לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

על איזה מהירות מקבלים דוח תנועה?

מהירות מופרזת, היא נושא קצת מורכב בחוק בישראל וקיימים לגביה הרבה סעיפים ומקרים שונים שכל נהג חייב להכיר. כך בכל סוג דרך אחר, תהיה מהירות חוקית שונה ודרגות מהירות מופרזת שונות, ונותרת השאלה על איזה מהירות באמת מקבלים דוחות ואיזו מהירות אסור באמת לעבור. בדיוק בשביל לעשות סדר בנושא, לפניכם הכל על איזה מהירות מקבלים דוח תנועה?

מה המהירות המותרת לפי החוק כיום?

המהירות המותרת לנהיגה בישראל נקבעת בהתאם לסוג הדרך ותנאיה, ועל כל נהג להכיר בעל פה את המהירויות המותרות כדי לדבוק בהן, ולא לעקוף אותן חלילה ולקבל דוחות תנועה בגין מהירות מופרזת, קנסות ואף פסילות רישיון. לפניכם המהירויות המותרות לפי החוק לנהיגה:
• המהירות המותרת בשטח עירוני – עד 50 קמ"ש.
• המהירות המותרת בדרך לא עירונית, ללא שטח הפרדה בנוי – עד 80 קמ"ש.
• המהירות המותרת בדרך לא עירונית עם שטח הפרדה בנוי – עד 90 קמ"ש.
• המהירות המותרת בכביש מהיר – עד 120 קמ"ש, אלא אם מצוין אחרת.

 

מה הענישה וההשלכות לדוחות תנועה בגין מהירות מופרזת?

ההשלכות של דוחות תנועה בגין מהירות מופרזת, הן קנס של 250 – 1500 ₪, וכן נקודות תעבורה בגבהים שונים, החל מקנס בלבד ללא נקודות תעבורה, ועד 10 נקודות תעבורה ויותר. הענישה נקבעת בהתאם לחומרת ודרגת החריגה מהמהירות המותרת. מעבר לכך, במקרים חמורים הנהג יזומן לדין, ועשוי גם להיות נתון לפסילת רישיון.

על איזה מהירות מקבלים דוח תנועה?
על איזה מהירות מקבלים דוח תנועה?

מה הן דרגות החריגה מהמהירות המותרת והענישה עליהן בחוק?

למעשה, ישנן ארבע דרגות חריגה מהמהירות המותרת בחוק, כאשר לכל דרגה יש את העונשים הקבועים בחוק וההשלכות המתאימות לה. לפניכם ארבעת דרגות החריגה מהמהירות המותרת והעונשים להן:

  1. דרגת החריגה מהמהירות המותרת הראשונה והקלה ביותר – היא חריגה של עד 20 קמ"ש מהמהירות המותרת בדרך עירונית או 25 קמ"ש מהמהירות המותרת בדרך לא עירונית. העונש בגין חריגה בדרגה הזו, הוא העונש הקל ביותר שניתן לקבל על מהירות מופרזת, והוא קנס בסך 250 ₪ וללא נקודות תעבורה.
  2. דרגת החריגה מהמהירות המותרת השנייה, היא חריגה של 21 – 30 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית, א ו 26 – 40 קמ"ש מהמהירות המותרת בדרך שאינה עירונית. הענישה על דרגת החריגה הזו, היא קנס בסך 750 ₪ וכן 8 נקודות תעבורה.
  3. דרגת החריגה מהמהירות המותרת השלישית, היא חריגה של 31 – 40 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית או 41 – 51 קמ"ש בדרך שאינה עירונית. העונש בגין חריגה כזו הוא קנס על סך 1,500 ₪, ו- 10 נקודות תעבורה.
  4. דרגת החריגה מהמהירות המותרת הרביעית והחמורה ביותר היא חריגה של 41 קמ"ש או יותר מהמהירות המותרת בדרך עירונית או חריגה של 51 קמ"ש ומעלה בדרך שאינה עירונית. העונש בגין החריגה החמורה הזו הוא זימון לדיון בבית משפט, 10 נקודות תעבורה, ופסילה מידית של רישיון הנהיגה של הנהג למשך 30 ימים.

קראו: כתב אישום כנגד נהגת בגין נהיגה במהירות של 53 קמ"ש מעל המותר – הסתיים ללא פסילת רישיון

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה