לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

אלו בדיקות נעשות במרב"ד בהקשר של סמים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הוא מכון הפועל ברשות משרד הבריאות, במטרה לבחון את כשירותם הרפואית והמנטלית של נהגי ישראל לנהוג ולהחזיק ברישיון. רבים מאזרחי ישראל מופנים בכל שנה לבדיקות חובה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אם בשל גילם, מצבם הרפואי, וכן במקרים בהם מדובר בנהגים שנמצאו מחזיקים ומשתמשים בסמים. לפניכם הכל על אלו בדיקות נעשות במרב"ד בהקשר של סמים.

אלו בדיקות נעשות במרב"ד בהקשר של סמים

אילו בדיקות מבוצעות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הוא מכון הפועל מטעם משרד הבריאות, במטרה לבדוק את כשירותם של נהגי ישראל, ולגרום לכביש להיות מקום בטוח יותר. בכל שנה, מאות ואלפי נהגים מוזמנים לבדיקות חובה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים – והסיבות לכך הן רבות.

זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, יכול לנבוע מגיל הנהג, ממצבו הרפואי, מעבירות שצבר, וכדומה. המכון מבצע מגוון של בדיקות, הן פיזיולוגיות והן פסיכולוגיות, שמתבצעות על ידי מומחים, ובסוף הבדיקה – קובע האם הנהג כשיר לנהיגה, או שמא אינו כשיר ויש לשלול את הרישיון שלו.

אלו בדיקות נעשות במרב"ד בהקשר של סמים - uliel.co.il

אילו בדיקות יעברו נהגים שנמצאו נוהגים תחת השפעת סמים?

נהגים שנמצאו נוהגים תחת השפעת סמים, יעברו בדיקות פיזיולוגיות ונפשיות כדי להגיע למסקנה חותכת, האם הנהגים אכן משתמשים בסמים באופן תדיר והאם יש לשלול רישיונם בהתאם. אדם שנמצא נוהג תחת השפעת סמים, יקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ובמידה ויימצאו אצלו חומרים נרקוטיים בגוף או תלות מסוימת בסמים – יחליטו לשלול את רישיונו כדי לשמור על בטיחות הנוהגים בכביש. לפניכם בדיקות שנהג שמגיע לזימון במכון בעקבות נהיגה תחת השפעת סמים עובר:

  • מבחן אישיות – נהגים רבים אשר מופנים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים צריכים לעבור מבחן אישיות כדי שהמכון יוכל להכיר אותם לעומק ולהבין האם מדובר בנהג שלא צריך להיות על הכביש.
  • בדיקת נרקולוג – אנשים שהופנו למכון הרפואי לבטיחות בדרכים בעקבות שימוש באלכוהול או סמים, יעברו בדיקות אצל נרקולוג, שהינו מומחה להתמכרויות.
  • בדיקות פסיכולוגיות – נהגים אשר מנפים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים עבור בדיקות יעברו ברוב המקרים גם בדיקות פסיכולוגיות ופסיכיאטריות.

 

מה השלכותיהן של תוצאות הבדיקות במרב"ד?

תוצאות הבדיקות של הנהג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הן גורליות ובעלות משמעות רבה על עתידו. למעשה, לאחר כמה ימים או חודשים מיום הבדיקה, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים דן בתוצאות המבחנים שביצע הנהג, ובהתאם קובע את ההמלצות והמסקנות שלו לגבי כל נהג.

אלו בדיקות נעשות במרב"ד בהקשר של סמים - uliel.co.il

 

תוצאות הבדיקות עשויות להסתכם בכך שהנהג כשיר לנהיגה, שלא נמצאו כלל פריטים חריגים בבדיקות שלו. באותה מידה, המכון יכול להכריז שהנהג לא כשיר לנהוג, בעקבות בעיות בריאותיות, קוגניטיביות, נפשיות, וכדומה.

תוצאות בדיקות המכון נקבעות ונכנסות מיד לתוקף ולכן מדובר בבדיקות בעלות השלכות חשובות. במקרה ולא אהבתם את התוצאה – ניתן לערער יחד עם עורך דין תעבורה המתמחה בתחום, כדי להיטיב את הסיכויים שלכם.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה