לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

קיבלתי דו"ח לא מוצדק – מה עושים?

דו"חות תנועה, עשויים להרגיש מאד לא מוצדקים, מתסכלים ופשוט לא לשקף את הסיטואציה כפי שהיא הייתה – ולפעמים הם אכן כך. במצבים כאלה, אנחנו יכולים לשלם ולבלוע את המחיר – אך מן הצד השני אפשר לנסות לערער על הדו"ח, לבקש להישפט, או לנסות לבטל אותו. יחד עם עורך דין תעבורה מומחה בתחום, נוכל לנסות ולהתמודד עם הדו"ח הלא מוצדק בכמה פעולות שונות. לפניכם הכל על קיבלתי דו"ח לא מוצדק – מה עושים?

קיבלתי דוח לא מוצדק – מה עושים
קיבלתי דוח לא מוצדק – מה עושים

מה ניתן לעשות עם דו"ח שאינו מוצדק?

הגשת בקשה לביטול הדו"ח

למעשה, כל דו"ח ניתן לנסות ולבטל, ומדובר בהליך מקובל וחוקי לחלוטין בו האזרח שקיבל דו"ח שנחשב למיותר ולא מוצדק בעיניו – מגיש בקשה לביטולו. כל אזרח שקיבל דו"ח רשאי לשלוח בקשה לביטוח הדו"ח תוך 30 ימים בלבד מיום קבלתו. את הגשת הבקשה יש לבצע מול אתר משטרת ישראל, או לשלוח בדואר רשום למרכז פניות הנהגים הארצי. כמובן ויש לצרף לבקשת הביטול, את הטענות, המסמכים והפרטים הנדרשים, ולאחר מכן – הדיון בבקשה יחל, ותוחזר לכם תשובה שלילית או חיובית. לעוד מידע מקיף על דו"חות תנועה, לחצו כאן.

 

החלפת הדו"ח באזהרה

במקרים מסוימים, נוכל להמיר את הדו"ח שקיבלנו באזהרה בלבד. יש לשלוח בקשה להמרת הדו"ח באזהרה, באופן אופן בו מגישים בקשה לביטול הדו"ח. גם כאן, עומדים לפניכם 30 ימים בלבד ולכן כדאי לפעול מהר. כדי להחליף דו"ח באזהרה יש לענות על מספר תנאים, הן מבחינת הנהג עצמו – עליו להיות עם ותק נהיגה של שבע שנים לפחות בארץ למשל, ועוד – והן מבחינת האזהרות עצמן וחומרתן.

 

בקשה להישפט

לאחר קבלת כל דו"ח, עומדת בפנינו האפשרות לשלם אותו ומנגד, לבקש להישפט בגינו. את הבקשה יש להגיש עד 90 יום מיום קבלת הדו"ח. התוצאות של משפט אמנם לא ידועות מראש, אך הוא עשוי בהחלט להקל על עונש הדו"ח ואפילו לבטל אותו. חשוב לשים לב שכאן יש צורך בעורך דין תעבורה מעולה שייצג אתכם ויציג את כל הטענות הנדרשות – יחד עם עמלה שעשויה כבר לעלות על סכום הדו"ח, אך זה בהחלט נדרש עבור מי שכבר צבר מספר נקודות ועומד בפני קורס נהיגה או השעיית רישיון.

 

כיצד עורך דין יסייע בהתמודדות מול דו"ח לא מוצדק?

לעורכי דין תעבורה המתמחים בתחום, יש את כל הידע, הניסיון וההבנה הנדרשת של דיני התעבורה, ובמקרים בהם אנחנו עומדים מול דו"ח בלתי מוצדק או זקוקים לפתרון מהיר – הם בדיוק אנשי המקצוע שיפתרו כל בעיה דרך כמה טענות ופעולות אפשריות. היכולת לבטל, לערער, ולעמוד למשפט בגין הדו"ח שקיבלתם תהפוך ליעילה ומיטבית הרבה יותר במקרים בהם אתם עובדים יחד עם עורך דין תעבורה, שמדריך את התהליך בהתאם לנהלים הנדרשים.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה