לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

מה זה התליית רישיון

התליית רישיון הינה הגבלה זמנית שניתנת לנהגים על מנת למנוע מהם לנהוג לתקופה מסוימת. כך, משרד הרישוי מבטיח כי הנהג לא ינהג בתקופה שבה כשירותו לנהיגה מוטלת בספק – לאחר צבירת נקודות תעבורה רבות או כאשר הוא עובר בדיקות שנועדו לבחון את כשירותו הרפואית והנפשית לנהיגה. כיוון שהתליית רישיון נועדה להגן על ביטחונו האישי של הנהג ועל בטיחות סובביו, נהיגה במהלך התליית רישיון הינה עבירה חמורה הגוררת עונשים קשים.

 

 

מהי התליית רישיון נהיגה?

התליית רישיון מתארת מצב בו רישיונו של נהג מותנה בקיום תנאי מסוים, ועד קיום תנאי זה הנהג לא יכול לנהוג. במקרה זה, תוקפו של הרישיון מתבטל עד קיום התנאי, וחל איסור מוחלט על נהיגה באותה העת – נהיגה בתקופת התליית הרישיון מהווה עבירה חמורה.

ישנם כמה מקרים בהם ניתן להתלות רישיון נהיגה, ואלו יפורטו במאמר.

מה זה התליית רישיון - uliel.co.il

התליית רישיון בעקבות צבירת נקודות תעבורה

נקודות תעבורה הן כלי שנעזר בו משרד הרישוי על מנת להעניק אינדיקציה לחומרת העבירות שביצעתם. ככל שתעברו עבירה חמורה יותר, כך תקבלו יותר נקודות תעבורה. צבירה מרובה של נקודות תעבורה תוביל לסנקציות שונות. למשל, משרד התחבורה יכול לחייב את הנהג לעבור קורס נהיגה מונעת ואפילו לפסול את רישיונו.

נהג אשר צבר 12 נקודות תעבורה יחויב לעבור קורס נהיגה מונעת. שבעה ימים לאחר שמשרד הרישוי שלח את ההודעה על כך לנהג, רישיונו של הנהג יותלה. למרבה ההפתעה, אין צורך לסיים את הקורס על מנת שהתליית הרישיון תבוטל, אלא רק להציג אישור על הרישום לקורס למשרד הרישוי.

עם זאת, לא ניתן להיעדר מקורס הנהיגה המונעת, כיוון שאי הגעה לקורס תועבר למשרד הרישוי, שימשיך להתלות את רישיונו של הנהג כל עוד לא סיים את הקורס בהצלחה.

מה זה התליית רישיון
מה זה התליית רישיון

 

התליית רישיון על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

מלבד משרד הרישוי, גם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכול להתלות את רישיונו של נהג. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו שלוחה של משרד הבריאות שמטרתו לוודא את כשירותם הרפואית והנפשית של הנהגים שנשלחים אליו, על מנת לוודא שהם כשירים לנהיגה.

נהגים נשלחים לבדיקות במכון ברפואי לבטיחות בדרכים מסיבות שונות – בעלי בעיות רפואיות, נהגים שמצויים בתהליך להנפקת רישיון נהיגה לרכב משא כבד או רכב ציבורי (אוטובוס, למשל), נהג שהורשע בעבירת אלכוהול או עבירת סמים, נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים ועוד.

במכון הרפואי לבטיחות בדרכים הנהגים עוברים בדיקות שונות, בהתאם לסיבה שבגינה נשלחו למכון. ישנן כמה בדיקות עיקריות שנעשות במכון – בדיקה פסיכולוגיה, בדיקה פסיכיאטרית, בחינת התאמה אישיותית לנהיגה, בדיקת נרקולוג (מומחה להתמכרויות) ועוד.

רישיונו של נהג שמופנה לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים יותלה עד תום ההליכים. רק כאשר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מאשר את כשירותו של הנהג לנהיגה, תבוטל התליית רישיונו. אם המכון הרפואי מחליט לשלול את רישיונו של הנהג באופן מלא או חלקי, הנהג יכול לערער על ההחלטה תוך חודש מיום השלילה.

 

כיצד אוכל לבטל את התליית הרישיון?

 

צבירת נקודות תעבורה

כאמור, על מנת לבטל את התליית הרישיון שנעשתה בעקבות צבירת 12 נקודות תעבורה, יש לשלוח למשרד הרישוי אישור על הרשמה לקורס נהיגה מונעת. חשוב לזכור שנוכחותכם בקורס נבדקת, ולכן אם לא תגיעו, משרד הרישוי יתלה את רישיונכם שנית.

 

 בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

ניתן לבטל התלייה שניתנה בעקבות בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לאחר שסיימתם את ההליך בהצלחה. אם לא סיימתם את ההליך בהצלחה, ורישיונכם נשלל באופן מלא או חלקי (למשל – שלילת רישיון רכב ציבורי בלבד והשארת הרישיון לרכב רגיל על כנו), אתם יכולים לערער על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

לשם כך, מומלץ שתיעזרו בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה עם ניסיון בערעורים על החלטותיו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. רבים מלינים על החלטותיו השרירותיות של המכון, ולכן כדאי כי עוד בטרם הגעתכם לבדיקות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים תיוועצו בעורך דין. כך, עורך הדין יוכל להנחות אתכם כיצד לפעול בבדיקות וכיצד להתכונן.

אם רישיונכם כבר נשלל, עורך הדין לדיני תעבורה יוכל לעזור לכם לערער על ההחלטה, ולהוכיח כי אתם כשירים לנהיגה. הדבר האחראי ביותר לעשות הוא להיעזר בעורך דין כאשר אתם מערערים על החלטת המכון, כיוון שרישיונכם ועתידכם כנהגים עומד על כף המאזניים. לכן, ודאו שאתם נוקטים את כל האמצעים שיש לרשותכם על מנת להגן על רישיון הנהיגה שלכם.

נתפסתי נוהג במהלך התליית רישיון, מה העונש?

נתחיל בהמלצה – הימנעו בכל מחיר מנהיגה במהלך התליית הרישיון. נהיגה במהלך מצב זה תגרור סנקציות קשות שעשויות לפגוע בכם מאוד. העונש על נהיגה במהלך התליית רישיון תהא תלויה בנסיבות העבירה ובתוצאותיה. למשל, אם הנהג עבר עבירה חמורה או גרם לתאונת דרכים, הענישה על נהיגה בהתליית רישיון תהיה חמורה יותר משמעותית. העונש יכול לנוע מקנס כספי ועד למאסר בפועל.

לכן, אם נתפסתם נוהגים במהלך מצב זה, צרו קשר מידי עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

מה זה התליית רישיון - uliel.co.il

קבלת ליווי משפטי מעורך דין המתמחה בדיני תעבורה

זכרו – עבירה על דיני התעבורה מהווה עבירה פלילית, ועליכם להימנע מהרשעה פלילית בכל מחיר. נהיגה במהלך התליית רישיון יכולה להביא לפסילת רישיונכם, לקנס כספי גדול ואפילו למאסר על תנאי או למאסר בפועל. ככל שהיסטוריית הנהיגה שלכם רצופה בעבירות נהיגה רבות יותר, כך עולה הסבירות שתקבלו עונש חמור יותר.

לכן, היעזרו בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת להקטין את עונשכם ואפילו לבטל אותו לחלוטין. דיני התעבורה הם סבוכים ורבים, ורק עורך דין מיומן שמכיר היטב את הפסיקה יידע להצביע על נסיבות רלוונטיות שיכולות להפחית את עונשו של הנהג.

מומלץ בחום שלא להתמודד עם מערכת המשפט והחוק לבד וללא ייעוץ משפטי. אתם עשויים למצוא את עצמכם נענשים בחומרה, כך שבסוף תזדקקו לעורך דין בין כה וכה על מנת לערער על החלטת בית המשפט. היעזרו בעורך דין כדי לחסוך לעצמכם זמן, כסף ומשאבים נפשיים, ועל מנת לסיים את התליית הרישיון מהר ככל האפשר.

אם אתם או אחד מיקיריכם מתמודד עם התליית רישיון או נאשם בנהיגה במהלך התליית רישיון, צרו קשר עם משרדה של עורכת הדין יערית אוליאל. עורכת הדין יערית אוליאל מתמחה בדיני תעבורה מזה שנים רבות ובעלת הצלחות מרובות בתחום.

שאלות נפוצות
כאשר קיימת לנהג הגבלת זמנית על רישיונו בגין סיבה כזאת או אחרת, לרבות: צבירת נקודות תעבורה, משרד הרישוי יתלה את רישיון הנהיגה שלו והנהג לא יורשה לנהוג בזמן זה.
וועדת הערר עשויה לשנות את החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בהתאם לנסיבות. זאת אומרת, אם יצליח הנהג להציג טענה הסותרת את החלטת המרב"ד, תחת סמכותה של הוועדה לקבל זאת ולבטל את החלטת המכון הרפואי.
המכון הרפואי עורך בדיקות שונות ונותן את המלצתו בעניין רישיון הנהיגה. לעיתים רישיון הנהיגה יותלה עד תום ההליכים במרב"ד.
נהיגה במהלך התליית רישיון היא עבירת תנועה חמורה כאשר העונשים אליהם אתה צפוי נעים החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל בהתאם לנסיבות. לקריאה מעמיקה, כנסו לאתר.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה