לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

חידוש רישיון אחרי פסילה

לעיתים קרובות, חידוש רישיון אחרי פסילה כרוך במבחן תיאורטי ומעשי נוסף, ואפילו בדיקות רפואיות. מדובר בהליך מתיש, ארוך ויקר, שניתן למנוע. חשוב שתכירו את זכויותיכם ואת הנוהל הכרוך בפסילת רישיון, על מנת שתוכלו להגן על עצמכם מבחינה משפטית במקרה הצורך.

 

 

פסילת רישיון

בשנים האחרונות ישנה מגמה הולכת וגוברת בישראל של נהיגה מסוכנת וחסרת אחריות. מדבר בסכנת נפשות של ממש – תאונות דרכים הן גורם מוביל למוות בישראל, וגם כאשר הן אינן גורמות למוות, הן עשויות לגרום לפציעות קשות, לפגיעה ברכוש ולעוגמת נפש משמעותית.

פסילת רישיון מאפשרת לרשויות למנוע מנהג מסוכן לנהוג לתקופה קצרה או ממושכת יותר, על מנת להבטיח את בטיחותו ואת בטיחותו של סובביו. ישנם שלושה גופים הרשאים לפסול רישיון, ואלו המשטרה, בית המשפט ומשרד הרישוי. תקופה של פסילה דומה בעונשה לעבירת נהיגה ללא רישיון במידה ונהג יוצא לנהיגה ונתפס נוהג לא כחוק.

חידוש רישיון אחרי פסילה - uliel.co.il

פסילת רישיון מנהלית

קצין משטרה בדרגת מפקח רשאי לפסול מנהלית את רישיון הנהיגה של אדם החשוד בעבירת עבירה המנויה בחוק. בסמכותו לפסול את הרישיון רק אם יש לו יסוד להאמין כי יוגש כנגד הנהג כתב אישום.

מטרתה של פסילת הרישיון המנהלית היא למנוע מנהג החשוד בעבירת עבירה להמשיך לנהוג ולסכן את סובביו, עד שיתייצב בפני בית המשפט. כך קצין המשטרה יכול להבטיח כי נהג בעל מסוכנות פוטנציאלית לא יתרוצץ בכבישים לפני שבית המשפט יכריע בעניינו.

פסילת הרישיון נעה בין 30 ל- 90 ימים בהתאם למידת החומרה של העבירה ולשיקול דעתו של קצין המשטרה.

 

חידוש רישיון אחרי פסילה
חידוש רישיון אחרי פסילה

 

פסילת רישיון לתקופה של 30 ימים

העבירות הבאות, המנויות בתוספת הרביעית של פקודת התעבורה, יכולות להוביל לפסילה מנהלית של הרישיון למשך שלושים ימים, בהתאם לשיקול דעתו של קצין המשטרה:

  • נהיגה כאשר הנהג מצוי תחת השפעת סמים או אלכוהול.
  • נהיגה ברכב שאינו במצב תקין ועשוי לסכן את הנהג ואת סובביו.
  • אי מתן זכות קדימה וסיכונם של הולכי רגל העוברים במעבר חצייה.
  • נהג חדש – נהיגה בלי מלווה.
  • נהג חדש – הסעה של שני נוסעים ומעלה ללא ליוווי.
  • אי עצירה במפגש מסילת ברזל על אף איתות האזהרה או ירידתו של המחסום.
  • עקיפה מסוכנת בדרך שאינה פנויה.
  • אי ציות לתמרור עצור או תמרור זכות קדימה.
  • עקיפה מסוכנת שנעשית תוך חציית קו הפרדה רצוף.
  • הסעת נוסעים בכמות העולה על המותר בנסיעה בשכר.
  • נהיגה ברכב המוביל משקל הגבוה ב- 25% מהמשקל שמותר להוביל, כפי שמפורט ברישיון הרכב.
  • נהיגה במהירות אסורה, כלומר נסיעה שמהירותה עולה על ארבעים קמ"ש מהמותר בדרך בין עירונית או מעל לשלושים קמ"ש מהמותר בדרך עירונית.

קצין המשטרה רשאי להחליט האם לפסול את הרישיון או לא לפסול את הרישיון, אך אינו יכול לשנות את תנאיה של הפסילה או את אורכה.

 

פסילת רישיון למשך תקופה של שישים ימים

קצין המשטרה רשאי לפסול את רישיונו של אדם החשוד בעבירת עבירה שהובילה לתאונת דרכים בה נפגע אדם או רכוש למשך 60 ימים, כל עוד יש ל יסוד סביר להניח כי יוגש כנגד הנהג כתב אישום.

 

פסילת רישיון למשך תקופה של תשעים ימים

קצין המשטרה נדרש לפסול את רישיונו של אדם החשוד בעבירת עבירה כאשר הוא חשוד בעבירת עבירה שהובילה לתאונת דרכים שבה נהרג אדם. פסילה זו אינה נתונה לשיקול דעתו של קצין המשטרה, והוא מחויב אליה לפי חוק.

 

פסילת רישיון בידי משרד הרישוי

כידוע, עבירות תעבורה שונות יובילו לצבירת נקודות תעבורה. מטרתן של נקודות התעבורה היא להעניק אינדיקציה באשר לחומרת העבירה, ובמידת הצורך להעניק סנקציה מתאימה על צבירת נקודות תעבורה רבות.

פסילת רישיון לתקופה של שלושה חודשים

צבירה של 36 נקודות תעבורה ומעלה תוביל לפסילה של רישיון הנהיגה למשך שלושה חודשים. מלבד פסילת הרישיון, הנהג יתבקש לעבור קורס נהיגה מונעת בסיסי וגם קורס נהיגה מונעת מתקדם.

 

פסילת רישיון לתקופה של תשעה חודשים

אדם שצבר 36 נקודות תעבורה בעבר ורישיונו נפסל דאז לשלושה חודשים, ותוך שש שנים צבר 36 נקודות נוספות, יחויב לעבור שוב קורס נהיגה מונעת בסיסי וקורס נהיגה מונעת מתקדם, לבצע מבחן מעשי (טסט) ותיאוריה נוספים ולהיבדק במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לצד זאת, רישיונו ייפסל למשך תשעה חודשים.

 

פסילת רישיון בידי בית משפט או חידוש רישיון אחרי פסילה של בית משפט

כמובן שגם בית המשפט רשאי לפסול את רישיונו של נהג, בשני מקרים מרכזיים – הראשון הוא פסילה עד תום הליכים אשר נעשית בידי קצין משטרה, ובית המשפט זכאי להאריכה כרצונו אם הוא חושד כי הנהג מסוכן לסביבתו ובהתאם למועד המשפט המתקרב.

המקרה השני הוא פסילת רישיון כעונש – בית המשפט רשאי לפסול את רישיונו של נהג כאשר הוא נותן את פסק הדין בעניינו. בית המשפט יכול לפסול את רישיונו של הנהג ממספר חודשים בודדים ועד תקופה של עשר שנים ואפילו לצמיתות.

אורך הפסילה ייקבע בהתאם למידת חומרת העבירה ולהיסטוריית הנהיגה של הנהג. ברוב המקרים, רישיונו של הנהג ייפסל למספר שנים כאשר עבר עבירה שבעקבותיה אדם נהרג או נפגע קשות, או לאחר שעבר מספר עבירות מסוכנות וחזר עליהן.

 

כיצד ניתן לבצע חידוש רישיון אחרי פסילה?

נהג שרישיונו נפסל על ידי קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה יתבקש לאסוף את רישיונו מתחנת המשטרה אשר טיפלה בעניינו. במקרה שהנהג לא יבוא לאסוף את רישיונו, הוא יישלח אליו בדואר.

אם רישיונו של הנהג נפסל על ידי משרד הרישוי או בית המשפט, הוא יוכל לאסוף את רישיונו ממשרד הרישוי. לשם כך יש צורך בהצגת האישורים הרלוונטיים – אישור הפקדת רישיון לאחר פסילה, כתב אישום, פסק דין וטופס הפקדת רישיון.

כאשר בית המשפט פסק פסילת רישיון העולה על שנה, הנהג יצטרך לעבור טסט ותיאוריה נוספים. במקרים מסוימים הוא גם ייאלץ להתייצב לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת לוודא כי הוא כשיר לנהיגה. כל עוד הנהג לא סיים את מחויבויותיו, הוא לא יוכל לחדש את רישיונו.

חידוש רישיון אחרי פסילה - uliel.co.il

חידוש רישיון אחרי פסילה, מה עליי לעשות?

חשוב לדעת: על פסילת רישיון – מכל סוג שהיא – אפשר לערער! אם רישיונכם נפסל או שזומנתם לשימוע בפני קצין משטרה או לבית המשפט ואתם חוששים כי רישיונכם ייפסל, צרו קשר בהקדם עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

זכרו כי פסילת רישיון אינה רק מניעה מנהיגה, אלא כתם משמעותי על היסטוריית הנהיגה שלכם. מלבד הצורך לעבור תיאוריה וטסט נוספים, הכרוכים במשאבים כלכליים ונפשיים רבים, פסילת רישיון תירשם לנצח בתיק האישי שלכם ותגרום לכך שתסומנו כנהגים "בעייתיים". בהתאם לכך, כל פעם שתעברו עבירת תעבורה, פשוטה ככל שתהיה, תמצאו את עצמכם ניצבים בפני ענישה מחמירה בהרבה מהרגיל.

לכן, אל תיכנעו לפסילת הרישיון – צרו קשר עם עורך דין על מנת שיבדוק את האפשרויות שלכם. לעיתים קרובות רישיונם של אנשים נפסל בעקבות טעות טכנית, כמו כתב אישום שגוי או ספירה לא נכונה של נקודות התעבורה, ולכן חשוב שתיעזרו בעורך דין הבקיא בחוק על מנת שיוכיח את חפותכם.

עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ומזמינה אתכם ליצור קשר על מנת שנוכל להעניק לכם ייצוג משפטי הולם ולסייע לכם בקבלת זכויותיכם המלאות.

עליך לגשת למשרד הרישוי עם אישור הפקדה, ולראות האם נדרש ממך ביצוע של תיאוריה/טסט/מבדקים במרב"ד בכדי להשיב את רישיונך. לעוד מידע, קראו באתר.

עליך לגשת למשרד הרישוי עם אישור ההפקדה שקיבלת מבית המשפט על מנת להשיב את רישיונך.

עליך להתייעץ עם עורך דין תעבורה הבקיא בתחום, על מנת שיסיע לך לשמור על רישיון הנהיגה שלך. לעוד מידע, באתר.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה