לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

תשלום דוחות משטרה

בהתאם לנתונים של הלמ"ס, ניתן לראות כי מדי יום מחולקים בין מאות לאלפי דו"חות לנהגים בגין ביצוע עבירות תנועה כאלו ואחרות. חשוב להבחין בין דו"חות ברירת משפט הנושאים עימם קנס כספי ולעיתים גם נקודות, לבין הזמנה לדין. בעת קבלת דו"ח עם קנס, נדרש הנהג להסדיר תשלום דוחות משטרה במסגרת הזמן הנקוב ואילו בדו"חות מסוג הזמנה לדין, על הנהג הנאשם להתייצב בבית המשפט בהיותו חשוף לסנקציות קשות ומשמעותיות.

קיבלתם דו"ח עם קנס כספי? במאמר זה, ריכזנו עבורכם את כל המידע אודות האפשרויות העומדות לפניכם. מעוניינים לדעת מהם הזמנים הנדרשים לתשלום? היכן ניתן לבצע את התשלום ומהן ההשלכות? המשכו לקרוא.

משטרת ישראל דו"חות

לצורך מיגור הקטל בכבישים, מפעילה משטרת ישראל אמצעי אכיפה רבים לצורך איתור עבירות כדוגמת: מצלמות א'3, הצבת שוטרים עם מצלמות סטטיות במקומות הנבחרים בכבישים, שימוש במכשירים כדוגמת ממל"ז, דבורה ומולטנובה וכן הסתייעות בשומרי דרך המתפרשים ברחבי הארץ. בהתאם לכך, ניתן לראות כי משטרת ישראל מנפיקה אלפיי דו"חות במהלך עבודתם החל מדו"חות המוגדרים כברירת משפט עם קנס כספי ונקודות תעבורה ועד להזמנות לדין וכתבי אישום.

בהתאם לנתונים שהצגנו זה עתה, כל אחד מאיתנו ציבור הנהגים, עשוי למצוא את עצמו לפתע ביום בהיר מתמודד עם דו"ח תנועה שנרשם לחובתו, לכן חשוב לדעת כיצד להתנהל בתרחישים השונים ומה ניתן לבצע במקרה שקיבלנו דו"ח.

תשלום דוחות משטרה - uliel.co.il

קיבלתי דו"ח תנועה עם קנס כספי, מה ניתן לעשות ואיך מצבעים תשלום דוחות משטרה?

במקרה שקיבלת דו"ח בגין ביצוע עבירת תנועה, עומדות בפניך מספר אפשרויות:

  1. תשלום הדו"ח תוך 90 ימים, וזאת בהתאם לסכום שנקבע בהתאם לעבירה ע"פ החוק. שימו לב, ספירת הימים תחול מיום המצאת הדו"ח.
  2. הגשת בקשה לביטול הדו"ח, וזאת בתוך 30 ימים ממועד המצאת הדו"ח ובכפוף לעילות הקבועות בחוק.
  3. הגשת בקשה להישפט, עד 90 ימים לכל היותר מיום המצאת הדו"ח.
  4. הגשת בקשה להמרת הדו"ח לאזהרה. שימו לב כי קיימים תנאים להגשת הבקשה כדוגמת ותק רישיון נהיגה, עבר תעבורתי ללא הרשעות וכן הלאה.

שימו לב, אם החלטתם לשלם את הודעת הקנס, שאר הדרכים נחסמות עבורכם מכיוון שתשלום זה מהווה הודאה באשמה. מומלץ טרם התשלום לוודא כי בחנתם את כלל האפשרויות העומדות בפניכם, וכי זאת האפשרות הטובה ביותר בהתאם לנסיבות.

 

תשלום דוחות משטרה
תשלום דוחות משטרה

 

אני חושש שיש לי דו"ח עם תשלום דוחות משטרה שלא שולם, כיצד אני יכול לברר על כך?

אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים מאבדים את הדו"ח שקיבלו, או שמא זרקו אותו בשעת כעס. בהתאם לכך חשוב לדעת כי אי תשלום הקנס במועד הנקוב, יחייב את הנהג בכפל קנס ובסנקציות עתידיות נוספות כדוגמת עיקולים. לכן, מומלץ לפנות למפנ"א (מרכז פניות נהגים ארצי) במספר הטלפון: 110, שלוחה: 2, ולוודא האם רשומים לחובתכם דו"חות תנועה כאלו ואחרים.

קיבלתי דו"ח עם קנס כספי, איך אני יכול לשלם אותו?

במקרה שקיבלתם דו"ח ברירת משפט הנושא עימו קנס כספי, ניתן לשלם אותו במסגרת הזמן המצוין בדו"ח באמצעות מספר אפיקים שונים, לרבות:

אפיקי התשלום השונים: כיצד ניתן לשלם:
בנק הדואר ניתן לשלם את הקנס המצוין בדו"ח בכל אחד מסניפי בנק הדואר השונים, הן במזומן והן בכרטיס אשראי. שימו לב כי עליכם להביא את הדו"ח איתכם, או את מספר הודעת תשלום הקנס.
עמדות שירות עצמאיות ניתן לגשת לכל תחנות המשטרה, ולשלם את הקנס הכספי המופיע בדו"ח בכרטיס אשראי.
תשלום מקוון באתר האינטרנט ניתן לשלם את הודעת הקנס בדו"ח שקיבלתם באמצעות אתר האינטרנט של גביית קנסות. התשלום יכול להיעשות באמצעות כרטיס אשראי או בהעברה בנקאית, בכפוף לתנאים הנדרשים.


לא שילמתי את דו"ח המשטרה בזמן, למה אני צפוי?

כפי שצוין במאמר, ניתן לשלם את הקנס הכספי בדו"ח המשטרה תוך 90 ימים מיום המצאת הדו"ח. נהג שלא עמד בזמנים הנדרשים צפוי לתוספת פיגורים בשיעור של פי 1.5 מהקנס המקורי. זאת אומרת, תוספת העומדת על 50%, לדוגמא: אם גובה הקנס המקורי הוא 1000 ₪ לאחר תוספת הפיגורים, הקנס יעמוד על 1500 ₪ בנוסף, אם לאחר תוספת הפיגורים הראשונה הקנס לא שולם, יתווספו לאחר שישה חודשים תוספת פיגורים נוספת בשיעור של 5% מגובהו של הקנס המקורי. חשוב לדעת כי במקרה שלא שולם הדו"ח, פרטיו של בעל הדו"ח הנוכחי, מועברים לרשות האכיפה והגבייה ומעמידים אותו בסכנת עיקול וכדומה.

תשלום דוחות משטרה - uliel.co.il

קיבלתי הודעה מהמשטרה בעניין תוספת פיגורים על דו"ח שלא שולם, כיצד אני יכול לשלם כעת?

בשלב זה, אתה יכול לשלם את הקנס עם תוספת הפיגורים באמצעות מספר דרכים שונים:

  1. תשלום מקוון – ניתן לשלם את הקנס עם תוספת הפיגורים באמצעות כרטיס האשראי, באתר של רשות האכיפה והגבייה.
  2. תשלום בסניפי הדואר השונים – ניתן לגשת לכל אחד מסניפי הדואר הקרובים למקום מגוריכם, ולהציג את מספר הודעת התשלום בצירוף של אמצעי מזהה כדוגמת דרכון או תעודת זהות.
  3. מענה אוטומטי – ניתן לפנות למרכז המידע במספר הטלפון: 0732055000 או בחיוג מקוצר 35592*, ולשלם באמצעות המענה האוטומטי.
שאלות נפוצות
דו"חות הינם אחד מאמצעי האכיפה הקיימים לאגף התנועה במשטרת ישראל. מטרת מתן הדו"חות הינה לתת עונש בדבר עבירה שבוצעה על ידי נהג וזאת כדי להרתיע ולמנוע מנהגים לבצע עבירות תנועה שעשויות להוביל לפגיעה ברכוש, גוף ונפש.
במקרה וקיבלתם דו"ח משטרה עומדות בפניכם מספר אפשרויות. האפשרות הראשונה הינה תשלום הדו"ח בתוך 90 יום מיום המצאת הדו"ח. האפשרות השנייה הינה הגשת בקשה לביטול הדו"ח. אפשרות שלישית הינה בגשת בקשה להמרת הדו"ח באזהרה והאפשרות הרביעית הינה הגשת בקשה להישפט.
ישנן שלוש אפשרויות פשוטות לצורך תשלום הדו"ח. תשלום פיזית בבנק הדואר, פנייה לעמדות שירות עצמאיות בתחנות המשטרה לצורך התשלום ותשלום מקוון באמצעות האינטרנט.
במקרה בו הדו"ח לא שולם בתוך 90 יום (או לא הועברה בקשה לפעולה אחרת), הדו"ח יצבור תוספת פיגורים של 50% מערך הדו"ח המקורי. נוסף לכך, אם הדו"ח לא ישולם בתוך חצי שנה יתווספו לדו"ח 5% פיגורים נוספים. אם יש לכם ספק בדבר תשלום דו"ח משטרה או אם אתם חושדים כי לא שילמתם בזמן, פנו כבר עכשיו לעורך דין המתמחה בתחום, לשיחת ייעוץ לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
בדיקת מצב רישיון נהיגה

נתחיל ונאמר כי, רישיון הנהיגה שלנו מהווה אסמכתה רשמית לכך שאנו זכאים לנהוג ברחבי כבישי הארץ באופן חוקי. יחד עם

עורך דין דו"חות תנועה

הוצאתם רישיון נהיגה? מזל טוב! עלייה מאחורי ההגה ונסיעה ברחבי הכבישים השונים דורשת ממכם אחריות רבה וציות לכללי התעבורה השונים.

משרדנו מתמחה רק בתעבורה