לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום גרימת תאונת דרכים בעקבות עקיפה מסוכנת, עם חבלות של ממש – התיק הסתיים עם פסילה בפועל של 4 חודשים בלבד.

כיום, בסמכותם של שופטים בבית המשפט לתעבורה מתחם ענישה רחב לנהגים הנאשמים בעבירות תנועה כאלו ואחרות כדוגמת גרימת תאונת דרכים עם חבלות של ממש. לאור העובדה כי מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל, נוטה המחוקק להטיל על הנהגים ענישה מחמירה וזאת בכדי לבצע הרתעה בקרב הנהגים השונים ובכך למגר את תופעת הקטל בכבישים.

מעורבות הנהג הנאשם בתאונת דרכים עם חבלות של ממש, תיאור מקרה

צביקה, פנסיונר בעל ותק רישיון רב שנים, מצא את עצמו ביום בהיר מעורב בתאונת דרכים קשה בה נגרמו חבלות של ממש לרבות: שברים בעצמות האף, בקיר לטרלי של סינוס מקסילארי בפניה, ברצפת ארובת עין ימין וכן חבלות נוספות. אז איך כל זה קרה? נפריד בין שני תרחישים שהתרחשו:

שנת 2019, שעות הבוקר בסמוך לכביש 505, נהג צביקה ברכבו הפרטי ממערב למזרח. בקטע הכביש בו התבצעה התאונה, קיים נתיב לכל כיוון(כביש דו סטרי) וכן קו הפרדה רצוף שבצידו הימני קו קטעים אשר מפריד בין שני הכיוונים. עם כוון נסיעת הנאשם ומאחוריו, במרחק מספר רכבים ביניהם, נסע רכב פרטי מסוג סיאט ויצא בשלב זה לעקיפה. צביקה החליט גם הוא לבצע עקיפה לאור התעכבות התנועה ולאחר שבדק במראותיו כי אין כל חשש להפרעה, יצא לעקיפה גם הוא. בשלב זה, רכב הסיאט נהדף בגין התחככות עם רכבו של צביקה שמאלה ולאחר מכן ימינה וכתוצאה מהאמור לעיל התנגש רכב הסיאט במשאית. בתרחיש הנוכחי, ניזוקו כלי הרכב ונחבל נהג הסיאט.

בתרחיש השני, באותן נסיבות אשר מתוארות באישום הראשון שציינו, בכביש 505 מנגד כיוון נסיעתו של צביעה נסע רכב פרטי מסוג סקודה. בגין כל ההתרחשות שחלה בין צביקה לרכב הסיאט, התרחשה פגיעה בין רכבו של צביקה אשר נמצא בנתיב הנגדי לבין רכב הסקודה. כתוצאה מהתאונה הנוכחית ניזוקו כלי הרכב ונוסעת שהייתה ברכבו של צביקה.

כתב אישום בגין גרימת תאונת דרכים כנגד הנהג הנאשם

כנגד צביקה הוגש כתב אישום עם ארבעה סעיפים בגין גרימת תאונת דרכים ועל כן הוא היה צפוי לענישה מחמירה בהגיעו לבית המשפט לתעבורה. הסעיפים שיוחסו לנהג:

  • עקיפה כשהדרך לא פנויה – עבירה לפי תקנה 47(ד) לתקנות התעבורה
  • עקיפה מסוכנת תוך חציית קו הפרדה רצוף – עבירה לפי סעיף 47(ה)(5) לתקנות התעבורה
  • נהיגה בקלות ראש – עבירה לפי סעיף 62(א) לפקודת התעבורה
  • התנהגות הגורמת נזק וחבלה של ממש – עבירה לפי תקנה 21(ב)(2) לתקנות התעבורה

כל עבירה אשר מיוחסת לצביקה בפני עצמה הינה חמורה ובעלת השלכות מהותיות לנהג הנאשם הן בהווה והן בעתיד! הנהג הנאשם השכיל להבין את חומרת המצב אליו נקלע ולכן פנה למשרדנו מתוך תקווה שנוכל להעניק לו ייצוג משפטי בצורה מקצועית וראויה.

העונשים הצפויים לנהג בגין גרימת תאונת דרכים עם חבלות של ממש

כפי שציינו, העונשים המיוחסים לנהג הנאשם בכתב האישום בגין ביצוע עבירות תנועה חמורות, הינם חמורים כל אחד בפני עצמו. חשוב להבין כי בית המשפט לתעבורה הינו ערכאה פלילית ועל כן מתחם הענישה רחב! במקרה דנן התביעה הייתה צפויה לדרוש:

  • מאסר בפועל
  • מאסר על תנאי
  • פסילת רישיון הנהיגה בפועל
  • פסילה על תנאי
  • קנס כספי

כאשר יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הרשעה בעבירות הללו עשויות להוות בעיה עתידית לנהג הנאשם. בתום ריצוי כל העונשים היה נדרש הנהג להגיע למשרד הרישוי ולבצע אמצעי תיקון רבים בכדי שיוכל לקבל את רישיונו בחזרה לרבות : ביצוע קורסי נהיגה, מבחן עיוני, מבחן מעשי, מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכיוצ"ב.

חשוב לזכור כי מדובר בנהג פנסיונר, אשר רישיון הנהיגה משמש לו כדרך חיים! באמצעות הרישיון מצליח צביקה לנוע לסידוריו ולבצע את המטלות היומיומית, כאשר שלילת רישיונו לפרק זמן כה ארוך, הייתה עשויה לפגוע באיכות חייו באופן משמעותי.

בקשה להגנה מן הצדק, אכיפה בררנית

לאחר שעורכת דין אוליאל קיבלה לידה את התיק, ובחנה בצורה מקצועית את שלל הממצאים בסיוע של בוחן תאונות דרכים בעל ותק של 40 שנות ניסיון, הוחלט להגיש בקשה לבית המשפט בעניין הגנה מן הצדק – אכיפה בררנית.
בבקשה הנוכחית ציינה עורכת הדין בין השורות כי קיימת סתירה בהגינות המשפטית לאור העובדה כי הנהג הנאשם הופלה אל מול חשוד אחר באחריות לתאונה ולכן עומדת לו טענה של "הגנה מן הצדק" כאמור בסעיף 149(10) לחוק הסדר הדין הפלילי.
יש לציין כי התרחשות התאונה צולמת ותועדה באופן ברור על ידי סרטון מכלי רכב אשר היה ממוקם מספר רכבים לפני רכבו של צביקה. סרטון זה הגביר את תחושת ההפליה כלפי הנהג הנאשם מכיוון שאיננו היה הגורם היחיד האחראי להתרחשות התאונה ואילו מאידך הוגש כתב אישום כנגדו בלבד!!

הכרעת הדין בתיקו של הנהג הנאשם בגרימת תאונת דרכים על חבלות של ממש

צביקה היה מוכן לתרחיש הגרוע ביותר, תקוותו בשלב מסויים אבדה לאור תחושת הפליה והחוסר צדק אותה חש לאורך כל ההליך. לאחר עבודה מרובת מאמצים ובחינת שלל חומר הראיות אשר קיים בתיקו של צביקה, הצליחה עורכת דין אוליאל להגיע להסדר טיעון מקל בגין כשלים רבים שאותרו בראיותיה של התביעה!!!

לפי הסדר הטיעון נדרש צביקה בביצוע העונשים הבאים:

  • קנס כספי על סך 1500 ₪
  • פסילה לתקופה של 6 חודשים בניכוי 60 ימי הפסילה המנהלית שרוצתה, משמע סך הכל 4 חודשי פסילה בפועל.
  • פסילה על תנאי לתקופה של 3 חודשים למשך 3 שנים

הנהג הנאשם יצא מהמשפט מחויך כולו מתוך תחושה שהצדק נעשה! התוצאה שהתקבל בעניינו של צביקה הינה התוצאה הטובה ביותר שניתן היה להביא עבורו בגין העבירות המיוחסות לו. בהתאם לכך מומלץ שלא להקל ראש בדבר, אלא לפנות לייעוץ בהקדם האפשרי עם משרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל.

נגן וידאו אודות כתב אישום גרימת תאונת דרכים בעקבות עקיפה מסוכנת, עם חבלות של ממש – התיק הסתיים עם פסילה בפועל של 4 חודשים בלבד.

כתב אישום בגין גרימת תאונת דרכים בעקבות עקיפה מסוכנת, עם חבלות של ממש

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

המשך גזר דין

כתב אישום

גזר דין

פרוטוקול

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה