לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

אי ציות להוראת שוטר ואי מתן זכות קדימה לרכב הנמצא במעגל – התיק הסתיים בזיכוי מלא

כנגד אלון הוגש כתב אישום עם שני סעיפים אישום חמורים לרבות: אי ציות להוראת שוטר וכן אי מתן זכות קדימה לרכבים הנעים במעגל תנועה. בהתאם לכך, היה צפוי עודד לענישה מחמירה בבית המשפט כדוגמת פסילת רישיון הנהיגה שלו בפועל למספר חודשים. אלון השכיל להבין את המיוחס לו ופנה למשרדנו בכדי שנעניק לו את הצדק אליו הוא כמה.

 

גרסתו של הנהג בעבירות אי מתן זכות קדימה במעגל ואי ציות להוראת שוטר

כאשר אלון הנהג הנאשם הגיע למשרדנו לראשונה, התרשמנו שמדובר באזרח נורמטיבי ושומר חוק, ממש מלח הארץ. לא אחד שיברח משוטרים. משהו לא הסתדר עם התיאורים בכתב האישום שהוגש נגדו לעומת הבחור שישב מולנו. ביקשנו לשמוע את גרסתו וכך היה: היה זה בוקר שיגרתי למדי. אלון היה בדרכו לעבודה, נע בעצלתיים ברכבו בפקק התנועה לפני כיכר. לפתע, הגיע לכיכר משמאלו רכב ניסן ג׳וק שחור. הניסן נכנס לכיכר ונעצר. אלון המשיך להתקדם לאיטו לכיוון הכיכר.

 

רכבים צפצפו לרכב הניסן שחסם את נתיב נסיעתם והניסן הועיל בטובו להתקדם מעט לתוך הכיכר ונעצר שוב. רכבים נאלצו לעקוף את הניסן באמצע הכיכר בשל ההפרעה שגרם לתנועה. אלון כבר היה ממש קרוב לכיכר, נתן זכות קדימה לרכבים שעקפו את הניסן וכשהכיכר הייתה פנויה נכנס אליה והתקדם עם התנועה. מספר שניות לאחר מכן החל לשמוע צפירות רבות מכיוון הניסן שכעת היתה מאחוריו. אלון היה בהלם בהתנהגותה הברוטאלית של נהגת הניסן שמאחוריו, שלאחר שחסמה את התנועה זמן ממושך החלה להתעצבן כשהוא נכנס לפניה לכיכר. אלון הוציא ידו מהחלון וסימן לעברה תנועת אצבע משולשת. לאחר מכן, כעס על עצמו שהגיב כך והחליט שעדיף לא להיכנס לעימותים מיותרים ובחר להתעלם ממנה ולהמשיך בנסיעתו. נהגת הניסן לא חדלה! המשיכה בצפירות ארוכות וממושכות אליהן התלוו כעת גם צעקות:
״תעמוד בצד! תעמוד בצד!״אני אראה לך למי תעשה אצבע!!״ אלון בתגובה בחר להתעלם והמשיך בנסיעתו

לאחר מספר דקות, נהגת הניסן הגיעה בנסיעה פרועה, עקפה אותו מהשול הימני, נכנסה לפניו לנתיבו וחסמה את דרכו ואת דרכם של שאר הרכבים באזור אשר נאלצו לסטות לשוליים בכדי להמשיך בנסיעה. נהגת הניסן יצאה מרכבה לעברו. אז הבין אלון שבעצם מדובר בלא פחות מאשר שוטרת! לבושה במדי משטרה, יצאה לעברו בצעקות רמות. אלון, שהיה מופתע עד מאוד מהסיטואציה, השיב לה כי היא על רכב אזרחי וכיצד היה עליו לדעת שהיא שוטרת כאשר היא חוסמת את התנועה ומתנהגת כמו עבריינית.

נהגים שעברו במקום כעסו על הפרעתה לתנועה (בשנית) אבל השוטרת המשיכה בשלה: ״סע רוורס ותעמוד בצד!״ אלון הסביר לה בנימוס שאין לו אפשרות לנסוע רוורס לאור פקק התנועה שנוצר מאחוריו. רק לאחר מספר שניות של צעקות מצידה, התרצתה גברת שוטרת והורתה לו לנסוע אחריה ולעצור בתחנת האוטובוס הקרובה. אלון ציית.

 

העבירות המיוחסות לאלון בכתב האישום

למעלה מחצי שעה עיכבה השוטרת את אלון כאשר לבסוף יצאה מרכבה והגישה לו מסמכים. לשאלתו, מה זה המסמכים הללו, השיבה השוטרת: ״הזמנה לדין על אי ציות לשוטר שהורה לך לעצור ולא עצרת ושלא נתת זכות קדימה לרכב שהיה בכיכר״.

 

אלון היה בהלם למשמע אוזניו. שומר על איפוק ונימוס השיב לה: ״את עמדת בכיכר והפרעת לתנועה, איך יכולתי לדעת שאת שוטרת? שתדעי שהכל מצולם!״ השוטרת, שקצת נרגעה כעת, השיבה לו – ״גם אם אני לא שוטרת, ככה לא מתנהגים!״ וכך הסתבך אלון עם כתב אישום פלילי חמור. כנגד אלון יוחסו שני סעיפים של עבירות באותו כתב אישום לרבות:

  • אי מתן זכות קדימה לרכבים הנמצאים בתוך מעגל תנועה בניגוד לתקנה 64(ז) לתקנות התעבורה. העבירה הנוכחית הינה עבירה חמורה אשר בפני עצמה מהווה הזמנה לדין וחושפת את הנהג לסנקציות חמורות.
  • אי ציות להוראת שוטר במדים / שהזדהה על ידי תעודה, בניגוד לתקנה 23(א)(1). גם במקרה דנן מדובר בעבירה חמורה מסוג הזמנה לדין, בצירוף 6 נקודות תעבורה.

 

העונשים שהיה צפוי אלון לקבל בגין העבירות המיוחסות לו

בית המשפט לתעבורה פועל כערכאה פלילית לכל המשתמע מכך, לכן בסמכותם של השופטים מתחם אני רחב לרבות – קנס כספי, פסילת רישיון הנהיגה בפועל, פסילת רישיון הנהיגה על תנאי, מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי.

במקרה דנן, סביר להניח כי אלון היה נדרש להיפרד מרישיון הנהיגה שלו לפרק זמן ארוך ומייגע בגין העבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

 

כיצד הצלחנו לסייע לאלון בבית המשפט?

למזלו של הנהג הנאשם, הכל תועד וצולם באמצעות מצלמת הרכב שלו, מה שסייע רבות לעו"ד אוליאל בחקר עבודתה בתיק. בתחילת משפטו, ולאחר דין ודברים עם התביעה המשטרתית, הוצע לאלון לסיים את התיק בענישה מקלה – קנס כספי ופסילה על תנאי. בהחלט הצעה נדיבה למי שאכן ביצע עבירות חמורות מסוג זה. סירבנו בנימוס וביקשנו להביא את השוטרת לעדות בבית המשפט. יש לציין כי הדו״ח שערכה השוטרת היה רצוף חצאי אמיתות, בלשון המעטה.

 

כיצד הסתיים התיק של הנהג הנאשם בעבירת אי ציות להוראת שוטר ואי מתן זכות קדימה במעגל

יום לפני דיון ההוכחות, מוכנים וערוכים היטב לחקירתה של השוטרת על דוכן העדים, קיבלנו טלפון נוסף מהתביעה ״בואו נדבר שוב״. בסופו של יום, ולאחר הדברות נוספת עם התביעה המשטרתית, הבינה התובעת כי אין מקום להמשך ניהול ההליך נגד אלון ובהגינותה הרבה הודיעה כי בכוונתה לחזור בה מכתב האישום ולזכות את אלון מכלל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום בתנאי שאלון יתחייב שלא יתבע את המשטרה ויוותר על הוצאות. אלון הסכים. הצילום הפך את מלאכת ההגנה במשפטו לקלה יותר. קנו מצלמת דרך.

 

במקרה שהוגש נגדכם כתב אישום בגין ביצוע עבירת תנועה והינכם חשים כי לא נעשה עימכם צדק, פנו למשרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל ונשמח להקשיב לסיפורכם האישי ולסייע לכם בנדון! תחום התעבורה הינו רחב ומסועף ועל כן לא מומלץ להתמודד לבד מול בית המשפט. תנו לאנשי מקצוע לייצג אתכם בצורה ראויה והולמת ולהביא עבורכם את התוצאה הרצויה בדיוק כפי שעשינו עם אלון.

הזמנה לדין עם שני סעיפי אישום חמורים: אי ציות להוראת שוטר ואי מתן זכות קדימה לרכב הנמצא במעגל

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

כתב אישום

פרוטוקול

החלטה

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה