הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

נהגים רבים מקבלים הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה ואינם מבינים מדוע. בדיקות כשירות לנהיגה הינן בדיקות שנערכות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים שהינו גוף ממשלתי שפועל מטעמו של משרד הבריאות ומשרד הרישוי, במטרה לגלות האם הנהג כשיר לנהיגה.

ברוב המקרים הנהג לא יופנה ללא סיבה נראית לעין, אלא יופנה לאחר מעורבות בתאונת דרכים, הרשעה בעבירת סמים וכן הלאה. מאמר זה יסביר כיצד יש לפעול אם הוזמנתם לבדיקת כשירות לנהיגה וכיצד תוכלו לשמור על רישיון הנהיגה שלכם.

 

 

מהי בדיקות כשירות לנהיגה?

כידוע לכל, נהיגה היא פעולה שמצריכה כישורים רבים – היא דורשת ריכוז רב, יכולת להגיב מהר ובחוכמה תחת לחץ, סובלנות, תשומת לב לפרטים הקטנים וכן הלאה. לכן, נהיגה אינה מתאימה לכל אחד. ככל שעוברות השנים כך הולכות ומתרבות תאונות הדרכים, והמדינה שמה לעצמה את המטרה להילחם בהן בכל מחיר. כחלק מהמדיניות של המדינה, הסנקציות וההגבלות שמוטלות על נהגים נהפכות למחמירות יותר.

לכן, במקרים מסוימים, משרד הבריאות רואה לנכון לוודא את כשירותם של הנהגים השונים לנהיגה בעקבות אירוע שהתרחש ועשוי לפגוע ביכולתם לנהוג או להבהיר כי שיקול דעתם לקוי. במקרה כזה, הנהגים הרלוונטיים יוזמנו לבדיקות כשירות לנהיגה אשר יתרחשו במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה - uliel.co.il

רבים מתקוממים על הבחירה להזמינם לבדיקת כשירות לנהיגה, אך חשוב להבין כי בדיקות אלו מצילות חיים, והן עשויות להרחיק מהכבישים נהגים מסוכנים במיוחד. מנגד, בדיקות הכשירות לנהיגה עשויות להניב תוצאות שרירותיות שאינן מייצגות כראוי את כשירותו של הנהג לעמוד באתגרי הנהיגה.

לכן, בבואכם להיענות להזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה, ודאו כי בידיכם כל המידע הרלוונטי על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ובמידת הצורך היוועצו בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה
הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

 

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הידוע גם בראשי התיבות ה'מרב"ד', הינו הגוף שאמון על עריכת בדיקות הכשירות לנהיגה מטעמו של משרד הבריאות. במסגרתו, ייערכו בדיקות שונות המותאמות לסיבה שבגינה הנהג הופנה למכון.

לאחר מכן, המכון הרפואי יעביר את כל הממצאים למשרד הרישוי, אשר יתבקש להחליט על עתידו של הנהג – האם יש לשלול את רישיונו, לשלול את רישיונו באופן חלקי בלבד (למשל, שלילת הרישיון לנהיגה ברכב משא כבד) או שיש לאפשר לנהג להמשיך להחזיק ברישיונו. חשוב להבין שברוב המקרים משרד הרישוי יקבל באופן מלא את ממצאיו ומסקנותיו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

מתי נזדקק לבדיקת כשירות לנהיגה?

ישנם מספר מקרים בהם נהג יקבל הפנייה לבדיקת כשירות לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים –

  • אנשים אשר מצויים בעיצומו של תהליך חידוש או הנפקת רישיון נהיגה והינם בעלי בעיות גופניות או נפשיות, יופנו לבדיקת כשירות לנהיגה ע"י משרד הרישוי.
  • נהג אשר מצוי בתהליך לקבלת רישיון נהיגה ברכב ציבורי (אוטובוס, למשל, או מונית) יופנה לבדיקת כשירות לנהיגה ע"י משרד הרישוי.
  • נהג שרישיונו נשלל, שלילת רישיונו הסתיימה ומוגדר כ"עבריין תנועה מועד" יידרש לעבור בדיקת כשירות לנהיגה ע"י משרד הרישוי.
  • נהג יכול לקבל הפנייה לבדיקת כשירות לנהיגה ע"י רופא המשפחה שלו אם רופא המשפחה זיהה כי לנהג ישנה בעיה רפואית שעשוי לפגוע בנהיגתו ולסכן את סובביו.
  • מעורבות של נהג בתאונת דרכים תוביל לכך שהוא יופנה לבדיקות כשרות לנהיגה ע"י משטרת ישראל.
  • הרשעה בעבירת סמים או בעבירת הנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול תוביל להפניה לבדיקת כשרות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים על ידי משרד הרישוי, משטרת ישראל או אגף הרישוי הצבאי.

אילו בדיקות נערכות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עורך מספר בדיקות כשירות לנהיגה, כאשר ברוב המקרים הן יותאמו לסיבה שבגינה הנהג הופנה לבדיקה. מלבד הבדיקות הללו, המכון הרפואי רשאי לדרוש מהנהג להמציא מסמכים רפואיים מרופאיו ומגורמים רפואיים אחרים שאינם המכון.

לצורך העניין, נהג שהופנה לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים בשל עבירת סמים, ככל הנראה יתבקש לעבור בדיקה על ידי נרקולוג (רופא שמתמחה בהתמכרויות) ומספר בדיקות שתן לגילוי עקבות סמים בגוף. נהג שהופנה בגין בעיה רפואית, יתבקש לעבור בדיקה על ידי רופא המתמחה בתחום שרלוונטי לקשייו הרפואיים של הנהג.

מלבד זאת, המכון הרפואי רשאי לערוך בדיקות שונות לפי ראות עיניו, כמו מבחן אישיות, בדיקה פסיכולוגית ו\או פסיכיאטרית וכן הלאה.

 

הוזמנתי לבדיקת כשירות לנהיגה, מה עליי לעשות?

חשבו על כך שהתניידות במדינת ישראל ללא רכב היא מאוד לא נוחה – מצבה של התחבורה הציבורית בישראל הינה בכי רע, ומושבים וקיבוצים רבים בכלל אינם מקושרים לאוטובוסים או רכבות. לצד זאת, הורים לילדים, נכים ובעלי עסק עצמאי יתקשו להתנהל בחיי היומיום בנוחות ללא רכב פרטי.

על כן, חשוב להבין את חשיבותה האדירה של בדיקת הכשירות לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. היא עשויה להכריע את עתידכם כנהגים ולהוביל לכך שרישיונכם יישלל. לכן, אין להקל ראש בבדיקה בשום פנים ואופן, ויש לבוא מוכנים לתהליך.

אם הינכם מתמודדים עם בעיה רפואית מסוימת, חשוב שתביאו חוות דעת של מומחה או רופא המשפחה שלכם באשר לאופן שבה הבעיה הרפואית משפיעה על חייכם, ומדוע היא אינה פוגעת ביכולתכם להיות נהגים טובים ואחראיים.

הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה - uliel.co.il

מלבד זאת, מומלץ בחום להיוועץ מבעוד מועד בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה ובבדיקות כשירות לנהיגה. עורך דין המתמחה בתחום יוכל ללוות אתכם לאורך כל ההליך ולהכין אתכם לבדיקות, כך שתבואו מוכנים ולא תופתעו מאף בדיקה.

בנוסף, עורך הדין יוכל לייצג אתכם במקרה שרישיונכם נשלל, ולסייע לכם לערער לוועדת הערעורים תוך שלושים יום מקבלת ההחלטה של משרד הרישוי. במידת הצורך, תוכלו לערער יחדיו לבית המשפט על מנת להילחם על זכותכם לנהוג.

רבים מתלוננים כי המלצותיו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הן מחמירות מדי ואינן מייצגות כהלכה את כשירותו של הנהג לנהוג בבטיחות. לכן, אם תקלו ראש בהליך, אתם עשויים למצוא את עצמכם נטולי רישיון.

 

נעים להכיר – עורך דין לדיני תעבורה

כפי שנאמר כבר פעמים רבות, אל תמעיטו בחשיבות בדיקות הכשירות לנהיגה. הסיכון שבכישלון בבדיקות הינו גדול מדי, שהרי שלילת רישיון תגרור אי נוחות רבה ועלויות גבוהות. לכן, ההמלצה הטובה ביותר היא לשכור את שירותיו של עורך דין לדיני תעבורה, הבקיא בדיני התעבורה המפותלים, ויכול ללוות אתכם בהליך המתסכל.

רבים נרתעים מהעסקת עורך דין, שהרי מדובר בתהליך שמצריך עלויות נוספות. עם זאת, ללא סיוע של עורך דין אתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים סכומים גדולים יותר בשל הצורך לערער על החלטת משרד הרישוי, או במקרה בו רישיונכם נשלל לחלוטין ועליכם לעבור את הליך הוצאת הרישיון מההתחלה.

על כן, במקרים רבים, שכירת שירותיו של עורך דין לדיני תעבורה עשויה לחסוך לכם כסף רב, ולהפוך את התהליך למהיר ונעים יותר.

משרד עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני התעבורה על כל גווניו ושמח להזמינכם ליצור קשר על מנת שנוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך. נשמח לעמוד לצידכם ולייצג אתכם כך שרישיון הנהיגה שלכם לא ייפגע.                                                                                                                                                                                                                                                                       הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

קיימים מקרים רבים בהם צפוי הנהג לקבל זימון לבדיקת כשירות לנהיגה במרב"ד לרבות: נהג שרישיונו נשלל, אנשים בעלי בעיות גופניות או נפשיות ועוד. לרשימה המלאה, בקרו באתר.

המכון הרפואי מתאים את בדיקת הכשירות לסיבת הזימון של הנהג. למשל, במקרה שזומנת למרב"ד בגלל עבירת סמים, תידרש בבדיקת נרקולוג ועוד. למידע נוסף, כנסו לאתר.

לבדיקת כשירות לנהיגה משמעות רבה להמשך רישיונכם, לכן מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה הבקיא בנושא. למידע אודות עו"ד, כנסו לאתר.

עורך דין תעבורה המתמחה בהתמודדות מול המכון הרפואי, עשוי לסייע לך באמצעות הדרכה מקצועית ובעת הצורך בהגשת ערר. לקריאה נוספת, בקרו באתר.

במאמר זה דיברנו על:
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

משרדנו מתמחה רק בתעבורה