לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מי בדר"כ מקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזמן בכל שנה נהגים רבים לביצוע מבחנים, מבדקים, ובדיקות כשירות שמטרתן לבחון האם מדובר בנהגים כשירים או בנהגים שיש לשלול את רישיון הנהיגה שלהם ולהגביל את נוכחותם על הכביש. מי שבדרך כלל מקבל זימון לבדיקה כזו, מחויב להגיע אליה ולבצע את הבדיקות הללו, אך מי נדרש לבדיקות כאלה? מי בדר"כ מקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

מה כוללות בדיקות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא מכון הפועל מטעם משרד הבריאות ומנהל בדיקות רפואיות ושגרתיות, הן בדיקות פיזיות והן נפשיות, לשלל נהגים בישראל שמזומנים ומחויבים לעבור בדיקה כזו. הבדיקות כוללות שלל מבחנים שונים כאשר כל נהג ונהג המזומנים לבדיקות יצטרכו לעבור את הבדיקות הנדרשות להם בכלל. מבין הבדיקות השונות קיימים מבחני האישיות, מבחני כשירות פיזיים, בדיקות פסיכולוגיות, פסיכיאטריות, ועוד.

מי בדרכ מקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים
מי בדרכ מקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים

מי עשוי לקבל זימון לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

נהגים רבים עשויים לקבל זימון לבדיקות במכון הרפואי, הן בעקבות הפניות של בעלי מקצוע המוסמכים לעשות זאת, והן על ידי עבירות רבות או התנהלות בעייתית על הכביש. לפניכם דוגמאות לסוגי נהגים שמזומנים לעיתים תכופות לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים:

  • הפניות – נהגים עשויים לקבל זימון לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות דרכים בעקבות הפניות של רופאים ומטפלים המחויבים לעשות זאת על פי חוק, הפניות של רשות הרישוי, הפניות של בית המשפט, ועוד מקצועות רבים אשר נדרשים להפנות נהגים כאשר עולה חשש לכשירות נהיגתם.
  • מעורבות בתאונת דרכים – לאחר מעורבות בתאונת דרכים, משטרת ישראל עשויה לדווח על נהגים מסוימים, שעלה לגביהם הצורך בבדיקות רפואיות ובבדיקות כשרות לנהיגה.
  • הצטברות של עבירות תנועה – עברייני תנועה או נהגים שהצטברו כנגדם עבירות תנועה רבות, עשויים לקבל זימון למכון הרפואי מאחר והצטברות עבירות באופן שכזה, מעלה חשד לבעיות רפואיות או פגמים בכשירות הנהיגה.
  • התמכרויות ושימוש באלכוהול וסמים – נהגים שעלה כנגדם החשד או שהתגלה כי הם משתמשים באופן תכוף באלכוהול או בחומרי סמים – יזומנו גם כן ברוב המקרים לבדיקות שונות אצל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים כדי שתיבדק כשירותם.

 

מה ההשלכות האפשריות לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הן בדיקות משנות חיים לנהגים רבים מאחר והן עשויות להביא לשלילת הרישיון ולהרחקה מהכביש. לאחר ביצוע הבדיקות הרפואיות, המכון ידון וישכלל את תוצאות הבדיקות השונות ויגיע למסקנות שונות בנוגע לכשירות או לאי הכשירות של הנהג.
למעשה, לבדיקות במכון הרפואי יש כמה תוצאות אפשריות – המשך נהיגה רגיל וחידוש הרישיון, שלילה ופסילה של הרישיון, או המשך בחינת הנהג וכשרותו. לאחר קבלת התוצאות, ניתן לערער ולנסות לקבל תשובות והסברים להחלטות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. עם ליווי וסיוע של עורך דין תעבורה, תוכלו להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולמממש זכויותיכם לנהוג ככל שאתם כשירים לכך.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה