לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

דו"ח מהירות מופרזת כנגד נהג חדש – התיק הסתיים עם שינוי סעיף העבירה, וקנס כספי בלבד!

בהתאם לסעיף 12(א) לפקודת התעבורה, במקרה שנהגים חדשים יבצעו עבירות תנועה המוגדרות בסעיף הנ"ל הם צפויים להארכת תקופתם כנהגים חדשים לשנתיים נוספות. ניתן לראות כי עבירת מהירות בכל דרגותיה, תחייב את הנהג החדש טרם חידוש רישיונו להיות תחת ההגדרה "נהג חדש" לשנתיים נוספות! במקרה דנן, אלמוג נמדד במהירות של 36 קמ"ש מעל המותר בהתאם לתוצאה שהתקבלה במכשיר הממל"ז, ועל כן אם היה בוחר לשלם את הקנס הכספי בדו"ח, היה נדרש להיות שוב תחת ההגדרה נהג חדש.

דו"ח מהירות ממל"ז בגין נסיעה של 36 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית

אמצע השבוע, שעות הבוקר, בעת הפעלת מכשיר הממל"ז על ידי שוטר תנועה, נמדד רכבו של אלמוג בדרך עירונית המסומנת בתמרור 426 קמ"ש במהירות של 96 קמ"ש, כאשר המהירות המותרת במקטע הנוכחי היא 60 קמ"ש בהתאם למצוין בתמרור, וזאת בניגוד לתקנה 54(א) לתקנות התעבורה. כנגד אלמוג נרשם דו"ח ברירת משפט בגין נסיעה במהירות מופרזת על סך 1500 ₪ בצירוף 10 נקודות תעבורה. מעבר לקנס הכספי ולנקודות המיוחסות לאלמוג, יש לציין כי מדובר בנהג חדש ועל כן, כאשר ייגש למשרד הרישוי לחדש את רישיונו בתום השנתיים, יתבשר כי הוא נדרש להיות "נהג חדש" לשנתיים נוספות. אלמוג אשר חשש מההשלכות הצפויות לו פנה למשרדנו בכדי שנוכל לסייע לו עם העבירה המיוחסת לו.

כיצד עורך דין תעבורה פועל בתיקי מהירות מופרזת?

ראשית, עורך הדין בודק באיזה מכשיר אכיפה התבצעה מדידת המהירות. במקרה דנן מדובר על מכשיר הממל"ז(מד מהירות לייזר), אשר פועל בצורה הבאה: מפעיל המכשיר שולח קרן לייזר אשר יוצאת ממכשיר הממל"ז לנקודה מרוחקת, ולבסוף מוצג על צג המכשיר תוצאה המעידה על מהירות הנסיעה בהתאם למדידת ההפרש בין הקרן שנשלחה לבין הקרן המוחזרת. במסגרת עבודתו של עורך הדין נבחנים מספר דברים מהותיים הנוגעים הן למכשיר המדידה עצמו כדוגמת: כיול המכשיר, והן לאופן תפעול המכשיר על ידי המעפיל לרבות: להיכן כוונה קרן הלייזר, מה היו תנאי הראות, היכן עמד מפעיל המכשיר(כמה מטרים) וכן הלאה. בהתאם לכך, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך הדין המתמחה בתחום התעבורה בלבד. אלמוג אשר הבין את חשיבות העבירה המיוחסת לו, פנה למשרדנו מתוך תקווה שנוכל להפחית את הסנקציות הצפויות לו ככל הניתן.

דו"ח מהירות מופרזת כנגד נהג חדש – התיק הסתיים עם שינוי סעיף העבירה, וקנס כספי בלבד! - uliel

 

ההליך המתנהל על ידי עו"ד אוליאל בדו"חות ברירת משפט בעניין מהירות מופרזת

כאשר אלמוג הגיע למשרדנו עם דו"ח ברירת משפט בידו, עורכת דין אוליאל התחילה לפעול באופן מיידי לרבות:

  • הגשת בקשה להישפט
  • הגשת בקשה לקבלת חומר הראיות בתיק
  • לרוב בתיקי ממל"ז, מגישה עו"ד אוליאל בקשה נוספת למחלקת התביעות הרלוונטית בכדי לקבל את חומר החקירה הנוסף הקיים בתיק
  • בחינת כל הממצאים ביחס לדו"ח אל מול חומר הראיות
  • הגעה לדיון בבית המשפט

במקרה דנן הצליחה עורכת הדין לאתר כשלים ראייתיים מהותיים אשר הוצגו בפני התביעה בצורה מקצועית ועניינית. לאור כל הממצאים והליקויים שעלו, התקבל הסדר טיעון מקל עם התביעה אשר לפיו הנהג הנאשם יודה בעובדות בכתב האישום המתוקן לתקנה 51 לתקנות התעבורה(סמל סעיף 2569). על אלמוג הוטל קנס כספי על סך 1500 ₪, ללא נקודות תעבורה.

 

גזר הדין בתיק מהירות מופרזת של נהג חדש

כפי שצוין קודם לכן, אלמוג הורשע בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום המתוקן, אשר לפיה אינו נדרש להיות נהג חדש לשנתיים נוספות, וכן העבירה אינה נושאת עימה נקודות תעבורה. אלמוג נדרש בתשלום קנס כספי בלבד על סך 1500 ₪. המטרה הושגה, אלמוג לא יידרש להיות נהג חדש לשנתיים נוספות!

רוצים שנעזור גם לכם? במקרה שקיבלתם דו"ח תנועה, פנו למשרדנו בהקדם האפשרי וקבלו ייעוץ מקצועי והולם.

דו"ח מהירות מופרזת כנגד נהג חדש

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

גזר הדין

פרוטוקול

דוח

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

דו"ח מהירות מופרזת כנגד נהג חדש – התיק הסתיים עם שינוי סעיף העבירה, וקנס כספי בלבד! - uliel

שאלות נפוצות
נהיגה במהירות מופרזת הינה עבירה רחבה מאוד, ישנו הבדל משמעותי בענישה בין נהיגה ב-5 קמ"ש יותר לבין 50 קמ"ש יותר. באופן כללי העונש על נהיגה במהירות מופרזת עומד על קנס כספי, נקודות ואף שלילת רישיון נהיגה והזמנה לדין.
חשוב לדעת כי בתור נהגים חדשים ישנן עבירות תנועה רבות שמוגדרות כחמורות יותר. אחת מאלו הינה עבירה של נהיגה במהירות מופרזת. המשמעות הינה, שלא משנה מהי המהירות בה הנהג נתפס, הוא יידרש להיות מוגדר כנהג חדש שנתיים נוספות מעבר לאלו הקבועות בחוק עבור כולם.
לקבלת דו"ח בדבר נסיעה במהירות מופרזת עבור נהג חדש יש השלכות רבות מאוד. במקרים אלו, חשוב לא לשלם ישירות את הקנס, היות ותשלום הקנס מהווה הודאה באשמה, אלא לפנות לעורך דין המתמחה בתחום. בהמשך ניתן להגיש בקשה להישפט ולנסות להגיע להסדר טיעון מקל ושינוי של סעיף האישום.
במקרים של קבלת דו"ח על נהיגה מופרזת חשוב מאוד לפנות לעורך הדין בהקדם האפשרי. פניה בסמוך לקבלת הדו"ח מעניקה לעורך הדין את זמן התמרון והבחינה הארוכים ביותר לצורך בחינת המקרה, הגשת הבקשה לערעור וההכנה לבית המשפט, כך שהסיכויים להסדר טיעון והקלה בעבירה עולה. לשיחת ייעוץ עם עורך דין, לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה