לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

אי התאמה אישיותית לנהיגה

אי התאמה אישיותית לנהיגה הינה קביעה שנעשית במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) באשר לכשירותו של אדם להמשיך לנהוג. מדובר בקביעה מעורפלת מאוד, שמקשה על הנהג לזהות מה הסיבה שבגינה איננה מורשה עוד לנהוג וכיצד לערער עליה. חשוב מאוד לא לאפשר לבדיקה שרירותית לשלול את רישיונכם ולהפוך את חייכם! קראו את המאמר על מנת ללמוד עוד על המרב"ד ועל האפשרויות שעומדות בפניכם. 

מהו המרב"ד?

המרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) הוא מכון שמהווה שלוחה של משרד הבריאות. מטרתו היא לוודא את כשירותם הרפואית של הנהגים שנשלחים אליו לבדיקות על ידי משטרת ישראל, משרד הרישוי, אגף הרישוי של צה"ל ורופאים שונים.  

באמצעות המרב"ד, משרדי הרישוי והבריאות יכולים לוודא את כשירותם של הנהגים לפעולה מרובת אחריות כמו נהיגה. כידוע לכל, בשנים האחרונות תאונות דרכים הפכו למכת מדינה של ממש, ולכן יש צורך בפעולות נרחבות על מנת להגן על האזרחים המשתמשים בכבישים. בין הסיבות העיקריות לתאונות דרכים ישנו השימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, נהיגה לאחר שימוש בסמים או באלכוהול או אי ציות לכללי הדרך הבסיסיים. 

הצלחות המשרד בתיקי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

עם המרב"ד לא מתמודדים לבד! אתה צריך עו"ד תעבורה לצידך! משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

החזרת רישיון אחרי שלילת המרב"ד

ניסה להוציא רישיון לאוטובוס במשך שנתיים

במשרדנו נוהלו מאות תיקי מרב"ד, אפשר לעזור גם לך! 
אנחנו כאן כי הרישיון שלך חשוב, צור קשר עוד היום! 

בדיקות שונות בהתאם לקושי

במכון הרפואי הנהגים עוברים בדיקות שונות בהתאם לקושי שזוהה אצל הנהג שנשלח למכון. המכון ישלח את ממצאיו למכון הרישוי, וימליץ על השלב הבא – שלילת רישיון מלאה, שלילת רישיון חלקית (למשל – שלילת רישיון של רכב ציבורי בלבד), או הותרת הרישיון על כנו. 

ברובם המוחלט של המקרים, מכון הרישוי מקבל את המלצותיו של המרב"ד, ומחיל אותם על הנהג. רבים מלינים על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, וטוענים כי מדובר במכון שתוצאותיו שרירותיות ואינן הוגנות, שאינו חושף את שיקוליו עד תום ובכך מקשה על ההליך. בנוסף, רבים אינם מגיעים מוכנים לבדיקות והמבחנים הנערכים במכון הרפואי, ולכן מוצאים את עצמם מופתעים מן ההליך הארוך והמבלבל, שלעיתים רבות מסתיים בשלילת רישיונם. 

אי התאמה אישיותית לנהיגה - uliel.co.il

מי מופנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

בדיקת כשרות לנהיגה תתרחש לרוב במקרים הבאים:

  • נהג שמבקש רישיון נהיגה עבור רכב משא כבד או רכב ציבורי, כמו אוטובוס. הגורם המפנה לבדיקות במקרה זה הוא משרד הרישוי.
  • נהג שתקופת שלילת הרישיון שלו הסתיימה, והוא מוגדר "עבריין תנועה מועד". גם כן הגורם המפנה הוא משרד הרישוי.
  • נהג שיש לו מצב רפואי שעשוי להוביל לכך שנהיגתו תסכן אותו ואת סובביו. הגורם המפנה במקרה זה הוא הרופא שבדק את הנהג והגיע למסקנה זו, שעליה הוא מחויב לדווח.
  • נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים. הגורם המפנה לבדיקות כאן הוא משטרת ישראל.
  • נהגים שהורשעו בעבירת סמים או אלכוהול. הגורם המפנה במקרים אלו הם משטרת ישראל, אגף הרישוי של צה"ל ומשרד הרישוי. 

 

אי התאמה אישיותית לנהיגה
אי התאמה אישיותית לנהיגה

 

אילו בדיקות מתבצעות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

כאמור, בכל אחד מהמקרים השונים יתבצעו בדיקות אחרות. ישנן כמה בדיקות עיקריות שנערכות במכון הרפואי:

  • מבחן אישיות רב שלבי, שבוחן התאמה אישיותיות לנהיגה. 
  • בדיקה פסיכולוגית. 
  • בדיקה פסיכיאטרית. 
  • בדיקת של רופא המתמחה בתחום הרלוונטי לנהג. 
  • בדיקה של נרקולוג, רופא המתמחה בהתמכרויות.

מלבד הבדיקות הללו, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים רשאי לדרוש מן הנהג לעבור בדיקות רפואיות חיצונית למרב"ד ולהביאן.  

 

מהי אי התאמה אישיותית לנהיגה?

'אי התאמה אישיותית לנהיגה' היא עילה שבגינה יכול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לשלול את רישיונו של נהג. כפי שניתן להבין, 'אי התאמה אישיותית לנהיגה' הוא סעיף סל, שבתוכו ניתן להכניס סיבות שונות ומשונות לפסילת רישיונו של הנהג. 

 ברוב המקרים, ההחלטה על 'אי התאמה אישיותית לנהיגה' תינתן בגין אחת מהסיבות הבאות:

  • עבירות פליליות ו\או תעבורתיות רבות. 
  • צריכת סמים, גם שלא במהלך הנהיגה. 
  • שתיית אלכוהול במהלך הנהיגה. 
  • קשיים אישיים, פסיכולוגיים או פסיכיאטריים, שניתן להניח כי יקשו על הנהג בעת הנהיגה.
  • שחרור מצה"ל לפני סיום השירות.

באמצעות ההגדרה של 'אי התאמה אישיותית לנהיגה', פוסק המכון הרפואי כי הנהג אינו כשיר לנהיגה בשל אישיותו, ללא קשר למצבו הרפואי או הקוגניטיבי. מדובר בהגדרה רחבה מאוד ומסתורית מאוד, שמקשה על ירידה לסוף דעתו של המכון הרפואי. 

בדרך כלל, ככל שהעילה לשלילת רישיון מעומעמת יותר כך קשה יותר לערער עליה. הדבר לא צריך למנוע מכם לעשות זאת. זכרו כי רישיון נהיגה הוא חלק מאוד משמעותי מהחיים המודרניים, וכי חידושו לאחר שלילה עשוי להיות קשה מאוד. לכן, חשוב שתצרו קשר עם עורך דין המתמחה בתחום על מנת שתוכלו לפענח את עילת השלילה ולערער עליה.

 

רישיוני נשלל במרב"ד, מה אוכל לעשות?

כאמור, הטיפ האולטימטיבי הוא שכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום התעבורה. ישנם כמה תחומים שלא כדאי לקחת בהם סיכון, ופוטנציאל לשלילת רישיון הוא בהחלט אחד מאלו. גם אם ניתן בסופו של דבר לערער על שלילת הרישיון, עדיין מדובר בהליך שמצריך משאבים כספיים ונפשיים רבים, שכדאי לחסוך מלכתחילה. 

עם זאת, רבים מתלבטים אם כדאי להם לחסוך את עלותו של עורך הדין ולייצג את עצמם. על אף שזה נשמע מפתה, חשוב מאוד להבין שהתנהלות שגויה בתחילת התהליך עשויה לגרור הליכים משפטיים נוספים, דבר שיצריך השקעה כלכלית מרובה. רבים מנסים לחסוך כסף ולא לשכור עורך דין ובסוף מוצאים את עצמם מוציאים יותר כסף ממה שתכננו להוציא בהתחלה, ויותר מאשר היו מוציאים אם היו שוכרים את שירותיו של עורך דין תעבורה. 

אי התאמה אישיותית לנהיגה - uliel.co.il

לסיכום

חשוב להבין שרישיון הוא חלק בלתי נפרד מהחיים בישראל, וכל עיכוב בנושא עשוי להקשות מאוד על חייכם ועל התפקוד היומיומי שלכם. לכן, ודאו כי בכל סוגיה הקשורה לעולם התעבורה אתם נעזרים בעורך דין תעבורה, על מנת לסיים את ההליך באופן המהיר והפשוט ביותר. 

עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה ובייצוג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ומזמינה אתכם ליצור קשר בהקדם על מנת שמשרדה יוכל להעניק לכם ייצוג בנושא. אל תוותרו על ייצוג משפטי איכותי ואמין, וצרו קשר עם משרד עורכת הדין יערית אוליאל עוד היום.

שאלות נפוצות
אי התאמה אישיותיות לנהיגה היא קביעה מעורפלת שמקשה על הנהג לזהות מהי הסיבה שבגינה אינו מורשה לנהוג עוד. למידע נוסף בנושא המרב"ד, ניתן למצוא באתר.
המכון רפואי מבצע מספר בדיקות שונות לרבות: בדיקות ע"י פסיכולוג, פסיכיאטר, נרקולוג, בדיקות אישיותיות ועוד. כלל הבדיקות עשויות להעיד על אי התאמה אישיותית. מהן ההשלכות? באתר.
נהג עשוי להידרש בבדיקת כשרות לנהיגה במספר סיטואציות שונות למשל: מצב רפואי שאינו תקין, בהוצאת רישיון נהיגה עבור רכב ציבורי / משא כבד, במקרה של הרשעה בעבירת סמים או אלכוהול וכ"ו.
מדובר בעילה שבגינה עשוי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לשלול לנהג את רישיונו. במקרה שכזה מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בהתמודדות מול המרב"ד.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה