לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

אי ציות לרמזור צהוב

נהגים רבים נוטים להגביר את מהירות נסיעתם כאשר ברמזור הופיע האור הצהוב וזאת בכדי להספיק ולעבור אותו טרם יתחלף לאדום. חשוב להבין כי האצה שכזאת עשויה להוות סכנה ממשית הן לביטחונם של הנהגים והן לביטחונם של יתר משתמשי הדרך השונים. במאמר זה נדון על הסכנות אשר מתקיימות בעת ביצוע חציית צומת ברמזור צהוב וכן מהן ההשלכות הצפויות לנהגים הנאשמים בגין ביצוע העבירה הנוכחית. בנוסף, נעניק מספר פתרונות אפשריים לצורך ההתמודדות הטובה ביותר בהתאם לכל תרחיש.

חומרת עבירת אי ציות לרמזור צהוב

בשנים האחרונות ניתן לראות כי חל ריבוי במספר תאונות הדרכים בכבישים השונים, בגין ביצוע עבירות תנועה כדוגמת נהיגה במהירות מופרזת, חציית צומת באור אדום וכן אי ציות לרמזור צהוב. חשוב להבין כי משטרת ישראל וכן בתי המשפט לתעבורה רואים בעבירת אי ציות לרמזור צהוב בחומרה רבה בגין הסכנה הממשית לביטחונם אשר מתקיימת ליתר משתמשי הדרך. לרוב ביצוע העבירה הנוכחית עשוי להוביל להתרחשותן של תאונת דרכים, הן עם פגיעות פיזיות והן עם פגיעות לרכוש ועל כן מדובר ב- עבירת תנועה חמורה.

מהי הענישה הצפויה לנהגים בגין ביצוע עבירת אי ציות לרמזור אדום

סביר להניח כי כולכם מכירים את האמרה "כשיש ספק, אין ספק", בהתאם לכך כאשר שוטר תנועה מבחין בנהג שאינו נוסע באור הירוק עשוי להינתן דו"ח תנועה בגין ביצוע עבירת רמזור אדום!. תופעת "גניבת רמזור" איננה חדשה, נהגים רבים נוטים להאיץ את מהירות נסיעתם כאשר דולק אל מולם האור הצהוב מתוך הנחה כי אינם מהווים סכנה ליתר משתמשי הדרך השונים ועל כן לא יירשם כנגדם דו"ח תנועה. חשוב להבין כי במקרה בו לא נסעתם בירוק, עשוי להתעורר חשד בקרבו של השוטר לעניין ביצוע נסיעה באור אדום ועל כן יירשם כנגדכם דו"ח תנועה בהתאם לכך.

הענישה בגין אי ציות לאור האדום ברמזור מתחלקת ל-2 בהתאם לעבירה אותה מייחס השוטר לנהג הנאשם לרבות:

העבירה: הענישה:
חציית צומת באור אדום(כאשר ברמזור דלק האור עד 2 שניות) דו"ח ברירת משפט עם קנס כספי על סך 1500 ₪ בצירוף 10 נקודות תעבורה.
חציית צומת באור אדום(כאשר האור האדום דלק מעל ל-5 שניות) דו"ח מסוג הזמנה לדין. הנהג הנאשם צפוי לענישה מחמירה כדוגמת פסילת רישיון הנהיגה בפועל, פסילה על תנאי, קנס כספי וכ"ו.
אי ציות לרמזור צהוב
אי ציות לרמזור צהוב

האם בכל תרחיש בו מבחין הנהג באור צהוב יש לבצע בלימה פתאומית?

חשוב להבין כי אנחנו מדברים על תרחיש דינאמי אשר משתנה בהתאם לנסיבות. קיימים מקרים בהם לא נוכל לבצע בלימה פתאומית בגין האור הצהוב ברמזור לאור העובדה כי מהירות נסיעתנו גבוהה מדי, או שמא קיימים רכבים נוספים מאחורינו, מה שעשוי להוביל להתרחשות תאונת דרכים בגין הבלימה הפתאומית. בהתאם לכך חשוב לבחון את המתרחש סביבנו ולהתאים את עצמנו לסיטואציה הנוכחית בה אנו נמצאים. חשוב לדעת כי במקרה בו נכנסתם לצומת כאשר ברמזור דלק ירוק ולאחר מכן הופיע האור הצהוב, אינכם בסכנת ביצוע עבירה ועל כן אין מה לדאוג בעניין, להבדיל מחציית צומת כאשר טרם כניסתכם אליו הופיע האור הצהוב.

אני בטוח שחציתי את הצומת באור צהוב ואילו השוטר טוען שעברתי באור אדום, מה ניתן לעשות?

הרבה נהגים נוטים להניח כי לא ניתן לעשות הרבה בגין העבירה המיוחסת להם מתוך הנחה כי מדובר ב"מילה שלי אל מול מילה של השוטר". חשוב להבין כי אין כך הדבר! בכדי שתורשעו בעבירה המיוחסת לכם תידרש התביעה להציג ראיות אשר מבססות את אשמתכם בגין ביצוע העבירה מעל לכל ספק סביר לאור העובדה כי בתי המשפט לתעבורה פועלים כערכאה פלילית לכל דבר ועניין. מאידך, תידרשו להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן בכדי שזה ידע לבחון עבורכם את הדו"ח כנדרש וכן את חומר הראיות הקיים בתיק. באמצעות עבודתו הבקיאה של עו"ד, עשויים להיות מאותרים כשלים מהותיים אשר עשויים להביא לקבל הסדר טיעון מקל עם התביעה וכן זיכוי מלא של הנהג מן העבירה המיוחסת לו.

מה קורה כאשר נהג קיבל דו"ח רמזור אדום ממצלמה?

להבדיל מדו"ח שניתן בידי השוטר בשטח, כאן מדובר בתרחיש שונה לחלוטין – צילום על ידי מצלמת א'3. נהג אשר טוען כי אינו נסע באור אדום בניגוד לנאמר בדו"ח יצטרך להוכיח זאת באמצעות התמונות אותן הפיקה המצלמה. בכדי שאכן תקום עילה להרשעת הנהג בעבירה המיוחסת לו כדוגמת חציית צומת באור אדום, משטרת ישראל מחויבת להנפיק דו"ח עם לפחות 2 תמונות כאשר בתמונה הראשונה רואים את הרכב מלפני קו העצירה כאשר ברמזור דלק האור האדום, ואילו בתמונה השנייה את הרכב בתוך הצומת בעת הופעת האור האדום ברמזור. בתרחיש אחר בו רואים את הרכב באור צהוב לצורך ההדגמה, אכן תקום עילה מהותית לביטול הדו"ח. חשוב להבין כי בסיטואציה הנוכחית עורך הדין אינו תוקף את עבודתו של עורך הדין לרבות: מיקום עמידתו בשעת ביצוע העבירה, שמירה על קשר עין רציף, ראות וכיוצ"ב, אלא עורך הדין בודק את התמונות המצויות בידי המשטרה לצורך אימות העבירה.

נעצרתם על ידי שוטר בחשד לאי ציות לרמזור אדום? מה חשוב לומר

מפגש עם כוחות השיטור והאכיפה אף פעם איננו נעים ובטח שלא שגרתי עבור רובנו. בהתאם לכך, ניטה לרוב לצדד את השוטר ולא לפקפק באמינותו. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי לתגובתנו עשויה להיות השלכות כאלו ואחרות ועל כן חשוב שלא לומר דברים שאינם נכונים ובטח דברים שאינכם מאמינים בהם. לכן, אם לעניות דעתכם עברתם את הצומת כשברמזור דלק האור הצהוב ואילו השוטר מייחס לכם עבירה של נסיעה באור אדום, ציינו זאת באוזניו וכן וודאו כי זה נרשם בדו"ח!!

אי ציות לרמזור צהוב, חשיבות ההסתייעות בעורך דין תעבורה

כפי שציינו לאורך המאמר, גם נסיעה באור צהוב עשויה להוות לנהג בעיה בגין רישום דו"ח לחובתו. חשוב לדעת כי תחום התעבורה הינו תחום מורכב ומסועף ועל כן התמודדות ללא כל הסתייעות בעורך דין, איננה תניב עבורכם את התוצאה הרצויה. עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן ידע לבחון עבורכם את נסיבות המקרה בדו"ח בצורה מקצועית וכן את חומר הראיות אשר קיים בידי התביעה, ואף יאתר ליקויים מהותיים. המטרה העיקרית של עורך הדין היא להשיג עבורכם את התוצאה הטובה ביותר באמצעות שינוי סעיף עבירה לסעיף שאינו נושא עימו נקודות תעבורה, וכן במקרים מסוימים גם זיכוי מלא מן העבירה המיוחסת לכם.

לאור האמור, במקרה שקיבלתם דו"ח בגין אי ציות לרמזור, פנו בהקדם האפשרי למשרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל ונשמח לסייע לכם בנדון.

שאלות נפוצות
בכדי להתמודד עם הדו"ח שנרשם לחובתך בצורה הטובה ביותר עליך להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן בכדי להבטיח לעצמך ניהול הליך משפטי כנדרש! עו"ד ידע לבחון עבורך את שלל הממצאים אשר קיימים בידי התביעה ולראות האם נפלו כשלים מהותיים אשר עשויים להביא לביטול הדו"ח או שמא להקלה בענישה.
בשונה מדו"ח שניתן על ידי שוטר, כאן מדובר בתרחיש בו צולמת על ידי מצלמה המכונה א'3. בכדי לבדוק האם אכן הדו"ח מוצדק ונרשם כהלכה יש לבחון את התמונות המצורפות לדו"ח ואף להגיש בקשה נוספת לקבלת יתר התמונות בעניינך. מומלץ להסתייע בעורך דין תעבורה לשם כך.
מדי יום מתרחשות ברחבי כבישי ישראל תאונות דרכים בדרגות חומרה שונות, החל מנזקים לרכוש בלבד ועד לאובדן נפשות. אי ציות לרמזור צהוב עשוי להוביל לגרימת תאונה קטלנית ולסכן את משתמשי הדרך השונים. לעוד בנושא, במאמר המלא.
בעת קבלת דו"ח יש לשים דגש על כמות הנקודות המיוחסת לכם ולזנוח לרגע את עניין הקנס הכספי. בהתאם לשיטת הניקוד, נהג אשר צבר לחובתו מספר נקודות תעבורה עשוי להידרש בביצוע אמצעי תיקון כדוגמת קורסי נהיגה, מבדקים במרב"ד וכן שלילה לתקופה ממושכת. בעת קבלת הדו"ח יש להיוועץ עם עורך דין תעבורה ולקבל הכוונה מקצועית בעניין.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה