לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עונש על נהיגה בפסילה

נהגים רבים מקלים ראש ומרשים לעצמם לנהוג בזמן פסילה. זוהי ללא ספק טעות חמורה – אדם שנהג בזמן פסילה, ובייחוד כאשר נהיגתו סיכנה אחרים או גרמה נזק ממשי, עתיד לעמוד בפני ענישה קשה שעשויה לעלות לכדי מאסר או עונש כספי כבד. מאמר זה יסביר מהי פסילת רישיון, מהו העונש על נהיגה בפסילה וכיצד תגנו על עצמכם במקרה בו נתפסתם נוהגים בפסילה.

מהי פסילת רישיון?

פסילת רישיון היא דרכן של רשויות החוק להגביל נהג מסוים מלנהוג בשל ביצוע עבירה או בשל חשד סביר כי הנהג יורשע בעבירת תעבורה מסוימת. פסילת הרישיון היא על פי רוב זמנית בלבד, על מנת להרחיק את הנהג מהכביש לתקופה מוגבלת עד שתוכח זכאותו או אשמתו.

פסילת רישיון היא כמובן סנקציה בעייתית אשר משבשת לחלוטין את חיי היום יום של הנהג, ובייחוד כאשר הנהג גר במקום מרוחק, מגדל ילדים או סובל מאיזושהי מוגבלות שמקשה עליו ללכת או להיעזר בתחבורה ציבורית.

עונש על נהיגה בפסילה - uliel.co.il

עונש על נהיגה בפסילה – מי יכול להטיל פסילת רישיון?

ישנן שלוש רשויות שיכולות להטיל פסילת רישיון על נהג –

 

עונש על נהיגה בפסילה
עונש על נהיגה בפסילה

 

פסילת רישיון מנהלית בידי קצין משטרה

פסילה מנהלית של רישיון נהיגה נמצאת בסמכותו של קצין משטרה שנמצא בדרגת מפקח במעלה, ונועדה על מנת להגביל נהג מלהמשיך לנהוג כאשר הוא חשוד בעבירת עבירה וכשיש יסוד סביר להניח כי הנהג יורשע בעבירת אותה העבירה.

פסילת הרישיון יכולה להימשך בין 30 ל- 90 ימים, ותלויה בסוג העבירה ובתוצאותיה. על מנת להטיל פסילת רישיון, קצין המשטרה צריך לערוך שימוע לנהג בתחנת המשטרה ולהעניק לו הזדמנות לפרט את צדדו לסיפור.

 

פסילת רישיון בידי בית המשפט

ברוב המקרים, בית המשפט יטיל על הנהג פסילת רישיון כגזר דין על עבירת עבירה חמורה. פסילה זו יכולה להימשך חודשים ואפילו שנים, בהתאם לחומרת העבירה. כמו כן, בית המשפט יכול לפסול את רישיונו של הנהג באופן זמני, עד לסיום ההליכים המשפטיים.

 

פסילת רישיון בידי משרד הרישוי

משרד הרישוי רשאי לפסול את רישיונו של נהג אשר צבר 36 נקודות תעבורה ומעלה למשך שלושה חודשים. אם זו הפעם השנייה שהנהג צבר 36 נקודות תעבורה בשש שנים, פסילת הרישיון תימשך תשעה חודשים.

 

מה העונש על נהיגה בפסילה?

סעיף 67 לפקודת התעבורה מתאר את העונש על נהיגה בפסילה –

"67.   מי שהודע לו שנפסל מקבל או מהחזיק רשיון נהיגה, וכל עוד הפסילה בתקפה הוא נוהג ברכב שנהיגתו אסורה בלי רשיון לפי פקודה זו, או מי שנוהג בניגוד לתנאים שנוספו ברשיונו כל עוד הם בתקפם, או מי שהודע לו כי נפסל מהחזיק ברשיון רכב וכל עוד הפסילה בתקפה הוא משתמש באותו רכב או מרשה להשתמש בו, או מי שנהג או הרשה לאחר לנהוג ברכב בניגוד להודעת איסור שימוש או צו איסור שימוש, דינו – מאסר שלוש שנים או קנס מאה אלף לירות, או שני הענשים כאחד".

כלומר, נהיגה תחת פסילה הינה עבירה אשר עשויה להכניס את הנהג למאסר של עד שלוש שנים. מדובר בעונש מחמיר למדי, אך הסיבה לכך היא ברורה – פסילה היא למעשה ניסיון להרחיק את הנהג מהרכב ככל האפשר בשל מסוכנותו לעצמו ולסביבה, ועצם נהיגתו בפסילה מעידה על זלזול עמוק ברשויות החוק, בכללי התנועה ובבטיחות הציבור.

בפועל, העונש ישתנה באופן דרסטי בין נהיגה בפסילה אחת לאחרת, שהרי כל אחת מהן נובעת מסיבות שונות, כרוכה בנסיבות שונות ובעלת מידת מסוכנות אחרת. לצורך העניין, נהיגה במהירות מופרזת בכביש בין עירוני בזמן פסילה שהובילה לתוצאה חמורה כמו תאונת דרכים, לא תקנה את אותו העונש לנהג שנהג בזמן פסילה לחמש דקות בלבד ובתוך השכונה בה הוא מתגורר.

לכן, גם אם נתפסתם נוהגים בזמן פסילה, עונש מאסר לאו דווקא עומד על הפרק – ייתכן כי תוכלו להיחלץ מכך עם תשלום קנס, פסילה על תנאי, פסילה נוספת או עונשים אחרים שאינם מחמירים יתר על המידה.

 

נתפסתי נוהג בפסילה, מה עליי לעשות?

רשויות החוק מתייחסות בחומרה רבה לנהיגה בזמן פסילה, שהרי התנהגות זו מעידה על אדישות לבטיחותם של עוברי הדרך ולחוקי מדינת ישראל. על כן, נמליץ לכם בחום ליצור קשר עם משרד עורכי דין המתמחה בדיני תעבורה בהקדם האפשרי, על מנת שתוכלו למנוע ענישה חמורה נוספת.

חשוב להבין כי נסיבות אישיות משחקות תפקיד חשוב במתן העונש. לצורך העניין, היסטוריית נהיגה בעייתית עשויה להשליך לרעה על העונש, בעוד נהג עם רישום מצוחצח יסתבך פחות. לכן, אתם זקוקים לעורך דין מיומן שיידע להצביע על הנסיבות הרלוונטיות שיחלצו אתכם מענישה ביד קשה, ובמיוחד כאשר עונש מאסר נמצא על השולחן.

עונש על נהיגה בפסילה - uliel.co.il

עונש על נהיגה בפסילה – לסיכום

משרד עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ומזמין אתכם ליצור קשר בהקדם על מנת שנוכל לייצג אתכם לאורך כל התהליך ולהבטיח כי אתם מוגנים מבחנה משפטית. עונש על נהיגה בפסילה אינו משחק ילדים, ואנחנו נשמח לעמוד לצדכם על מנת להוכיח את חפותכם.

שאלות נפוצות
קיימים מקרים רבים בהם נהג עשוי להיות בפסילה לדוגמא: צבירת נקודות תעבורה, פסק דין של בית המשפט, פסילה מנהלית ועוד. למידע בעניין, כנסו לאתר.
אילו רשויות עשויות להטיל עונש של פסילת רישיון נהיגה? קיימות שלוש רשויות אשר רשאיות להטיל עונש של פסילה לרבות: משרד הרישוי, בית משפט, משטרה. באילו מצבים? באתר שלנו.
נהיגה בפסילה היא עבירת תנועה חמורה אשר תעמיד לחובת הנהג הזמנה לדין, בהיותו חשוף לסנקציות קשות. לקריאה מעמיקה, בקרו באתר.
מכיוון שעבירת נהיגה בשלילה היא עבירה חמורה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה בהקדם האפשרי.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה