לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

משפט לנהג שרישיון רכבו פקע בתקופה העולה על שנה – הסתיים בקנס כספי וללא פסילה!

נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף עשויה להוות סכנה הן לנהג והן למשתמשי הדרך השונים. חשוב להבין כי מעבר בהצלחה של טסט לרכב מדי שנה, מהווה "תעודה" לכך שהרכב תקין ללא כל ליקויים כאלו ואחרים. המטרה העיקרית היא לוודא שהרכב תקין לשימוש ואינו מהווה סכנה בכביש. יש לציין כי בשנים האחרונות חל ריבוי בהתרחשותן של תאונות הדרכים בישראל מסיבות כאלו ואחרות, ולכן קיימת חשיבות מרבית בציות כללי התעבורה.

הזמנה לדין כנגד הנהג בגין נהיגה ללא טסט בתקופה העולה על שנה

במקרה דנן, שוטרים אשר נהגו בניידת גלויה בדקו באופן אקראי באמצעות מערכות המחשוב שיש ברשותם אודות הרכבים הנמצאים בסביבתם. בבדיקה זאת, נמצא כי ללקוח המשרד – דני, אין רישיון רכב בתקופה העולה על שנה! בהתאם לכך נעצר רכבו של הנהג בצד הדרך, הוסברה לו מהות העבירה המיוחסת לו והונפק לו הזמנה לדין בגין עבירת התנועה שביצע. יש לציין כי דני הינו בחיר צעיר, סטודנט, בעל ותק רישיון לא רב, אשר מעולם לא התמודד מול ערכאות משפטיות כאלו ואחרות. בהתאם לכך, השכיל דני להבין את חומרת העבירה המיוחסת לו ומיהר לפנות למשרדנו מתוך מטרה שנשמור לו על רישיון הנהיגה בכיסו.

משפט לנהג שרישיון רכבו פקע בתקופה העולה על שנה – הסתיים בקנס כספי וללא פסילה! - uliel

אילו עונשים היה צפוי הנהג לקבל בגין ביצוע עבירת נהיגה ללא רישיון רכב?

כפי שצוין, עבירת נהיגה ללא רישיון רכב הינה עבירה הדרגתית, אשר נושאת עמה עונשים שונים בהתאם לפרק הזמן בו נמצא הנהג נוהג ללא טסט בתוקף. להלן פירוט העבירה:

  • נהיגה ברכב כאשר רישיונו פקע בתקופה שלא עולה על ארבעה חודשים, העונש הינו קנס כספי על סך 250 ₪ ורישום של 6 נקודות חובה.
  • נהיגה ברכב כאשר רישיונו פקע בתקופה שנעה בין ארבעה חודשים ועד לשנה לכל היותר, העונש הצפוי הינו קנס כספי על סך 1000 ₪ בצירוף של 6 נקודות.
  • נהיגה ברכב כאשר רישיונו פקע בתקופה העולה על שנה, תעמיד לחובת הנהג הזמנה לדין בהיותו צפוי לעונשים חמורים לרבות: קנס כספי, פסילת רישיון הנהיגה על תנאי, נקודות תעבורה ואף פסילת רישיון הנהיגה של הנהג בפועל!
  • נהיגה ברכב ללא טסט בכלל, העונש הינו כתב אישום בצירוף 6 נקודות תעבורה.

 

במקרה דנן יוחסה לדני עבירת תנועה חמורה מכיוון שבהתאם לדרגות העבירה, הינו ממקום בדרגה חמורה הנושאת עמה כתב אישום ונקודות תעבורה. כפי שצוין, בעת קבלת הזמנה לדין, באופן אוטומטי צפוי הנהג לעונש של פסילת רישיון הנהיגה שלו בפועל. דני אשר השכיל להבין את חומרת העבירה המיוחסת לו, הקדים לפנות למשרדנו בכדי שנעניק לו ייצוג משפטי הולם ובכך נשמור לו על רישיון הנהיגה בכיסו.

 

פסק דין נוסף בנושא:

כתב אישום בגין ביצוע עבירת נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל!

 

כיצד מתמודדת עו"ד בתיקי נהיגה ללא טסט בתקופה העולה על שנה?

בשונה מיתר העבירות, במקרה זה עבודתה של עורכת הדין הינה שונה באופן התמודדותה בבית המשפט. חשוב להבין כי מדובר בעבירה שלא ניתן כמעט ולסתור אותה(למעט מקרים חריגים בהם נפלה טעות), לעומת זאת ביתר העבירות כדוגמת עבירת נהיגה במהירות מופרזת, נדרשת עורכת הדין לבדוק הן את עבודת השוטר והן את מכשיר האכיפה ולאתר כשלים בעניין. במקרה זה מדובר בעבירה מוחלטת אשר חושפת את הנהג לעונשים מהותיים. עורך דין מיומן ידע לבחון את כלל האמצעים שיש ברשותו ובהתאם לכך להגיע להסדר שמטיב עם הנהג הנאשם. לרוב, בעבירה מסוג זה, יטו עורכי הדין להצביע על נסיבות העשויות להקל עם הנהגים הללו.

 

הכרעת הדין בתיק נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף

עורכת דין אוליאל הציגה בפני התביעה מספר נסיבות מהותיות ובהתאם לכך ביקשה להתחשב במתן גזר הדין. יש לזכור כי מדובר בבחור צעיר, סטודנט, אשר לקח את עצמו בידיים לאחר שהבין את גודל העבירה המיוחסת לו והסיר את המחדל מיידית. בהתאם לכך התקבל הסדר קל שלפיו דני נקנס בסך של 750 ₪ ללא פסילת רישיון הנהיגה שלו!

דני הבין כי עליו להקפיד להבא בשמירה על חוקי התנועה השונים, ואנחנו מאידך איחלנו לו נסיעה בדרכים טובות וזהירות!

הזמנה לדין לנהג שרישיון הרכב שלו פקע בתקופה העולה על שנה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי עם כתבי אישום של נהג שרישיון הרכב שלו פקע בתקופה העולה על שנה – התיק הסתיים עם קנס כספי ללא פסילת הרישיון! אנחנו כאן כי הרשיון שלך חשוב!

אפשר לעזור גם לך! 

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

פרוטוקול

דוח תנועה

גזר הדין

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

משפט לנהג שרישיון רכבו פקע בתקופה העולה על שנה – הסתיים בקנס כספי וללא פסילה! - uliel

מאמרים נוספים בנושא:

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה