לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עבירות טרקטורון, נהיגה בכביש שלא לשם חצייתו

בחלוף שנים, ניתן לראות ריבוי של טרקטורונים ברחבי הכבישים מסוגים כאלו ואחרים. נהגים רבים נוטים לנהוג על טרקטורונים מבלי לייחס חשיבות לחוקי התעבורה השונים אשר חלים באופן ספציפי על כלי הרכב הנ"ל. בהתאם לתקנות התעבורה בעניין עבירות טרקטורון, ניתן לראות כי קיימות מספר עבירות תנועה אשר הסנקציות בגינן נעות בין קנס כספי בצירוף נקודות תעבורה לבין הזמנה לדין.

בהגיעו של הקיץ, ניתן להבחין באופן מובהק בריבוי טרקטורונים על הכביש מבלי לייחס חשיבות לכך שנהיגה בכביש שלא לשם חצייתו מהווה גם היא עבירת תנועה. במאמר זה נציין את ההבדלים המהותיים בין עבירות המתבצעות ברכב שטח לבין אלו שמתבצעות בטרקטורון וכן הענישה בגינן. אם יש ברשותכם כלי רכב המוגדר כרכב שטח או טרקטורון, המאמר הזה בדיוק בשבילכם!

מה ההבדל בין רכב שטח לבין טרקטורון?

רבים נוטים להניח כי טרקטורון מוגדר כרכב שטח, אך חשוב להבחין בהבדלים אשר קיימים בין השניים. בכדי לעשות סדר בעניין ריכזנו עבורכם את ההגדרה המדויקת של כל אחד מכל הרכב השונים בהתאם לתקנות התעבורה.

  רכב שטח טרקטורון
היכן מותר לנהוג: בדרכי עפר בלבד בדרך שאינה סלולה בלבד
כמות נוסעים: סך הכל ארבעה נוספים, הנהג + שלוש נוסעים נוספים. עד שני נוסעים לכל היותר, כולל הנהג עצמו!
רישיון רכב: מופיע ברישיון הרכב כרכב שטח מופיע ברישיון הרכב כטרקטורון
אופן הישיבה: ככלי רכב רגיל לכל דבר ועניין, הרגליים מונחות במרכז מתחת להגה. רגלי הנהג מונחים משני צדי המושב של הטרקטורון
חבישת קסדה: אין חובת חבישת קסדה קיימת חובה לחבישת קסדה
נפח מנוע: עד 1500 סמ"ק עד 1500 סמ"ק
היגוי: באמצעות הגה רגיל באמצעות כידון

בהתאם לנתונים המצוינים בטבלה ניתן להבחין במספר הבדלים מהותיים בין רכב שטח לבין טרקטורון כדוגמת כמות הנוסעים, רישיון רכב וכן אופן הישיבה וההיגוי. באופן לא חריג במיוחד, אנשים מן היישוב יטו להגיד את הטרקטורון כרכב שטח אך אין זה נכון מבחינה תעבורתית. בהמשך המאמר נדון על ההבדלים בין הסנקציות השונות בגין ביצוע עבירות תנועה בין שני כלי הרכב הנ"ל.

עבירות טרקטורון, נהיגה בכביש שלא לשם חצייתו
עבירות טרקטורון, נהיגה בכביש שלא לשם חצייתו

נהגתי בכביש עם טרקטורון, למה אני צפוי?

כפי שצוין בהקדמה, חל איסור מוחלט לנהוג עם טרקטורון בכביש שלא לשם חצייתו, ולכן במקרה בו נמצא נהג נוסע ברחבי הכבישים עם כלי זה, יירשם נגדו דו"ח תנועה בגין ביצוע העבירה. בהתאם לתקנה 39(א) לתקנות התעבורה, נהיגה בכביש עם טרקטורון שלא לשם חצייתו ולא בקיבוץ או במושב, הינה עבירת תנועה אשר בגינה יירשם כנגד הנהג דו"ח תנועה עם קנס כספי על סך 250 ₪ בצירוף 6 נקודות תעבורה.

תקנות התעבורה: סמל סעיף עבירה: קנס כספי נקודות תעבורה:
39(א) 6475 250 ₪ רישום של 6 נקודות תעבורה

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין לאחר קבלת דו"ח בגין נהיגה בכביש שלא לשם חצייתו?

כפי שכולנו יודעים, במדינת ישראל נהוגה שיטת הניקוד מטעם משרד הרישוי. כל עבירת תנועה מתועדת במרשם התעבורתי של הנהג בכדי לבצע מעיין "מעקב" אודות ההיסטוריה התעבורתית של הנהג. נהג שצבר לחובתו מספר נקודות תעבורה בהתאם לקבוע בחוק, צפוי לבצע אמצעי תיקון כזה או אחר, לרבות:

  • קורס נהיגה בסיסי
  • קורס נהיגה ייעודי
  • שלילה לשלושה חודשים
  • מבחן עיוני(תיאוריה)
  • מבחן מעשי(טסט)
  • שלילה לתשעה חודשים
  • מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

לאור כך, נהג שנרשם לחובתו דו"ח בגין נהיגה בכביש שלא לשם חצייתו צריך לדעת כי מעבר לקנס הכספי, ייתכן ולרישום הנקודות עשוי להיות השפעה מהותית על רישיון הנהיגה שלו. לצורך ההדגמה, הניחו כי לנהג קיימות 30 נקודות תקפות, וכעת נרשמו לחובתו 6 נוספות, משמע שאם ייבחר לשלם את הקנס הכספי, יעמוד על 36 נקודות ובהתאם לכך יידרש להיפרד מרישיון הנהיגה שלו לתקופה של שלושה חודשים. לכן במקרה שקיבלתם דו"ח תנועה, היוועצו בראש ובראשונה עם עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים, וקבלו הכוונה מקצועית בעניינכם.

האם קיימים הבדלים בין עבירות המתבצעות ברכב שטח לבין עבירות טרקטורון?

קיימים הבדלים מהותיים בין הסנקציות אשר ניתנות לנהגים המבצעים עבירות תנועה ברכב שטח לבין עבירות המתבצעות בטרקטורון. ריכזנו עבורכם את כל עבירות התנועה הנוגעות לכלי רכב אלו, וכן הענישה בגינן, לרבות:

  עבירות רכב שטח עבירות טרקטורון
עבירת נהיגה ברכב שטח בכביש שלא לשם חצייתו: מספר תקנה –  39ה(א) לתקנות התעבורה

סמל סעיף – 7166

ענישה –  יוגש כנגד הנהג כתב אישום

נקודות תעבורה –  6 נקודות תעבורה.

מספר תקנה – בניגוד לתקנה 39ג(א)

סמל סעיף – 6475

ענישה – קנס כספי על סך 250 ₪

נקודות תעבורה – רישום של 6 נקודות

הסעת נוסע ללא היתר בהתאם לרשום ברישיון רכב: סמל סעיף – 7173

ענישה – הזמנה לדין

נקודות תעבורה – 6 נקודות

 

סמל סעיף – 7158

ענישה – קנס כספי על סך 250 ₪

נקודות תעבורה – 6 נק'

אי התקנת כלוב להגנת נוסעים(ברכב שטח) / אי התקנת מסגרת בטיחות(בטרקטורון) סמל סעיף – 7131

ענישה – הזמנה לדין

סמל סעיף – 6478

ענישה – הזמנה לדין

בנוסף, קיימות עבירות נוספות אשר חלות אך ורק על טרקטורון כמו למשל : נהיגה ללא קסדת מגן. ניתן לראות מן הנתון כי לרוב, עבירות הנוגעות לרכבי שטח בעלות סנקציות חמורות יותר מאשר עבירות המבוצעות בטרקטורון.

קיבלתם הזמנה לדין בעקבות עבירה שביצעתם בטרקטורון? חשוב שתדעו

עבירת אי התקנת מסגרת בטיחות בטרקטורון הינה עבירה חמורה ועל כן יוגש כנגד הנהגים הנאשמים כתב אישום בגין ביצוע העבירה. חשוב לדעת כי בית המשפט לתעבורה פועל כערכאה פלילית ולכן בסמכותם של השופטים להטיל ענישה נרחבת החל מקנס כספי, פסילת רישיון הנהיגה וכן גם מאסר בפועל במקרים המתאימים. בהתאם לכך אין להגיע לבד לבית המשפט, יש להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן בכדי להבטיח לעצכם הגנה משפטית מקסימאלית ככל הניתן.

כיצד עורך דין תעבורה יכול לסייע לי להתמודד מול נקודות שקיבלתי בעבירת נהיגה בכביש עם טרקטורון?

האפשרות הטובה ביותר להתמודד מול הנקודות המיוחסות לכם בדו"ח היא באמצעות הגשת בקשה להישפט. רבים נוטים להניח כי אם יגיעו לבית המשפט ויפצירו בפני השופט להתחשב בהם בגין מצבם האישי, כך יהיה, כמובן שמדובר בהנחה מוטעית אודות ומדובר בתחום פלילי לכל דבר ועניין. בכדי שתתקבל תוצאה טובה בעניינכם יש להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה מנוסה ומיומן.

במסגרת עבודתו של עורך הדין מוגשת בקשה להישפט וכן בקשה לקבלת חומר הראיות בתיק. לאחר שיש בידיו את כל הנדרש, בוחן עו"ד את כלל הממצאים הקיימים ובאמצעותו בקיאותה הרבה, מאתר ליקויים מהותיים אשר עשויים לפגום את ביסוס התביעה להרשעה. בתרחיש שכזה מתקבל לרוב הסדר טיעון מקל ללא נקודות תעבורה ואילו במקרים המתאימים אף זיכוי מלא מן האשמה. לאור האמור, אל תתמהמהו, פנו בהקדם האפשרי למשרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל ונשמח לסייע לכם.

שאלות נפוצות
מכיוון שמדובר בדו"ח מסוג ברירת משפט הינך רשאי לבצע מספר פעולות כדוגמת הגשת בקשה לביטול הדו"ח, הגשת בקשה להישפט וכ"ו. בכדי לקבל הכוונה מקצועית בעניינך, יש להיוועץ עם עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן בנושא.
בהתאם לשיטת הניקוד, רישום של נקודות תעבורה עשוי להביא להטלת אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי החל מקורסי נהיגה ועד לפסילת רישיון הנהיגה בפועל למספר חודשים. לקריאה מעמיקה בנושא, כנסו למאמר המלא.
עורך דין מקצועי ומיומן המתמחה בתחום התעבורה ידע לבחון עבורך את כל הנהלים הנדרשים ולאתר ליקויים מהותיים אשר עשויים להביא לקבלת הסדר מקל או שמא זיכוי מלא מן האשמה. לייעוץ עם עורך דין, בקרו באתר.
רבים נוטים להניח כי מדובר בכלי רכב זהים מבחינת החוק אך אין זה נכון! קיימת הבחנה מהותית בין עבירה המתבצעת ברכב שטח לבין עבירת תנועה אשר מתבצעת בטרקטורון. לכל המידע אודות ההבדלים בין שני כלי הרכב ניתן למצוא במאמר המלא.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה