לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

עורך דין לייצוג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

נהגים רבים עשויים למצוא את עצמם לפתע מזומנים למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. מטרתו העיקרית של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא לבדוק את כשירותם של הנהגים לנהיגה נכונה, כאשר במהלך המבדקים יידרשו הנהגים לעבור בהצלחה בדיקה פסיכולוגית הכוללת מבחנים במחשב, פסיכיאטר, נרקולוג וכיוצ"ב, זאת בהתאם לנתונים האישיים של כל אחד ואחד והסיבה שלשמה הוא הופנה למרב"ד. בתום המבדקים הנדרשים, מתקבלת חוות דעת אשר מועברת למשרד הרישוי בעניין כשירות הנהג לנהיגה. אנו נתקלים מדי יום בנהגים רבים המתקשים כבר שנים רבות לקבל את רישיונם בחזרה, בגין אי המלצה חיובית שהתקבלה בעניינם מטעם המכון הרפואי.

חשוב להבין כי המרב"ד הוקם מתוך שאיפה לשמור על משתמשי הדרך השונים, ולא מתוך רצון "להעניש" נהגים כאלו ואחרים. יחד עם זאת, לעיתים ההחלטה שהתקבלה אינה עולה בקנה אחד עם המתרחש בפועל ועל כן חשוב לבדוק את הנושא לשורשו. בהתאם לכך אם קיבלתם זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, עורך דין תעבורה מיומן ידע להעניק לכם הכוונה כנדרש טרם הגעתכם למבדקים, או שמא ילווה אתכם בכל הליך הגשת הערר בעת הצורך. במאמר זה נעניק לכם את כל התשובות לשאלות שתהיתם לעצמכם בשלב כזה או אחר, קריאה מהנה.

באילו נסיבות עשויים הנהגים השונים לקבל זימון למכון הרפואי?

אנו ניטה לראות כי קיימים מספר מקרים מובהקים בהם נהגים עשויים לקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים לצורך בדיקת כשירותם לנהיגה בגין דיווחם של מספר גופים שונים לרבות:

המוסד לביטוח לאומי /משרד הביטחון בית המשפט / משטרת ישראל משרד הרישוי
אנשים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי עשויים להיות מדווחים למרב"ד על ידי משרד הביטחון. ייתכנו מקרים בהם בית המשפט מעביר דיווח על נהגים למרב"ד לצורך בדיקת כשירותם למרב"ד נהגים המבקשים להוציא רישיון למשא כבד וכן גם לרכב ציבורי.
במקרה בו אדם הלך למוסד לביטוח לאומי לצורך הוצאת אחוזי נכות וכיוצ"ב, עשוי להיות מדווח למרב"ד על ידי המוסד לביטוח לאומי. נהגים שדווחו על ידי משטרת ישראל בגין מעורבותם בתאונת דרכים. נהגים שצברו לחובתם מספר נקודות תעבורה העולה על 72 נקודות או על 36 בפעם השנייה תוך 6 שנים, יידרשו להגיע למבדקים במרב"ד בתום השלילה.
נהגים שהורשעו בעבירת נהיגה (סמים / אלכוהול)
נהגים בעלי בעיות רפואיות כדוגמת אפילפסיה, דום בנשימה וכיוצ"ב.
נהגים שמפאת גילם מחויבים לעבור מבדקים תקופתיים(החל מגיל 60 ועד לגיל 70, יידרשו הנהגים כל 5 שנים במבדקים, ולאחר מכן כל שנתיים נוספות) וזאת בהתאם לתקנה 196.

 

בנוסף, מכוח סעיף 12 לפקודת התעבורה, חלה החובה על הרופאים להעביר דיווח כאשר הם רואים לנכון שעשויה להתרחש פגיעה בכשירות הנהג לנהיגה בטוחה. למשל, כאשר אדם מגיע לראשונה לבית החולים בגין התקף אפילפטי על הרופא להעביר דיווח אודות המתרחש למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

עורך דין לייצוג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים - uliel.co.il

כיצד עורך דין יכול לסייע בהתמודדות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

התמודדות מול המכון הרפואי איננה פשוטה וזאת בלשון המעטה, כפי שציינו קודם לכן קיימים מקרים רבים בהם אנשים רבים נותרו ללא רישיון הנהיגה לפרק זמן ארוך ומייגע. בהתאם לתחושת המצוקה אותה חשים הנהגים השונים, התעורר הצורך לבצע הדרכה מקדמית טרם הגעתם למבדקים במרב"ד. עורך דין מקצועי ומיומן ידע לבצע כנדרש הכנה מקיפה הכוללת הדרכה בכל הנוגע למבדקים הפרונטליים לרבות פסיכולוג, נרקולוג ופסיכיאטר, וכן גם הכנה למבדקים המבוצעים בחדרי המחשוב במרב"ד. קבלת ייעוץ מקדים והכוונה נכונה מעורך דין תעבורה הבקיא בתיקי מרב"ד, עשוי להניב תוצאות טובות ולהביא עבורכם את המבוקש.

האם בכל סיטואציה הנוגעת למכון הרפואי, יש צורך להסתייע בשירותיו של עורך דין?

מדובר בשאלה חשובה מאוד שיש לתת עליה את הדגש. באופן די לגיטימי, אדם אשר רואה לפניו מכתב מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מביע חשש הנוגע לאובדן רישיון הנהיגה שלו ובצדק! כפי שציינו במאמר, המרב"ד מטרתו לבדוק את כשירות האדם לנהיגה בטוחה ועל כן במקרים רבים מתקבלת החלטה לעניין התליית רישיון הנהיגה. יחד עם זאת חשוב להבין כי אין מדובר ב"סנקציה" ועל כן ייתכנו מקרים שתאלצו לקבל את "רוע הגזירה" בעניין התליית הרישיון, עד אשר תהיו כשירים לנהיגה. נציג בפניכם מספר דוגמאות בכדי להמחיש לכם באילו מקרים אכן קיים הצורך להסתייעות של עורך דין תעבורה, ובאילו המקרים תצטרכו להמתין כנדרש מהמכון הרפואי.

חובת ההסתייעות בידי עורך דין קיים שיקול דעת בנוגע להסתייעות בעורך דין
במקרים בהם הורשעתם בעבירות תנועה חמורות כדוגמת: נהיגה בשכרות, מוות ברשלנות, המתה בקלות דעת, חבלות של ממש וכיוצ"ב תידרשו להגיע למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לצורך בחינת כשירותכם לנהיגה.

במקרים אלו חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בהתמודדות מול המרב"ד, בכדי לקבל הכוונה נכונה ומקצועית בעניין.

חשוב להבין כי הרשעה בעבירות אלו נתפסת כחמורה ועל כן עשוי המרב"ד להערים קשיים טרם תתקבל החלטה להשיב אליכם את רישיונכם.

נציין ונאמר שוב כי אין מדובר בענישה! למרב"ד תפקיד חשוב והוא לוודא כי הינכם מודעים לעבירה אותה ביצעתם והורשעתם לגביה וכי אינכם תבצעו זאת שוב בעתיד.

אנו מודעים לעובדה כי קבלת מכתב מהמרב"ד מעוררת אצל רובכם תחושות כאלו ואחרות, אך חשוב להבין כי לא בכל תרחיש עשוי עורך הדין לסייע לכם בעניין מעבר המבדקים בהצלחה לדוגמא, כאשר נהג חולה במחלת האפילפסיה ורק לפני מספר חודשים קיבל התקף המוגדר כהתקף אפילפטי ואף צויין כך במסמכים הרפואיים לאחר בדיקות אצל הנוירולוג, לא יוכל עורך הדין לסייע לכם מכיוון שמדובר בממצא רפואי! עורך דין אינו מהווה תחליף לרופא ובנוסף אינו יכול לסתור חוות דעת של מומחה. יחד עם זאת, אם וכאשר תתקבל החלטה לעניין התליית הרישיון, ולעניות דעתם של הנהגים ההחלטה אינה תואמת את הממצאים הרפואיים, כמובן שכאן עורך דין יכול להיכנס לתמונה ולבחון את כל הממצאים וכן להעניק המלצות כאלו ואחרות לצורך השבת הרישיון באמצעות הגשת ערר לוועדה.

קיבלתם מכתב שהינכם נדרשים להמציא מסמכים רפואיים? היוועצו עם עורך דין

באופן שוטף, מנפיק המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מכתבים לנהגים השונים לגבי "המצאת מסמכים רפואיים", למשל: נהגים החולים במחלות כאלו ואחרות כדוגמת דום נשימה ואפילפסיה, או נהגים מפאת גילם, יידרשו להמציא למכון הרפואי מסמכים רפואיים בזמנים הנדרשים. במקרים אלו רישיון הנהיגה של הנהגים עשוי להימצא בסכנה, ועל כן חשוב להיוועץ עם עורך דין תעבורה בעניין. אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים שמו לעצמם "רגל" בגין מונח שהשתמשו או מסמך שצירפו מבלי להבין את גודל המשמעות של הדברים הנ"ל. עורך דיון מקצועי ידע להסביר לנהגים השונים את חשיבות הניואנסים ולו הקטנים ביותר, בכך עשוי למנוע את התליית רישיונם של הנהגים.

עורך דין לייצוג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים
עורך דין לייצוג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

הרישיון שלי בהתליה בגין המלצה של המרב"ד, איך עורך דין יכול לסייע לי?

במקרה שנודע לכם במשרד הרישוי כי אינכם כשירים לנהיגה ועל כן רישיון הנהיגה שלכם בהתליה, קיימת לכם הזכות להגיש ערר לוועדה בתל השומר תוך 30 ימים בגין ההחלטה שהתקבלה בעניינכם. את הערר יש להגיש באמצעות עורך דין תעבורה המתמחה בנושא המרב"ד בכדי שזה יבחן עבורכם את כל הממצאים בתיק אשר הובילו את קבלת ההחלטה בעניינכם ויימצא כשלים מהותיים לצורך הצגתם בוועדה. לעיתים רבות עורך הדין יישלח את הנהגים השונים לקבל חוות דעת נוספות הן מפסיכיאטר, הן מפסיכולוג והן מרופא מומחה, וזאת לצורך ביסוס הערר כנדרש.

חשוב להבין כי באופן כללי רשאי הנהג לייצג את עצמו בוועדת הערר אך אין זאת תהיה החלטה נכונה. עורך הדין נדרש להפגין בפני הנוכחים בוועדה מיומנות גבוה, מקצועיות ובקיאות בנושא בכדי להסב את הדיון לטובתו של הלקוח. לאור האמור, אם הינכם מעוניינים לבצע חידוש רישיון נהיגה לאחר שלילה במכון הרפואי יש להסתייע בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה

האם ייתכן כי נהג שיש ברשותו מספר דרגות רישיון יקבל פסילה לכל הדרגות לאחר ביצוע מבדקים במכון הרפואי?

התשובה הקצרה היא – בוודאי שכן! אם לאחר ביצוע המבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים יתקבל הרישום לעניין אי כשירות לנהיגה, ייתכן ותוגש המלצה למשרד הרישוי בעניין שלילת כל דרגות רישיונו של הנהג. אנו נוטים לראות פעמים רבות מקרים בהם נהגים היו מעוניינים להרחיב את דרגות רישיונם ובגין כך נדרשו להגיע למכון הרפואי, ולהפתעתם הרבה לאחר ביצוע המבדקים, התקבלה תשובה שלילית לעניין כשירותם לנהיגה! בהתאם לכך, אנו תמיד ממליצים להיוועץ עם עורך דין תעבורה טרם נקיטת צעדים כאלו ואחרים. זכרו, אין צורך להשלים עם רוע הגזירה, עורך דין מקצועי ומיומן ידע לבחון את כל הממצאים שיש בתיק ולהגיש ערר לוועדה בתל השומר ואף להשיב אליכם את רישיון הנהיגה שלכם.

שוחררתי מהצבא בעקבות פרופיל 21 ורישיון הנהיגה שלי נשלל במרב"ד, האם עורך דין יכול לעזור לי?

ראשית, חשוב להבין כי כל המתרחש בשירות הצבאי, מדווח גם הוא למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ועל כן בסיטואציה בה שוחרר נהג מהצבא בעקבות פרופיל 21, ייתכן מאוד והוא יזומן למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לצורך קביעת כשירותו לנהיגה הן פיזית והן נפשית. במקרה שהמרב"ד נתן המלצה שלילית בעניין רישיון הנהיגה, חשוב להיוועץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בהתמודדות מול המרב"ד בכדי שזה ייבחן עבורכם את שלל הממצאים בתיק ואף ייעזר במומחים מטעמו בכדי לוודא האם יש מקום להגשת ערר בעניין.

עורך דין לייצוג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים - uliel.co.il

נדרשים להגיע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים? קבלו מספר טיפים מעורך דין

סביר להניח כי כל אדם שיקבל זימון מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים יחוש לחץ ובלבול בגין הסכנה לאבד את רישיונו ועל כן עשויות להתרחש טעויות מהותיות. בהתאם לכך ריכזנו עבורכם מספר טיפים בנושא:

  • במקרה שקיבלתם זימון למרב"ד ואינכם יכולים להגיע בתאריך המצוין, חלה עליכם החובה לעדכן את המכון הרפואי! במקרה שבו לא תגיעו למבדקים, רישיונכם עשוי להיות בהתליה עד אשר תבצעו את הנדרש.
  • יום המבדקים אורך כ-5 שעות, על כן חשוב להגיע עם מזון ושתייה בהתאם.
  • בצעו את תשלום האגרה טרם הגעתכם למכון הרפואי, ובכך חסכו זמן.
  • הביאו אתכם את כל המסמכים הנדרשים
  • קיבלתם זימון לשימוע במשרד הרישוי בגין המלצתם של המרב"ד? הינכם נדרשים להגיש ואף לטעון את טענותיכם בעניין!
  • במקרה שבחרתם שלא להגיע להליך השימוע במשרד הרישוי ייתכן ותתקבל החלטה לעניין פסילת רישיונכם למרות אי הגעתכם.
  • נדרשתם להגיע למבדקים במרב"ד לאחר שהורשעתם בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים? יש לקחת בחשבון כי ייתכן ותידרשו לבצע בדיקות שתן במעמד הבדיקות.

 

שאלות נפוצות
בוודאי! הצבא מחוייב להעביר דיווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים בכל הנוגע לחיילים אשר שוחררו מהצבא בגין פרופיל 21. במקרה שכזה מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בהתמודדות מול המרב"ד בכדי לקבל הכוונה מקצועית ונכונה.
ניתן להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן לצורך הגשת ערר לוועדה היושבת בתל השומר. עורך דין מנוסה ידע לבחון את כלל הממצאים בתיק ולאתר כשלים בהחלטת המרב"ד ולהציגם בפני הוועדה, לעוד בנושא באתר
היות ומדובר בהליך מהותי לצורך שמירת רישיון הנהיגה או לקבלת היתר רישיון, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין טרם הגעתכם למבדקים במרב"ד. לעיתים אמירות כאלו ואחרות עשויות להעמיד את רישיונכם בסכנה!
לעיתים רבות נהגים נוטים לשים לעצמם "רגל" ולומר אמירות אשר עשויות להשפיע על קבלת החלטה בעניין רישיונם. עורך דין מקצועי מעניק הדרכה מלאה ומקיפה אודות שלל המבדקים, ומכין את הנהגים לקראת היום הנ"ל. הדרכה זו עשויה למנוע את התרחשותן של טעויות מהותיות ולהביא לתוצאות טובות.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה