לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין לביטול דו"ח תנועה

קיבלתם דו"ח תנועה עם קנס כספי ונקודות? המתינו עם קבלת רוע הגזירה! קיימים מקרים רבים בהם ניתן לבטל דו"ח תנועה או שמא לבצע פעולות כאלו ואחרות אשר עשויות לסייע לכם בהתמודדות מול הדו"ח. אנו שומעים לא מעט אמרות כדוגמת "זו מילה שלי נגד המילה של השוטר", "למה שיאמינו לי", "אני אשלם מהר את הדו"ח ואשכח מקיומו" וכן הלאה. סביר להניח שכל אחד מאיתנו אמר בשלב כזה או אחר אחת מן האמרות שצוינו זה עתה, אך חשוב להבין כי אין כך הדבר! במאמר זה נדון על התרחישים השונים וכן גם על הפתרונות הקיימים להתמודדות עם דו"ח תנועה.

מעבר לקנס הכספי, עשויות להיות השלכות נוספות מטעם משרד הרישוי כדוגמת פסילת רישיון הנהיגה, ועל כן חשוב להיוועץ עם עורך דין לביטול דו"ח תנועה שניצב למולכם.

האם ניתן להגיש בקשה לביטול דו"ח תנועה בכל עבירה שהתבצעה?

באופן כללי, חשוב לדעת כי קיימים שני סוגים של דו"חות תנועה: דו"ח ברירת משפט ודו"ח מסוג הזמנה לדין. דו"ח ברירת משפט נושא איתו קנס כספית ונקודות תעבורה לרבות: שימוש בטלפון נייד, אי חגירת חגורת בטיחות, אי ציות לתמרורים השונים(כדוגמת עצור) וכן הלאה. לעומת זאת דו"ח מסוג הזמנה לדין יחייב אתכם לעמוד לדין בבית המשפט לתעבורה בגין חומרת העבירה שביצעתם למשל: אי ציות לרמזור אדום(כשברמזור דלק האור האדום מעל 5 שניות), נהיגה בשכרות(סמים / אלכוהול), עקיפה מסוכנת, תאונת דרכים ועוד. לאחר שהבנו את ההבדל בין שני סוגי הדו"חות, נעשה סדר בכל נושא הטיפול והתמודדות מול הדו"חות השונים.

דו"ח ברירת משפט דו"ח הזמנה לדין
באילו עבירות: לרוב מדובר בעבירות תנועה שאינן חמורות, זאת אומרת, שהסיכוי שתתרחש תאונת דרכים בגין ביצוע העבירה הוא נמוך באופן יחסי. במקרה דנן מדובר בעבירות תנועה שדרגת חומרתן הינה גבוהה כדוגמת: עקיפה מסוכנת, נהיגה בשכרות וכיוצ"ב. עבירות אלו עשויות לגרום באופן מובהק להתרחשותן של תאונת דרכים.
האם ניתן לבטל את הדו"ח : ניתן להגיש בקשה לביטול הדו"ח תוך 30 ימים מיום המצאת הדו"ח. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון או באמצעות דואר ישראל. לא ניתן לבטל דו"ח מסוג הזמנה לדין. על הנהג או מיופה כוח מטעמו להתייצב בבית המשפט לתעבורה במועד הנקוב.
האפשרויות לטיפול בדו"ח : מעבר לאפשרות של הגשת בקשה לביטול הדו"ח, קיימות אפשרויות נוספות כדוגמת: המרה לאזהרה ובקשה להישפט. בכל הדרכים הללו ניתן לנסות ולטפל בדו"ח. בכדי להשיג תוצאה טובה, יש להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה בכדי להבטיח לעצמכם הגנה משפטית מקסימאלית ככל הניתן, ומזעור הנזקים הקיימים.
עורך דין לביטול דו"ח תנועה
עורך דין לביטול דו"ח תנועה

האם נהג יכול להגיש בקשה לביטול דו"ח לבדו או שמא קיימת החובה להיעזר בעורך דין?

את הבקשה לביטול הדו"ח ניתן לעשות באופן עצמאי ללא כל הסתייעות מקצועית כדוגמת עורך דין תעבורה. את הבקשה יש להגיש תוך 30 ימים מיום המצאת הדו"ח, במקרה שאכן ניצב למולכם ליקוי מהותי שהצלחתם לזהות. לרוב, משטרת ישראל תיטה שלא לקבל את הבקשה לביטול ולכן האופציה הטובה ביותר שתעמוד לפניכם לצורך טיפול בדו"ח היא הגשת בקשה להישפט.

בכדי להבטיח לעצמכם תוצאה טובה יש להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה, אשר ילווה אותכם לאורך כל ההליך הנדרש.

באילו מקרים יש להיעזר בעורך דין לצורך ביטול דו"ח תנועה?

בעת קבלת דו"ח תנועה יש להיוועץ עם עורך דין תעבורה באופן מיידי טרם תשלום הדו"ח! חשוב לזכור כי כאשר נהג בוחר באופציית התשלום, יתר האפשרויות נסגרות בפניו לרבות: בקשה להמרה באזהרה, בקשה לביטול הדו"ח, בקשה להישפט וכן ביצוע הסבה של הדו"ח. מעבר לקנס הכספי הקיים בדו"ח, בהתאם לשיטת הניקוד כל עבירה נושאת עימה נקודות תעבורה החל מ-0 ועד ל-10 לכל היותר. ריבוי נקודות תעבורה, עשוי להטיל על הנהגים אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי לרבות:

  • קורס נהיגה בסיסי
  • קורס נהיגה ייעודי
  • מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים
  • פסילת רישיון הנהיגה לשלושה חודשים
  • פסילת רישיון הנהיגה לתשעה חודשים
  • מבחן עיוני(תיאוריה)
  • מבחן מעשי(טסט)

לאור ההשלכות הרבות בגין שיטת הניקוד, מתעורר הצורך להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה לצור ביטול הדו"ח שניצב למולכם.

עורך דין לביטול דו"ח תנועה - uliel.co.il

טיפים מעורך דין תעבורה להתנהלות נכונה בעת קבלת דו"ח תנועה

בעת קבלת דו"ח ברירת משפט ניתן לבצע מספר פעולות אשר עשויות להביא לביטול הדו"ח או להפחתה בענישה בו. קבלו מספר טיפים מהותיים מעורך דין תעבורה להתנהלות נכונה בעת קבלת דו"ח תנועה:

  1. קיבלתם דו"ח? המתינו עם התשלום! גשו לעמדת הרשיומט הקרובה למקום מגוריכם או למשרד הרישוי והוציאו תדפיס נקודות עדכני בכדי לבדוק מהו מצבכם התעבורתי, והאם הדו"ח שניצב למולכם עשוי לסכן את רישיונכם.
  2. בדקו האם אתם עומדים בפרמטרים להגשת בקשה להמרה באזהרה לרבות: מרשם תעבורתי נקי(בין 5 ל-7 שנים), לא הוגשה בקשה להמרה באזהרה, ובנוסף העבירה שהתבצעה על ידכם איננה נכללת בעבירות החמורות כדוגמת: אור אדום, עקיפות וסטיות, טלפון נייד, עבירת מהירות בדרגת קנס 1500 ₪ וכן הלאה.
  3. זיהיתם כשל מהותי בדו"ח כדוגמת: מספר רכב שגוי, מיקום העבירה אינו נכון וכדומה, ניתן להגיש בקשה לביטול הדו"ח. את הבקשה יש לבצע תוך 30 ימים מיום המצאת הדו"ח באתר האינטרנט או באמצעות דואר ישראל.
  4. קיבלתם דו"ח תנועה מצולם כדוגמת עבירת מהירות או שמא רמזור אדום? וודאו כי אכן אתם נהגתם ברכב בשעת העבירה ולא מישהו אחר כדוגמת בן משפחה. אם זיהיתם כי אינכם ביצעתם את העבירה, הגישו בקשה להסבת הדו"ח בסמוך לקבלת הדו"ח.
  5. ניתן להגיש כמוצא אחרון הגשת בקשה להישפט, שימו לב כי לאחר הגשת הבקשה הנ"ל לא תוכלו להגיש בקשות אחרות כדוגמת בקשה להסבה / בקשה להמרה / בקשה לביטול. לכן, טרם הגשת הבקשה מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים בכדי לקבל הכוונה מקצועית.

הסתייעו בשירותיו של עורך דין תעבורה בכדי להבין מהי דרך הפעולה הטובה ביותר עבורכם לצורך ההתמודדות מול דו"ח התנועה שניצב למולכם.

הודאתי בביצוע העבירה בפני שוטר, האם עורך דין יכול לעזור לי לבטל את הדו"ח?

באופן כללי, הודאה בביצוע האשמה בפני השוטר איננה מועילה ואף עשוי להערים קשיים כאלו ואחרים אם אכן תבחרו להתמודד מול הדו"ח לצורך ביטולו. לכן, בעת קבלת דו"ח תנועה הקפידו שלא לומר דבר אשר עשוי לבוא לרעתכם בעתיד. אך יחד עם זאת, אם אכן נלחצתם מהסיטואציה והודאתם בפני השוטר אודות ביצוע העבירה, אין זה אומר שלא ניתן לבצע דבר בעניין. היוועצו בהקדם האפשרי עם עורך דין תעבורה המתמחה בטיפול דו"חות תנועה בכדי לקבל הכוונה ראוי והולמת בעניינכם.

איך לבחור עורך דין לצורך ביטול דו"ח תנועה?

כפי שציינו במאמר, בעת קבלת דו"ח תנועה צפויים הנהגים למספר סנקציות כאלו ואחרות ועל כן חשוב להיוועץ עם עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים. לבחירתך עורך הדין משמעות רבה לתוצאה שתתקבל בעניינכם ובהתאם לכך ריכזנו עבורכם מספר טיפים מהותיים לבחירת עורך דין לצורך ביטול דו"ח תנועה:

טיפים לבחירת עורך דין: הסבר:
תחום העיסוק לאור העובדה כי תחום התעבורה הינו תחום מורכב ומסועף, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום התעבורה בלבד! ניתן לבדוק את תחום העיסוק של עורך הדין דרך אתר האינטרנט שלו, בהתאם למאמרים שנכתבו על ידו וכן ניתן לשאול את עורך הדין ישירות.
מיומנות, מקצועיות וניסיון במהלך הפגישה, מומלץ לשאול את עורך הדין שאלות בעניינכם, בכדי לראות האם אתם נענים בצורה מקצועיות ומיומנת. עורך דין בעל ניסיון רב בתחום, ידע להעניק לכם החל מהשלב הראשון  הכוונה נכונה ועניינית בהתאם למצבכם.
יחס אישי מתחם הענישה בתחום התעבורה הינו רחב, החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל, בהתאם להשלכות המהותיות, חשוב לקבל יחסי אישי וליווי ראוי והולם מעורך הדין אשר מטפל לכם בתיקכם.
המלצות סביר להניח כי תשמעו לא מעט המלצות חיובית או שליליות אודות עורך דין. יחד עם זאת, מומלץ שלא להעניק משקל רב להמלצותיהם של מקורבים או מכרים, לאור העובדה כי כל אדם "מעריך" את יכולותיו של עורך הדין בהתאם לתוצאה שהתקבלה בעניינו, משמע שאם התקבלה תוצאה שאינה לשביעות רצונו, כך גם ההמלצה תיטה ללכת לצד השלילי. לכן, חשוב לקיים פגישה פרונטלית עם עורך הדין בכדי לקבל אינדיקציה ראשונית אודות עורך הדין.

האם עורך דין מבטל לי גם את הקנס וגם את הנקודות בדו"ח התנועה?

כאשר בחרתם להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה, סביר להניח כי הנקודות המצורפות בדו"ח מהוות לכם בעיה כזאת או אחרת. בהתאם לכך חשוב להבין כי ההליך המתנהל בבית המשפט לתעבורה הינו הליך פלילי לכל דבר ועניין, בהתאם לכך תחת סמכותם של השופטים מתחם ענישה רחב. לרוב תיקי תעבורה מסוג ברירת משפט מסתיימים בשינוי סעיף העבירה לעבירה שאינה נושאת עימה נקודות תעבורה וזאת בהתאם לכשלים שהצליח עורך הדין לאתר בראיות. ניטה לראות כי אכן הנהג הנאשם יידרש בסופו של עניין לשלם קנס כספי, ייתכן שהקנס יופחת, יישאר זהה לדו"ח המקורי או שמא יעלה בהתאם להסדר הטיעון שהתקבל.

עורך דין לביטול דו"ח תנועה - uliel.co.il

כמובן שקיימים מקרים בהם עשוי עורך דין תעבורה להביא לביטול הדו"ח במלואו, אם וכאשר נמצא ליקוי מהותי אשר עשוי להביא לזיכוי הנהג מן העבירה המיוחסת לו.

שאלות נפוצות
בהחלט! את הבקשה לביטול הדו"ח ניתן לעשות לבד, ללא כל הסתייעות בעורך דין. שימו לב כי לרוב יטו הבקשות להידחות אלא אם הצליח הנהג לאתר כשל מהותי בנרשם בדו"ח. בהתאם לכך, האפשרות הטובה ביותר לטיפול בדו"ח הינה הגשת בקשה להישפט.
עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן ידע לבחון עבורכם את הדו"ח ולראות האם קיימים בו ליקויים מהותיים. ליקויים אלו עשויים להביא להקלה בענישה ואף לזיכוי מלא מן העבירה המיוחסת לכם.
יש להבחין בין דו"ח ברירת משפט אל מול דו"ח מסוג הזמנה לדין. דו"ח ברירת משפט מאפשר לנהג הנאשם לבצע מספר פעולות לרבות הגשת בקשה לביטול הדו"ח, לעומת זאת דו"ח מסוג הזמנה לדין מחייב את הנהג הנאשם להתייצב בבית המשפט ללא כל אפשרות לבטל את הדו"ח.
קיימים מספר פרמטרים מהותיים לצורך בחירה נכונה של עורך דין תעבורה כדוגמת תחום העיסוק, מקצועיות, ניסיון, יחס אישי וכיוצ"ב. לרשימת הטיפים המלאה ניתן למצוא באתר האינטרנט שלנו.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה