לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

שלילת רישיון הנהיגה עקב אירוע רפואי פתאומי

יש לכם רישיון נהיגה? תהיתם לעצמכם האם קיים מצב רפואי אשר עשוי לסכן אותו ולגרום לשלילת רישיון הנהיגה עקב אירוע רפואי פתאומי? התשובה היא חד משמעית, כן. החיים כמו החיים אינם צפויים, ובהתאם לכך עשויים להתרחש שינויים רבים בעלי השפעה ישירה על רישיון הנהיגה שלכם. הגוף האחראי על רפואה תעבורתית הינו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים( המרב"ד), כאשר במסגרת תפקידו הוא מבצע בדיקות לאיתור מוקדם של ליקויים בריאותיים, מתוך מטרה למנוע את התרחשותן של תאונות דרכים הנגרמות עקב אירוע רפואי.

חשוב להבין כי קיימים מקרים שונים כדוגמת חולי או אירוע רפואי פתאומי, בהם עשוי המכון הרפואי לשלול לנהג את רישיון הנהיגה שלו. באילו סיטואציות צפוי המרב"ד להתלות לנהג את רישיונו? כיצד ניתן להתמודד? כל אלו ועוד, במאמר המלא.

מי נדרש לדווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים על אירוע רפואי?

באופן כללי, קיימים מספר גופים אשר ביכולתם להפנות נהג לביצוע מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במקרה דנן, כאשר נחשף הנהג לאירוע רפואי פתאומי, קיימת חובה על הרופאים המטפלים בהתאם לחוק, לדווח על השינוי הנ"ל. יש לציין כי אין כל הבדל בין תקופת אשפוז ממושכת לזו הקצרה, לאור העובדה כי עשוי הנהג לקבל זימון למבדקים במרב"ד בשתי הסיטואציות הנ"ל.

שלילת רישיון הנהיגה עקב אירוע רפואי פתאומי - uliel.co.il

בנוסף, על פי החוק נדרש הנהג עצמו לדווח למשרד הרישוי בגין האירוע הרפואי שחווה. חשוב להבין כי המטרה היא למנוע מהנהג לסכן את עצמו ואת יתר משתמשי הדרך השונים ובהתאם לכך קיימת חשיבות לדיווח עצמי של האדם.

שלילת רישיון הנהיגה עקב אירוע רפואי פתאומי
שלילת רישיון הנהיגה עקב אירוע רפואי פתאומי

 

חוויתם אירוע רפואי פתאומי? ייתכן ורישיון הנהיגה שלכם בסכנה

אם וכאשר חוויתם אירוע רפואי פתאומי ונאלצתם לקבל סיוע רפואי, על הרופא המטפל מוטלות מספר חובות בעניין:

  • במקרה שהתרחש אירוע רפואי פתאומי אשר עשוי לסכן את אופן נהיגתו של האדם, על הרופא לציין זאת בפניו ולהזהירו.
  • על הרופא להעביר דיווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים בצירוף המלצה על הפסקת הנהיגה.
  • על הרופא לציין באופן מפורש כי ייתכן ויחולו תופעות לוואי אשר עשויות להשפיע משמעותית על כושר נהיגתו של האדם, בגין נטילת תרופות מסוימות.

בכל אופן, חשוב לזכור כי גם אם אין האדם פונה לבית חולים בכדי לקבל טיפול, עליו לדווח מיידי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים במקרה של אירוע רפואי פתאומי המשפיע על כושר נהיגתו.

מתי עשוי המרב"ד לשלול לנהג את רישיונו עקב ליקוי רפואי פתאומי?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזמן נהגים למבדקים במקרה שקיים חשש לאופן נהיגתם לרבות: במקרה של שבץ לבבי, תסמינים אפילפטיים, התפרצות מחלת נפש, או שלל אירועים רפואיים פתאומיים כדוגמת שברים, נכות, חולי, פגיעה בראייה וכן הלאה.

 

האם כל אירוע רפואי פתאומי עשוי לשלול לנהג את רישיונו?

לא כל מצב רפואי עשוי להוביל לשלילת רישיון הנהיגה, ייתכנו מקרים בהם ניתן לתת לנהג רישיון נהיגה בהתאם למספר תנאים למשל: על הנהג לבצע בדיקות תקופתיות בזמן הנדרש, טיפול תרופתי, התאמת אביזרי הרכב באופן התואם לנהג וכיוצא בזה. במקרה שקיבלתם זימון למכון הרפואי עקב אירוע רפואי פתאומי, מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה המתמצא בהתמודדות מול המרב"ד.

שלילת רישיון הנהיגה עקב אירוע רפואי פתאומי - uliel.co.il

חשיבות עורך דין תעבורה בהתמודדות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

אירוע רפואי פתאומי עשוי לחול בכל רגע במהלך שנות חיינו ולהטיל עלינו גזירות קשות כדוגמת שלילת רישיון הנהיגה בפועל. חשוב להבין, אם אכן אותו אירוע רפואי מעמיד קושי לנהיגה, על הנהג לקבל בהבנה את המצב החדש מתוך אמונה שאינו רוצה להרע לעצמו וליתר משתמשי הדרך השונים. יחד עם זאת, עשויים לחול אירועים רפואיים בלתי צפויים שאינם בעלי השלכות עתידיות, וכאן אכן יש מה לעשות.

במקרה שנהג קיבל זימון לביצוע בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה הבקיא בהתמודדות מול המרב"ד, בכדי להבין מהי דרך הפעולה הטובה ביותר בהתאם לנסיבות, אשר עשויה למנוע את שלילת רישיון הנהיגה. הכוונה נכונה בצירוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים המעידים על כשירות לנהיגה, עשויים לשמור על רישיון הנהיגה של הנהג.

שאלות נפוצות
חד משמעית – לא! כאשר האירוע הרפואי שחל עשוי לפגוע בכושר נהיגתו של הנהג, על הרופא המטפל להעביר דיווח על כך למרב"ד ורישיונו עשוי להיות בסכנה, אך לא כל אירוע רפואי פוגע בכושר הנהיגה. לעוד בנושא, באתר
באופן כללי, על הרופא המטפל לזהות האם האירוע הרפואי עשוי לפגוע בכשירותו של האדם לנהיגה ואם התשובה היא חיובית, עליו להעביר דיווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לקריאה מעמיקה, באתר.
אין מדובר ברשימה אחידה, מכיוון שכל גוף אדם מגיב באופן שונה לאירועים רפואיים. ניתן לראות כי חולי פתאומי כדוגמת: פגיעה בראייה, חולשה בגפיים, שברים, התפרצות מחלת נפש וכיוצא בזה, עשויים לסכן את רישיון הנהיגה שלך.
בעת קבלת זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בהתמודדות מול המרב"ד בכדי לקבל אינדיקציה לקראת ההליך אליו אתם צפויים וטיפים להתמודדות נכונה.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה