לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

החזרת רישיון אחרי 4 שנים שמרב"ד פסל

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הגוף המוסמך לבצע בדיקות בריאותיות בכדי לבדוק את כשירותם הרפואית של הנהגים לנהיגה. על סמך בחינת כלל המסמכים הרפואיים ותוצאות הבדיקות הרלוונטיות, מעביר המכון הרפואי את חוות דעתו בעניין כשירות הנהג למכון הרישוי. ההחלטה הסופית בעניין השבת/שלילת רישיון הנהיגה של כלל הנהגים היא בידיי מכון הרישוי בלבד. בדרך כלל, מכון הרישוי יקבל את המלצת המרב"ד ויפעל לפיה.

 

 

כיצד חיילים מדווחים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

קיימים מספר גופים שונים אשר מכוח סמכותם ומחובתם לפי החוק, לדווח על ליקויים בריאותם כאלה ואחרים, אשר עשויים להשפיע על טיב הנהיגה של הנהג. ניתן לראות כי במקרים בהם חיילים מורשעים בעבירת סמים או אלכוהול, מחויב צה"ל לדווח על כך למרב"ד.

במקרה שלנו, לקוח המשרד – נתנאל(שם בדוי), עישן קנאביס במהלך שירותו הצבאי ונידון על כך ל180 ימי מאסר בכלא הצבאי. חשוב לזכור כי באזרחות, שימוש עצמי בקנאביס או איננו עבירה פלילית אלא מנהלית, אך במקרה של עישון עצמי במסגרת הצבא, מדובר בעבירה חמורה ביותר.

החזרת רישיון אחרי 4 שנים שמרב"ד פסל - uliel

כיצד מתקיים הקשר בין שימוש בסמים לתעבורה ורישיון הנהיגה?

כפי שצוין, צה"ל מדווח למכון הרפואי על כל חייל וחייל שהשתמש בסמים במהלך השירות הצבאי, ללא כל קשר לרישיון הנהיגה שלהם. לאור האמור, חיילים שצרכו בסמים במהלך שירותם, עשויים למצוא עצמם מסובכים בעתיד עם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

החזרת רישיון אחרי 4 שנים שמרבד פסל
החזרת רישיון אחרי 4 שנים שמרבד פסל

 

החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

בעת התייצבותו של נתנאל במכון הרפואי במרב"ד, נערכו מספר בדיקות שונות כאשר במהלכן נדרש בשיחה עם פסיכולוג (שיחה קצרה שלא ערכה יותר מחמש דקות). לאחר המבדקים, התקבלה ההחלטה מטעם המכון הרפואי לעניין רישיון הנהיגה ובהחלטה צוין כך – אי כשירות אישיותית לנהיגה.

נתנאל, בחור צעיר עם שאיפות גדולות, נחל אכזבה במשך למעלה מ4 שנים בהם לא הצליח להבין מדוע הוא לא רשאי לקבל את רישיון הנהיגה שלו בחזרה. במהלך הזמן הזה, עבד, פיתח זוגיות ואף נרשם ללימודים להשכלה גבוהה.

לאור המצוקה הקשה שחווה, וחוסר היכולת להבין את "אי הצדק" שנגרם לו, פנה למשרדנו בכדי שנוכל לסייע לו במקרה זה.

החזרת רישיון אחרי 4 שנים שמרב"ד פסל - uliel

עבודת עורך דין תעבורה מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

בעת התמודדות מול המרב"ד, חשוב להבין כי המונח "אי התאמה אישיותית" מתקבל לאחר שיחה קצרה עם פסיכולוג. אי התאמה אישיותית הינו מונח ערטילאי של ניתן למדידה ולכן קיים קושי רב להבין מה בדיוק פירוש הביטוי. קיימת חשיבות מרבית להיוועץ עם עורך דין תעבורה המנוסה בעבודה מול המרב"ד, בכדי שזה ידע לבקר את החלטתם ולהמליץ על דרכי פעולות שונות להשבת הרישיון לאלו המתאימים.

עורכת דין תעבורה יערית אוליאל, ליוותה באופן אישי וצמוד את נתנאל בכל הקשור לתיק, הכולל הגשת ערר לוועדת הערר. התוצאה שהושגה הוכיחה לנתנאל באופן אישי כי באמצעות סיוע הולם, ניתן לשפר את המצב.

אנו מאחלים לו, ולכל כלל הנהגים, המשך נהיגה בטוחה.

נגן וידאו אודות רישיונו הוחזר! תלאחר שנפסל במשך 4 שניס, ע''י המרב''ד
שאלות נפוצות
המרב"ד הינו המוכן הרפואי לבטיחות בדרכים. התפקיד הרשמי שלו הינו לבחון את המצב הבריאותי הנפשי והגופני של נהג ולבחון האם הוא מותאם לדרישות מנהג. המכון בודק את הנהג בהיבטים רבים כמו בדיקה רפואית המתאימה לבעיות שקיימות לו, בדיקה פסיכולוגית, בדיקה פסיכיאטרית ובדיקה של נקרולוג.
גופים רבים עשויים לדווח על נהג למרב"ד, החל מרשויות החוק השונות (משטרה, בית המשפט וכו') וכן רופאים (במקרים של בעיות רפואיות). אפשרות נוספת הינה דיווח על ידי הצבא או שב"ס במקרה בו מדובר על חייל המשרת באחד הארגונים.
בדיקת המרב"ד הינה בחינה של כשירותו של אדם לנהיגה, המרב"ד עשוי להחליט כי האדם אינו כשיר, בין אם זמנית או באופן קבוע. המלצה זו מועברת ישירות למכון הרישוי אשר נוטה לקבל את החלטת המרב"ד וליישם אותה. המשמעות הינה שלילה של רישיון הנהיגה לתקופה מוגבלת או ללא הגבלה.
בהחלט, החלטת המרב"ד מבוססת על בדיקות שעשויות להיות קצרות ולא מעמיקות מספיק. חשוב מאוד לבצע את הליך הערעור עם ליווי והכוונה של עורך דין המתמחה בתחום. עורך הדין ידע להבחין בטעויות שבוצעו לאורך הבדיקה ולגרום לבחינה מחדש שלכם ואף לביטול ההחלטה וקבלת הרישיון בחזרה. למידע נוסף לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה