לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

ביטול פסילה מנהלית אחרי נהיגה במהירות מופרזת של 143

פסילה מנהלית היא פסילה של רישיון הנהיגה אשר ניתנת על ידי קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה, באופן מיידי בהתאם לעבירה שהתרחשה. התקופה הקצרה של פסילה מנהלית היא 30 יום בגין ביצוע עבירת תנועה החמורה המנויה בפקודת התעבורה, כדוגמת נהיגה במהירות מופרזת. 

נתפסת נוהג במהירות מופרזת ורישיונך נלקח ל30 יום? זה לא אומר שאין מה לעשות! 

 

 

פסילה מנהלית בגין ביצוע עבירת נהיגה במהירות מופרזת 

קרן, לקוחת המשרד, נתפסה נוהגת במהירות מופרזת של 143 קמ"ש במקום 90 קמ"ש. קרן קיבלה בגין ביצוע העבירה כתב אישום וזימון לבית משפט.

רישיונה של הנהגת נפסל במקום ע״י קצין משטרה ל-30 יום. פסילה מנהלית, כך נקראת הפסילה שהטיל הקצין על קרן. הפסילה המנהלית אינה נחשבת לעונש, אלא מטרתה של הפסילה היא להרחיק באופן מידי נהגים מסוכנים מהכביש עד שיגיע מועד משפטם. 

במקרה שלנו, מדובר על נהגת ותיקה שלא צברה עבירות בכל שנות נהיגתה, משמע שאינה מהווה סכנה למשתמשי הדרך השונים ולכן לטעמנו, לא היה כל מקום להטיל פסילה מנהלית במקרה שלה. 

מהי הבעייתיות המתקיימת בפסילה מנהלית? 

חשוב להבין שההחלטה על פסילה מנהלית מסורה לשיקול דעתו של קצין המשטרה בלבד, זאת אומרת שהנהג לא יכול להתגונן כראוי אל מול ההחלטה מכיוון שמדובר בהליך מאוד מהיר. במקרה שכזה, רוב הנהגים אינם מיוצגים על ידי עורך דין ועל כן אינם יכולים לחשוף ראיות שעשויות להטיב עימם, בדיוק כפי שציינו קודם לכן. קרן, לקוחת המשרד – נהגת אחראית, העומדת במשך שנים רבות בתקנות התעבורה ולא מהווה כל סכנה הן לנהגים והן להולכי הרגל. במקרה זה החליטה קרן שלא לקבל את רוע הגזירה ולפנות למשרדנו בכדי לסייע לה. 

ביטול פסילה מנהלית אחרי נהיגה במהירות מופרזת של 143 - uliel

מהו שיקול הדעת אשר מנחה את קצין המשטרה בהטלת פסילה מנהלית על הנהגים השונים?

מדובר בשאלה חשובה, שלצערנו הרב אין לנו עליה תשובה חד משמעית. לעניות דעתנו, שיקול הדעת של קצין המשטרה צריך להיות שילוב של : 

  1. מהי חומרת העבירה שהתרחשה 
  2. מה נגרם כתוצאה מביצוע העבירה
  3. מהו עברו התעבורתי של הנהג 

בגין גורמים אלו יחדיו, עשויה להתקבל תשובה עניינית וראויה, אך לא כך הדבר. נשתף כי שבוע קודם לכן, התקשר אלינו נהג חדש, עדיין לא שנה על הכביש, נתפס במהירות של 187 קמ"ש במקום 90. נהג חדש כבר אמרנו? והשוטר? נתן לו הזמנה לדין ושיחרר אותו להמשיך בנהיגתו, מבינים את האבסורד? 

נשאלת השאלה, כיצד נהגת טובה ואחראית כמו קרן הורחקה מהכביש באופן מיידי, ואילו נהג חדש ללא כל ניסיון, נתפס בביצוע עבירה כה חמורה ושוחרר לדרכו? מדובר בשיקול דעת לקוי שאינה עולה בקנה אחד עם הנדרש. 

נתפסת נוהג במהירות מופרזת? רישיונך בסכנה!
רגע… זה לא אומר שאין מה לעשות! 

משרדנו מתמחה בייצוג נהגים הנאשמים בנהיגה במהירות מופרזת 
בין הצלחות משרדנו באישום חמור כזה הצלחנו אף לסיים תיקים כאלו בלי קנס! בלי נקודות!  והיו גם תיקים בהם בוטל כתב האישום לגמרי! 

  • 67 קמ"ש מעל המותר – התיק הסתיים בלי פסילת רישיון
  • נמדד בממל״ז 143 קמ"ש – התיק הסתיים בביטול הפסילה והחזרת הרישיון לנהגת
  • נהג שנמדד בממל"ז במהירות של 63 קמ"ש מעל המותר, הסתיים בהסדר מקל.

לחץ כאן לעוד מקרים דומים לשלך בהם הצלחנו לשמור על הרישיון 
צור קשר ונציל גם לך את הרישיון!

החלטת בית המשפט בעניין הפסילה המנהלית

לאחר בחינת תיקה של קרן, הגשנו באופן מיידי בקשה לביטול הפסילה המנהלית וביקשנו שבית המשפט ישיב את רישיונה לאלתר. התביעה השכילה להסכים לבקשתנו ובית המשפט הורה על החזרת רישיונה באופן מיידי וזאת לאחר 13 ימים של פסילה סך הכל. לאור האמור, קיימת חשיבות מרבית בסיוע משפטי על ידי עורך דין תעבורה מיומן. 

ביטול פסילה מנהלית אחרי נהיגה במהירות מופרזת של 143 - uliel

פסילה מנהלית - החלטה
פסילה מנהלית – החלטה

 

הצלחות המשרד בתיקי נהיגה במהירות מופרזת

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

דו"ח מהירות מופרזת – הסתיים לא נקודות!

מאה ש"ח קנס בלבד בתיק מהירות מופרזת!

מהירות מופרזת מצולמת! נתפס ע" מצלמה ועדיין התיק הסתיים ללא נקודות!

במשרדנו נוהלו מאות תיקי מהירות מופרזת, אפשר לעזור גם לך! 

אנחנו כאן כי הרישיון שלך חשוב 

 

שאלות נפוצות
פסילה מנהלית, הינה פסילה של רישיון הנהיגה על ידי קצין משטרה בעת ביצוע עבירה. מדובר בפסילה של רישיון הנהיגה שלא כחלק מהעונש שניתן על ידי הרשות השופטת אלא, כאמצעי זהירות לצורך הרחקת נהגים הנחשבים למסוכנים מהכביש. הפסילה יכולה להיות לתקופה של 30, 60 או 90 ימים בהתאם לחומרת האירוע.
הבעייתיות שבפסילה מנהלית מגיעה מן העובדה שמדובר בהחלטה של השוטר בשטח או של קצין המשטרה והיא מתבצעת במהירות וללא ייצוג הנהג על ידי עורך דין. כתוצאה מכך, הנהג אינו יכול להגן על עצמו בצורה הטובה ביותר ולהציג ראיות שהיו עשויות למנוע את הפסילה.
במקרים של פסילה מנהלית ניתן לעתור לבית המשפט לצורך ביטול הפסילה. במקרים אלו, השופט ייבחן את פרטי האירוע, כמו גם את עברו התעבורתי של הנהג ואת חומרת העבירה שבוצעה. בהתאם לכל המידע שיגיע לשופט, זה יחליטה האם לבטל את הפסילה המנהלית או להשאירה כעינה.
פנייה לבית המשפט לצורך ביטול של פסילה מנהלית אינה אירוע של מה בכך, חשוב להבין כי נדרש להציג בפני בית המשפט את כלל הראיות התומכות בעבר הנקי של הנהג או בהקטנה של חומרת האירוע והתוצאה שנגרמה בגללו. לעורך דין המתמחה בביטול פסילה מנהלית, יש ניסיון בתיקים מהסוג והוא ידע לאתר את הראיות הדרושות. לשיחת ייעוץ עם עורך דין, לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה