לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים – הסתיים בקנס כספי ופסילה על תנאי בלבד, ללא פסילה בפועל!

רבים מן הנהגים אינם מודעים לעובדה כי מעורבות בתאונת דרכים בה נגרם פגיעה לאדם ולו הקלה ביותר, עשויה להוביל להגשת כתב אישום כנגדם ואף לחשוף אותם בפני סנקציות לא פשוטות. במקרה שלנו, ניסים, בחור צעיר, הואשם בגרימת תאונת דרכים ועל כן הוגש כנגדו כתב אישום חמור בגין שלושה סעיפי אישום. הנהג הנאשם היה צפוי לענישה מחמירה בהגיעו לבית המשפט לתעבורה ועל כן פנה למשרדנו לצורך קבלת ייצוג משפטי ראוי והולם.

 

תיאור תאונת הדרכים בהתאם לכתב האישום

בהתאם לנרשם בכתב האישום – סמוך לשעה 08:55 נהג הרכב(להלן – ניסים) נסע בכביש 461 מכיוון מזרח לכיוון מערב, בהיותו מתקרב למקום התאונה כשהוא בנתיב השני מימין מתוך ארבעה נתיבי נסיעה. באותה השעה בדיוק במקום הנוכחי, הגיח נהג האופנוע בכיוון נסיעתו של ניסים ומימינו. לטענת החוקרים, ניסים לא נתן תשומת לב לדרך ובכך הוא נהג בחוסר זהירות ובנוסף לכך הוא ביצע סטייה מנתיב נסיעתו לכיוון נתיב נסיעתו של האופנוע וכתוצאה מכך דרכו של רוכב האופנוע נחסמה והתרחשה התאונה. כתוצאה מהתאונה נחבל נהג הרכב(להלן – ניסים) ובעקבות כך נזקק לקבלת טיפול רפואי וכן כלי הרכב המעורבים ניזקו.

 

סעיפי האישום המיוחסים לנהג בכתב האישום

לאחר בחינת הראיות בידי המשטרה, יוחסו לנהג הנאשם שלושה סעיפי עבירות תנועה חמורות לרבות:

  • נהיגה בחוסר זהירות – בהתאם לתקנה 21(ג) לתקנות התעבורה
  • התנהגות הגורמת נזק – בהתאם לתקנה 21(ב)(1) תקנות התעבורה
  • סטייה מנתיב הנסיעה תוך הפרעה לתנועה – לפי תקנה 40(א) לתקנות התעבורה

 

 

מהי הענישה הצפויה לנהג בגין סעיפי האישום המיוחסים לו?

ראשית, חשוב לציין כי כיום קיימת התייחסות מחמירה עם נהגים הנאשמים בגרימת תאונת דרכים לשם ביצוע הרתעה בקרב הנהגים וכן מיגור הקטל בכבישים. בעת התרחשות תאונת דרכים צפוי הנהג הנאשם למספר סנקציות מגופים שונים לרבות:

משטרת ישראל – בעת מעורבות בתאונת דרכים, בסמכותם של קציני המשטרה בדרגת מפקח ומעלה להטיל סנקציות שונות על הנהגים הנאשמים לרבות: פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה לתקופה שנעה בין 30 ל-90 ימים וכן ביצוע השבתה מנהלית של הרכב ל30 ימים.

בית המשפט לתעבורה – בסמכותם של השופטים מתחם ענישה רחב היות ומדובר בערכאה פלילית לרבות: פסילת רישיון הנהיגה בפועל לתקופה ממושכת, שלילה על תנאי, קנסות כספיים, נקודות תעבורה, מאסר על תנאי וכן במקרים המתאימים גם מאסר בפועל.

משרד הרישוי – נהג אשר יורשע בגרימת תאונת דרכים ויהיה בשלילה למספר חודשים, עשוי להיות צפוי לביצוע אמצעי תיקון בכדי שיושב אליו רישיון הנהיגה בעת מילוי הסנקציות שכנגדו, לדוגמא: ביצוע קורסי נהיגה, מעבר מבדקים בהצלחה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מבחן מעשי, מבחן עיוני וכיוצ"ב.

לאור האמור, הרשעה בבית המשפט לתעבורה בגין גרימת תאונת דרכים אף פעם איננה קלה, במקרה הנוכחי היה צפוי ניסים לפסילת רישיון הנהיגה בפועל למספר חודשים וכן בצירוף סנקציות נוספות.

 

עבודתה של עו"ד אוליאל בתיקי תאונות דרכים

תיק תאונת דרכים הינו תיק מורכב אשר מכיל לרוב חומרי חקירה רבים הכוללים תצלומים, סרטונים, עדים וכן הלאה. בגין כך, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין הבקיא בתחום התעבורה בלבד ובכך להבטיח ייצוג משפטי כנדרש לנהג הנאשם. במקרה שלנו, ניסים היה צפוי לענישה מחמירה בגין שלושה סעיפי אישום אשר מיוחסים לו בכתב האישום ועל כן פנה למשרדנו לצורך קבלת ייצוג כנדרש.

החל מהשלב הראשוני הגישה עו"ד תעבורה אוליאל בקשה לקבלת חומר החקירה בתיק ואף ניגשה למחלקת התביעות בכדי לקבל את התצלומים והסרטונים הקיימים בתיק. בבחינת הממצאים, נבחנו כל הפרמטרים הנדרשים ולאחר עבודתה ממושכת ומקצועית הצליחה עו"ד לקבל הסדר טיעון מקל מצידה של התביעה.

 

גזר הדין שהתקבל בתיק תאונת דרכים

עורכת דין אוליאל הצליחה לקבל הסדר טיעון מקל עם הנהג הנאשם אשר לפיו יורשע הנהג בעונשים הבאים:
הנאשם ישלם קנס כספי על סך

  • 1,500 ₪
  • פסילת רישיון הנהיגה על תנאי לתקופה של שלושה חודשים למשך שלוש שנים
  • הנאשם יחתום על התחייבות בסך 4000 ₪ אשר לפיה יידרש להימנע במשך 3 שנים מעבירות של גרימת תאונת דרכים בה נחבל אדם.

לאור האמור, הצליחה עורכת דין אוליאל לשמור על רישיון הנהיגה של ניסים בכיסו לעת עתה, התיק הסתיים ללא פסילה בפועל!

 

חשיבות הייצוג המשפטי בתיקי תאונת דרכים

נהגים רבים, לרוב אלו הנורמטיביים, נוטים להניח כי אם ייגשו לבית המשפט ויספרו לשופט את סיפורם האישי, המשפחתי, הכלכלי וכיוצ"ב, עשוי השופט לבוא לקראתם בגזר הדין או לחילופין, יידבקו באמת שלהם בעניין התרחשות תאונת הדרכים וינסו לספר את סיפורם לבית המשפט מתוך אמונה כי ביהמ"ש אכן יקבל את גרסתם. כמובן שאין כך הדבר!!!

בית המשפט לתעבורה הינו ערכאה פלילית, ועל כן בכדי להרשיע נהג בעבירה כזאת או אחרת, נדרשת התביעה להציג ראיות המעידות על אשמתו של הנהג מעל לכל ספק סביר. בכדי שאכן ייטה בית המשפט לגזור על הנאשמים סנקציות מקלות או שמא לזכותם מן האשמה, יש להציג ליקויים בסיס ראיותיה של התביעה להרשעה. בכדי לאתר את הליקויים הנ"ל, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים ובכך להבטיח לעצמכם הגנה משפטי מקסימאלית!

בהתאם לכך, אם הוגש נגדכם כתב אישום בגין גרימת תאונת דרכים, אל תתמודד לבד! הסתייעו במשרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל והבטיחו לעצמכם ניהול הליך משפטי כנדרש! ייצוג על ידי בעל מקצוע מנוסה ומיומן עשוי להביא עבורכם תוצאה טובה ככל שניתן.

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

פרוטוקול

גזר הדין

כתב האישום

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה