לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מה הוא המכון הרפואי?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הוא מוסד שכל נהג חייב להכיר, שכן כולנו עשויים להיתקל בו פעם בחיינו ואפילו להיות מוזמנים לבדיקות רפואיות על ידו. מדובר למעשה ברשות שתפקידה לבדוק מבחינה רפואית ופסיכולוגית את הנהגים בישראל ובמיוחד נהגים שמבצעים עבירות תעבורה רבות או שעולה חשד שהם לא כשירים לנהיגה מבחינה רפואית. לפניכם הכל על השאלה החשובה: מה הוא המכון הרפואי?

איזה גוף מפעיל את המכון הרפואי ומטעם מי פועל?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא מכון רפואי שפועל מטעם משרד הבריאות והמדינה. מדובר ברשות של משרד הבריאות שאחראית לבדוק ולבחון את כשירותם הבריאותית והנפשית של אזרחים רבים בישראל, להחזיק ברישיון ולנהוג בכלי רכב. כך, מדובר בגוף שפועל מטעם המדינה ובעת שנהג מסוים מקבל זימון להיבדק אצלו – מדובר בחובה שיש לבצע. לעוד מידע על המכון הרפואי וכיצד להתנהל מולו, לחצו כאן.

מה הוא המכון הרפואי?
מה הוא המכון הרפואי?

מה מטרותיו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

מטרות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הן להבטיח שנהגי ישראל וכל מי שמחזיק ברישיון אכן כשיר מבחינה בריאותית ונפשית, ולא מסכן את עצמו ואת חיי אחרים על הכביש. מטרותיו הן לבחון ולבדוק כל נהג שעולה חשד שמחזיק בבעיה רפואית מסוימת או שלא כשיר לנהוג מכל סיבה שהיא. המכון הרפואי מזמן את הנהגים הללו לבדיקות במכון, שם יעברו מבחנים ובדיקות שונות בהתאם לבעיה שלוקים בה ולסיבה שקיבלו את הזימון. המבחנים והבדיקות הללו תוכננו כדי לבדוק את כשירותו הכללית של המועמד לנהיגה, את הכישורים המוטוריים שלו ואת הנכונות והתפקוד.

 

בגין אילו סיבות נהג עשוי לקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

דיווח של רופא – כל רופא בישראל חייב לדווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים בישראל, על בעיות רפואיות ומגבלות מסוימות שהמטופל שלו סובל מהם ושעשויים להשפיע על הנהיגה שלו ועל זכותו להחזיק רישיון. כך למשל, החוק מחייב את הרופא לדווח בגין מטופלים שסובלים מדמנציה, דום נשימה בשינה, אפילפסיה, ואף בגין שימוש תדיר ובעייתי בסמים ובאלכוהול.

דיווח של משטרת ישראל – משטרת ישראל רשאית לדווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים על נהגים שלדעתה צריכים לעבור בדיקה ופיקוח, כמו למשל נהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים או נהגים שמואשמים בעבירות פליליות חמורות, מתוך מחשבה שהם עשויים לסכן את התנועה בכבישים.

בית המשפט – עבירות תנועה רבות וכן תאונות דרכים מגיעות בכל יום לכותלי בית המשפט. בית המשפט רשאי ואחראי לדווח למכון הרפואי על נהגים שהגיעו לכותלי בית המשפט ולטענתם צריכים לעבור בדיקות רפואיות ובחינה של מכון הרישוי.

המוסד לביטוח לאומי – המוסד לביטוח לאומי רשאי גם הוא לדווח על נהגים עם נכויות, לקויות רפואיות ובעיות רפואיות שהמוסד נחשף אליהם כחלק מפעילותו השגרתית – זאת מאחר וקיים לדעתם חשש, שהנהג סובל מבעיה רפואית מסוימת שעשויה לפגוע בכושר הנהיגה שלו, ולסכן אותו ואת שאר רכבי הכביש.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה