס כספי ונקודות. מעוניינים לדעת מה ההשלכות? בקרו באתר.
תמרורי אין כניסה מייצרים הסדרי תנועה אשר מטרתם להבטיח את בטיחותם של הנהגים ויתר משתמשי הדרך השונים.
נסיעה באין כניסה נושאת עימה נקודות חובה אשר עשויות להעמיד את רישיון הנהיגה שלך בסכנה. למידע נוסף, בקרו באתר.
עורך דין תעבורה מיומן עשוי לסייע לך באמצעות בחינת הדו"ח ויתר הראיות בצורה מקיפה ובכך להגיע להסדר מקל ואף לזיכוי מלא. למידע, באתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה