לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

הכנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף אשר הוקם מטעם משרד הבריאות, לצורך איתור מוקדם של ליקויים בריאותיים כאלו ואחרים בקרב הנהגים השונים. איתור זה עשוי למגר את תופעת הקטל בכבישים באמצעות הרחקתם של הנהגים שאינם כשירים לנהיגה בטוחה בשל ליקוי בריאותי. ניתן לראות כי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מבצע בדיקות רבות הכוללות בדיקות רפואיות, הערכות מפסיכולוג / פסיכיאטר, מבחנים אישיותיים וכיוצ"ב.

כפי שניתן להבין, קיים משקל רב להמלצתם של המרב"ד בעניין כשירות לנהיגה ועל כן נהגים רבים חוששים מלעבור את ההליך לבדם ובצדק. במאמר זה נדון על חשיבות ההכנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מה כוללת ההכנה וכיצד היא עשויה להשפיע מהותית על המלצת המרב"ד.

נדרשים להגיע למכון הרפואי? זה מה שצפוי לכם

כפי שצוין בהקדמה, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מבצע מספר בדיקות שונות הכוללות בדיקות רפואיות, הערכת פסיכולוג, פסיכיאטר וכ"ו. חשוב להבין כי לא כל אדם יידרש לבצע את כל הבדיקות, אלא בהתאמה למצבו. להלן הבדיקות אשר הינכם צפויים לעבור במרב"ד:

סוגי הבדיקות: הסבר:
בדיקות רפואיות מדובר ברופא כללי אשר בוחן את כל המידע הרפואי אשר נדרשתם להביא עימכם ליום המבדקים או שמא לשלוח קודם לכן. הרופא עשוי לבצע בדיקות נוספות בהתאם לצרכיו כדוגמת בדיקת שמיעה, בדיקה ראייה, בדיקה לבבית וכן בדיקה נוירולוגית.
בדיקות פסיכולוגיות בדיקות אלו מתבצעות בהתאמה מלאה לנסיבותיכם האישיות, זאת אומרת, לא כל נהג ייבצע את אותם בדיקות כפי שביצע הנהג שקדם לו. במהלך הבדיקות הפסיכולוגיות תידרשו לבצע מבחנים ממוחשבים הנערכים בקירוב כ-4 שעות. במסגרת המבחנים הללו ייתכן ותידרשו בבדיקות קואורדינציה / מבחני אישיות / מבחני עירנות.
בדיקות פסיכיאטריות במקרים המתאימים, תזומנו לשיחה בפני פסיכיאטר לצורך ביצוע אבחון. לרוב השיחה מתקיימת מספר מועט של דקות. לא בכל תרחיש תידרשו לבצע את האבחון הנ"ל.
בדיקה ע"י נרקולוג במקרה שהורשעתם בעבירת שכרות(סמים / אלכוהול) או שמא הינכם צורכים כדורים מחומרים פסיכואקטיביים, ייתכן ותידרשו לעבור שיחת אבחון אצל רופא נרקולוג אשר מטפל בכל סוגי ההתמכרויות וכן מתמחה בהליכים שונים.

 

כפי שציינו, לא כל אדם יידרש לעבור את כל הבדיקות המופיעות בטבלה, מכיוון שקיימת הלימה בין סוג ההפניה אשר בגינה הגיע הנבדק למכון הרפואי לבטיחות בדרכים לבין הבדיקה אותה יבצע למשל: בדיקת נרקולוג עשויה להתרחש במצבים בהם אנשים זומנו למרב"ד לאחר שהורשעו בביהמ"ש בעבירת שכרות. יש לציין כי לאחר ביצוע כל הבדיקות הנדרשות, מעביר המכון הרפואי המלצה למשרד הרישוי בעניין כשירות לנהיגה של הנבדק, כאשר לרוב משרד הרישוי יקבל את ההמלצה ויישמה.

הכנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים
הכנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים

מדוע חשוב לבצע הכנה טרם ההגעה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

לאור העובדה כי להמלצתם של המכון הרפואי השפעה רבה על רישיון הנהיגה שלכם, חשוב לקבל הכוונה מקצועית ונכונה כנדרש טרם הגעתכם ליום המבדקים. סביר להניח כי כל אחד מאיתנו ירגיש לחץ, חוסר נוחות וכן לעיתים גם חרדה מן המעמד בו הוא נמצא מכיוון שאין זה דבר שבשגרה לעמוד מול פסיכיאטר או מול פסיכולוג. אנו נוטים לראות אנשים רבים אשר מגיעים למרב"ד ללא שום הכנה, ומבצעים טעויות מהותיות מבלי לשים לב לכך. חשוב לזכור כי ההגעה ליום המבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים מתבצעת לרוב שלא בסיטואציות נעימות כמו למשל:

  • לאחר אירוע רפואי פתאומי כדוגמת דום נשימה, אפילפסיה, פגיעה מוחית, פוסט טראומה וכיוצ"ב.
  • גם בתרחיש בו הורשע אדם בבית המשפט לתעבורה ייתכן ויוזמן למרב"ד לרוב במקרים של נהיגה בשכרות, תאונות דרכים ועוד.
  • בסיטואציה בה נרשמו לחובת הנהג נקודות תעבורה רבות אשר מעידות על היותו בעל דו"חות תנועה רבים.

כמובן שקיימים תרחישים נוספים בהם יידרש נהג להגיע למכון הרפואי, כמו למשל במצב בו הוא מעוניין להגדיל את רישיון הנהיגה שלו לרישיון ציבורי / משא כבד וכיוצ"ב. שימו לב, במקרה שקיבלתם המלצה שלילית מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים בעניין כשירותכם לנהיגה, תידרשו להמתין שנה שלמה טרם תוכלו לבצע את המבדקים בשנית! כמובן שקיימת אפשרות להגיש ערר לוועדה בתל השומר, איך אין זה בהכרח עשוי להציל את מצבכם.

כיצד לבחור עורך דין לצורך קבלת הכוונה מקצועית טרם ההגעה למרב"ד?

מדובר שאלת מיליון הדולר, ומדוע? לבחירת עורך הדין עשויה להיות משמעות אדירה על ההמלצה שתתקבל בעניינכם בתום המבדקים במכון הרפואי ולכן חשוב לתת את מירב תשומת הלב לבחירת עורך דין בנושא. בהתאם לכך ריכזנו עבורכם מספר טיפים מהותיים אשר עשויים להתוות לכם דרך נכונה לבחירת עורך הדין, להלן הטיפים:

איך לבחור עורך דין לצורך הכנה למרב"ד: הסבר:
תחום העיסוק חשוב לוודא כי עורך הדין הנבחר עוסק בתחום התעבורה בלבד! כפי שציינו במאמר, הינכם עשויים להיות מזומנים למבדקים במרב"ד בגין סיבות שונות ומגוונות ועל כן חשוב להיעזר בעו"ד הבקיא ברזי הדינים השונים.
מקצועיות ומיומנות ניתן להתרשם ממקצועיותו של עורך הדין באמצעות אתר האינטרנט שיש ברשותו וכן על ידי קיום פגישה פיזית. עורך דין מקצועי ומיומן ידע לשאול אתכם את השאלות הנכונות עוד מראשית ההליך.
ניסיון ניסיון בהכנת נהגים מול המרב"ד הינו פרמטר הכרחי לשם הצלחתם במבדקים. עורך דין אשר בקיא בהתמודדות מול המכון הרפואי, ידע להעניק לכם הכוונה ממוקדת ומקצועית כנדרש!
יחס אישי מכיוון שמדובר בהליך אישי ורגשי אשר עשוי לקחת זמן מה, חשוב לקבל תחושה טובה מן עורך הדין בעניינכם. לכן, אל תקלו ראש בדבר ותתאמו פגישה עם עורך הדין בהקדם האפשרי. אנו מאמינה שרושם ראשוני הינו בעל חשיבות רבה להמשך הדרך.

איזו הכנה מבצע עורך הדין לנהגים הנדרשים להגיע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

כאשר אתם ניגשים לפגישה עם עורך דין תעבורה, בראש ובראשונה מברר עו"ד מדוע קיבלתם זימון לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. כפי שצוין לאורך כל המאמר, קיים הבדלים מהותיים בין סוגי ההפניות השונות ועל חשוב לדעת בגין איזו סיבה הינכם נדרשים לעבור מבדקים.

לאחר בירור כנדרש, יודע עורך הדין כיצד להכין אתכם לקראת יום המבדקים ולכוון אתכם בהתאם. שלב ההכנה מתבצע לאחר אבחון מדויק של הנסיבות, מה שמאפשר לבצע מתווה נכון ומקצועי. עו"ד מעניק המלצות מהותיות ובכך הוא משפר את סיכוייו של הנהג לקבל המלצה חיובית מן המרב"ד. התמודדות לבד מול המכון הרפואי עשויה שלא להנפיק את התוצאה הרצויה ולכן אם רישיון הנהיגה חשוב לכם, עליכם לקבל ייעוץ מקדים והכוונה נכונה והולמת ובכך לשפר את סיכוייכם לקבל המלצה חיובית.

שאלות נפוצות
עורך דין מיומן ידע לבחון את המקרה האישי שלך שבגינו זומנת למבדקים במרב"ד ובהתאם לכך להעניק לך הכוונה נכונה אשר תשפר באופן מהותי את סיכויך להמלצה חיובית.
קיימות מספר בדיקות שונות המבוצעות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לדוגמא: פסיכולוג, פסיכיאטר, נרקולוג וכן בדיקות אצל רופא כללי. לקריאה מעמיקה אודות הבדיקות, ניתן למצוא במאמר המלא.
בכל תרחיש בו קיבלת זימון למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה בכדי לקבל הכוונה נכונה ומקצועית בעניין. לעוד בנושא, במאמר.
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזמן נהגים שהופנו אליו בגין נסיבות שונות למשל: בעיה רפואית, הרשעה בבית המשפט לתעבורה, ריבוי נקודות תעבורה וכן הלאה. לרשימה המלאה, באתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה