לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עילות לביטול דו"ח תנועה

מדי יום, מחולקים ברחבי כבישי ישראל מאות ואף אלפי דו"חות תנועה בגין עבירות כאלו ואחרות, החל מאלו המוגדרות כקלות כדוגמת שימוש בטלפון נייד, קיפוח זכות השימוש ברכב, נהיגה במהירות מופרזת, אי חגירת חגורת בטיחות וכן גם בעבירות המוגדרות כחמורות לרבות: נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בשכרות(סמים / אלכוהול), עקיפה מסוכנת וכיוצ"ב.

במאמר זה נדון על דו"חות מסוג ברירת משפט, אשר נושאים עימם קנס כספי ונקודות תעבורה ונציין מהן האפשרויות אשר עומדות בפני הנהגים הנאשמים ואילו עילות עשויות להביא לביטול דו"ח תנועה.

באילו דו"חות ניתן להגיש בקשה לביטול?

חשוב להבחין בין שני סוגים של דו"חות תנועה אשר בסמכותם של משטרת ישראל להנפיק לחובת הנהגים הנאשמים:

  1. דו"ח ברירת משפט
  2. דו"ח מסוג הזמנה לדין

בעת קבלת דו"ח מסוג ברירת משפט, נדרשים הנהגים בתשלום הקנס הכספי בצירוף נקודות חובה למרשם התעבורתי שלהם. לעומת זאת בדו"ח מסוג הזמנה לדין, נדרשים הנהגים להתייצב בבית המשפט בתאריך הנקוב, בהיותם צפויים לסנקציות מהותיות החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל בהתאם לנסיבות. שימו לב, את הבקשה לביטול הדו"ח ניתן להגיש אך ורק בדו"חות מסוג ברירת משפט.

האם קיימות אפשרויות נוספות מלבד הגשת בקשה לביטול דו"ח?

בוודאי, בעת קבלת דו"ח תנועה, רשאי הנהג הנאשם לבצע מספר פעולות בהתאם לנסיבות לרבות:

האופציות המשפטיות: באילו נסיבות:
הגשת בקשה להישפט מדובר באפשרות הטובה ביותר לצורך התמודדות מול הדו"ח שניצב למולכם. את הבקשה יש להגיש תוך 90 ימים מיום המצאת הדו"ח וכן להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים.
הגשת בקשה לביטול את הבקשה ניתן להגיש תוך 30 ימים מיום המצאת הדו"ח, בגין סיבה מובהקת לשם ביטולו. שימו לב, עליכם לתמוך את הסיבה לבקשה באמצעות אסמכתה ממשית שאינה מתפרשת לשני כיוונים כמו למשל: הצגת סרטון ממצלמת רכב אשר סותרת לחלוטין את הבקשה לביטול.
הגשת בקשה להמרה באזהרה בכדי להגיש בקשה להמרה באזהרה, עליכם לעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים כדוגמת: ותק רישיון הנהיגה, סוג העבירה שהתרחשה, עבר תעבורתי נקי וכיוצ"ב. שימו לב, גם במקרה בו הינכם עומדים בכל הפרמטרים הנדרשים, אין כל חובה להמיר עבורכם את הדו"ח באזהרה אלא מדובר בשיקול דעת של המשטרה בלבד.
בקשה להסבת דו"ח במקרה שקיבלתם לביתכם דו"ח מצולם כדוגמת עבירת מהירות או עבירת רמזור אדום ואינכם נהגתם פיזית ברכב במועד ביצוע העבירה, ניתן להסב את הדו"ח אל הנהג שביצע את העבירה.
תשלום הדו"ח את תשלום הקנס המצורף בדו"ח ניתן לעשות תוך 90 ימים מיום המצאת הדו"ח, בחלוף הזמן הנוכחי, תתווסף תוספת פיגורים בשיעור של 50% מערך הקנס המקורי. חשוב לדעת כי לאחר תשלום הדו"ח לא יהיה ניתן לבצע כל פעולה נוספת לשם טיפול בדו"ח.

 

חשוב לדעת כי במקרה שבחרתם להגיש לצורך העניין בקשה לביטול הדו"ח, הזמן אינו עוצר מלכת. זאת אומרת, אם לא תיענו בפרק הזמן של 90 הימים, תתווסף תוספת פיגורים לשיעור הקנס המקורי בסך של 50%. לכן, אין להסיק כי הגשת הבקשה עוצרת את ההליכים נגדכם(שימו לב, במקרה של הגשת בקשה להישפט וקבלת אישור על כך, אכן הזמן נעצר בעניינכם). בנוסף, יש לציין כי במקרה שבחרתם לשלם את הקנס הכספי המצורף בדו"ח, לא תוכלו להגיש כל בקשה בעניין לרבות: בקשה לביטול, בקשה להסבה, בקשה להישפט וכ"ו.

עילות לביטול דוח תנועה
עילות לביטול דוח תנועה

באילו עילות עשוי הדו"ח להתבטל?

אנו נוטים לשמוע לא מעט אנשים אשר מאמינים כי אם ישתפו את סיפורם האישי וכן את נסיבות ביצוע העבירה, תתקבל החלטה חיובית בעניין ביטול הדו"ח. תירוצים כדוגמת:

  • אני ממהר לאשתי, היא בחדר לידה
  • נסעתי מהר כי היה לי אדם חולה באוטו
  • אני חייב להוציא את הילד שלי מהגן
  • אני לא עובד, אין לי כסף לתשלום הדו"ח

לא יועילו לכם ובנוסף להכל, הם עשויים "לסבך" אתכם במקרה שתחליטו להגיש בקשה להישפט לאחר דחיית בקשתכם לביטול הדו"ח. חשוב להבין כי תחום התעבורה הינו תחום מורכב ומסועף וכי בתי המשפט מתנהלים כערכאה פלילית ולכן, בכדי לבטל את הדו"ח שניצב למולכם תידרשו להוכיח מעל לכל ספק סביר שאינכם ביצעתם את העבירה או שמא קיימת סיבה ממשית לביטול הדו"ח. בכדי שתתקבל תוצאה טובה בעניינכם כדוגמת ביטול הדו"ח הן בהגשת הבקשה והן בהסבר מול התביעה בבית המשפט, תידרשו להראות מספר דברים מהותיים. קבלו מאיתנו מספר דוגמאות בנושא:

סוגי דו"חות תנועה: עילות להגשת בקשה לביטול דו"ח: סיבות אפשריות לביטול דו"ח בבית המשפט:
דו"ח רמזור אדום במקרה שנעצרתם בצד הדרך על ידי שוטר תנועה ונרשם לחובתם דו"ח תנועה בגין נסיעה ברמזור אדום, ניתן להגיש בקשה לביטול הדו"ח במקרה שיש ברשותכם הוכחה מובהקת הסותרת את דברי השוטר כדוגמת סרטון ממצלמת הרכב אשר מוכיח שנסעתם באור ירוק/צהוב. בכדי להגיע למצב של ביטול הדו"ח או קבלת הסדר מקל, יש להראות ליקויים בראיות התביעה כדוגמת: מיקומו של השוטר, אי תקינותם של הרמזורים, שמירת קשר עין וכיוצ"ב. בכדי שתתקבל תוצאה טובה בעניינכם יש להסתייע בשירותיו של עו"ד תעבורה מקצועי ומיומן.
דו"ח טלפון נייד במקרה שצוין בדו"ח צבע טלפון שאינה תואם למכשיר הנייד שיש ברשותכם או שמא במקרה בו קיימת מצלמת רכב המתעדת הן את המתרחש בחוץ והן את המתרחש בפנים, וניתן להציג סרטון/תמונה משעת ביצוע העבירה אשר סותר את הנרשם בדו"ח. במקרה שהגשתם דו"ח לביטול הדו"ח ונעניתם לשלילה, ניתן להגיש בקשה להישפט ולהיוועץ עם עו"ד תעבורה. במסגרת עבודתו, בודק עורך הדין את חומר הראיות ויאתר ליקויים מהותיים אשר עשויים לערער את ביסוס העבירה.
דו"ח מהירות מופרזת – ממל"ז במקרה שקיבלתם דו"ח בגין נהיגה במהירות מופרזת, בדקו האם מספר הרכב, סוג הרכב וכן צבעו, תואם את הנתונים של רכבכם. לעיתים כתב לא קריא של השוטר, ורישום נתונים שגוי, עשוי להוות עילה מהותית לביטול הדו"ח. במסגרת עבודתו של עורך הדין לצורך ביטול הדו"ח, נבדקים כלל חומרי הראיות כדוגמת: אופן תפעול המכשיר וכן אופן עבודתו של השוטר למשל: כיול המכשיר, שמירת קשר עין, כיוון מכשיר הממל"ז למרכז הרכב בין הפנסים, שעת העבירה, תאורה וכן הלאה.

מהם הסיכויים לביטול דו"ח תנועה?

לרוב, הסיכויים לביטול דו"ח התנועה אינם גבוהים, מכיוון שקיימת דרישה להוכחה מובהקת אשר סותרת את העבירה המיוחסת לנהגים הנאשמים בדו"ח התנועה. בנוסף, כפי שצוין במאמר, אנשים רבים נוטים להצדיק את העבירה שהתבצעה על ידם על ידי תירוץ כזה או אחר, מה שעשוי להוות עבורם בעיה אם אכן יהיו מעוניינים להישפט בגין העבירה. בהתאם לכך חשוב להיוועץ בסמוך לקבלת הדו"ח עם עורך דין תעבורה אשר בקיא ברזי הדינים השונים ובכך להבטיח לעצמכם הגנה משפטית מקסימאלית ומזעור הנזקים ככל הניתן בעניינכם.

מה קורה לנהג הנאשם, במקרה שהדו"ח לא בוטל?

במקרה שבקשתכם לביטול הדו"ח נדחתה, ושילמתם את הקנס הכספי המצורף בדו"ח, עליכם לדעת כי באופן מיידי נזקפות לחובתכם נקודות התעבורה(אם ישנם), ועל כן ייתכן ואתם עשויים להיות צפויים לאמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי לרבות:

  • קורס נהיגה בסיסי
  • קורס נהיגה ייעודי
  • פסילה לשלושה חודשים
  • פסילה לתשעה חודשים
  • מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים
  • מבחן עיוני מחדש
  • מבחן מעשי מחדש

בהתאם לכך, חשוב להבין כי לדו"ח התנועה השלכות רבות על רישיונכם ובהתאם לכך אין להקל ראש בדבר. היוועצו בהקדם האפשרי עם עורך דין ובדקו אילו אפשרויות עומדות לרשותכם ומהי האפשרות הטובה ביותר שניצבת למולכם.

רוצים לבטל דו"ח תנועה? חשוב שתדעו

לאור העובדה כי תחום התעבורה הינו תחום מסועף ומורכב, מומלץ שלא לפעול לבד בעניין. לכן, אם אתם מעוניינים לשמור על רישיון הנהיגה שלכם בכיסכם, אין לפעול לבדכם! כפי שציינו במאמר, הגשת בקשה לביטול הדו"ח לרוב לא תנפיק עבורכם את התוצאה הרצויה ולכן יש להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה. עורך הדין יגיש עבור הנהגים הנאשמים את הבקשה להישפט במועד הנדרש, יקבל לידיו את חומר הראיות וכן יתייצב בבית המשפט ויציג את הכשלים שאיתר בצורה מקצועית בפני התביעה.

אל תתמודדו לבד, הסתייעו בסמוך לעבירה בעורך דין תעבורה מקצועי ומיומן והבטיחו לעצמכם ניהול הליך משפטי כנדרש, והשגת תוצאה טובה בעניינכם.

 

4.אילו פעולות ניתן לבצע לאחר קבלת דו"ח תנועה?

באופן כללי, בפני הנהג הנאשם ניצבות מספר אפשרויות שונות לרבות: הסבת הדו"ח, המרה לאזהרה, בקשה לביטול, בקשה להישפט וכן תשלום הקנס הכספי. רוצים לדעת מהי האפשרות הטובה ביותר בעניינכם? במאמר המלא.

שאלות נפוצות
בוודאי, את הבקשה ניתן לבצע לבדכם, ללא כל סיוע בעורך דין בעניין. יחד עם זאת, חשוב שתדעו כי לרוב תיטה הבקשה להידחות ועל כן חשוב להסתייע בשירותיו של עו"ד תעבורה מקצועי ומיומן, לעוד בנושא, באתר.
בכדי שבקשתכם לביטול הדו"ח תתקבל בהצלחה, תידרשו להציג הוכחה מובהקת אשר סותרת את המצוין בדו"ח כדוגמת: סרטון ממצלמת רכב. לעילות נוספות, באתר.
עורך דין הבקיא ברזי הדינים השונים, ידע לבחון את חומר הראיות בעניינכם, ולאתר כשלים מהותיים אשר עשויים להביא להקלה בענישה וכן לזיכוי מלא מן העבירה. לייעוץ, כנסו לאתר.
באופן כללי, בפני הנהג הנאשם ניצבות מספר אפשרויות שונות לרבות: הסבת הדו"ח, המרה לאזהרה, בקשה לביטול, בקשה להישפט וכן תשלום הקנס הכספי. רוצים לדעת מהי האפשרות הטובה ביותר בעניינכם? במאמר המלא.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה