לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל!

נהיגה בקלות ראש הינה אחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר, בגין הסכנה הממשית לביטחונם של משתמשי הדרך השונים. בהתאם לכך, נהג שהוגש נגדו כתב אישום בייחוס עבירת נהיגה בקלות ראש עליו לדעת כי העבירה הנ"ל נושאת עימה עונש מינימום של פסילת רישיון הנהיגה לשלושה חודשים. בזהה למקרה הנ"ל, הואשם צבי בביצוע עבירת נהיגה בקלות ראש לאחר שהוביל ברכבו מסוג צמ"ה, רכב פרטי. לאחר הבנת חומרת המצב ומחשש ממשי לאובדן רישיון הנהיגה, פנה צבי למשרדנו בסמוך להתרחשות העבירה, בכדי שנעניק לו ייצוג משפטי מקצועי והולם.

הגדרת עבירת נהיגה בקלות ראש

כפי שצוין בהקדמה, נהיגה בקלות ראש מתרחשת כאשר הנהג מהווה סכנה ממשית לביטחון הסביבה תוך כדי התעלמות מחוקי התנועה השונים, מה שעשוי להצביע על אדישות הנהג לתוצאות מעשיו, וזאת בהתאם לסעיף 62(2) לפקודת התעבורה.

נהג שבאופן נהיגתו מסכן הן את עצמו והן את משתמשי הדרך השונים, עשוי להיות מואשם בביצוע עבירת נהיגה בקלות ראש. מדי יום מתרחשות תאונות רבות ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה כאלו ואחרות בגין ביצוע עבירות תנועה. כדרך למזעור התאונות קיימת אכיפה משמעותית מצד משטרת ישראל ובתי המשפט לתעבורה. בהתאם לקבוע בחוק, נהיגה בקלות ראש נושאת עימה עונש קבוע של שלושה חודשי פסילת רישיון הנהיגה.

כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל! - uliel

כתב האישום המיוחס לנהג, נסיבות המקרה

במהלך סיור שגרתי בניידת משטרה, הבחינו שוטרי התנועה בכביש 91 לכיוון צפון ברכבו של צבי אשר נוסע על הכביש בהיותו נושא מקדימה רכב פרטי כאשר הרכב בולט משני הצדדים ועלול לסכן את התנועה מחשש שיפול בכל עת במהלך הנסיעה. מדובר רכב צמ"ה מסוג מלגזה, אשר אינו מותאם להובלת רכבים. שוטרי התנועה סימנו לצבי לעצור בצד הדרך בתחנת אוטובוס, הסבירו לו את מהות העבירה המיוחסת לו ונתנו לידיו הזמנה לדין לביהמ"ש לתעבורה בגין נהיגה בקלות ראש. צבי, אינו הבין בראשית הדרך את מעשיו וחומרת העבירה המיוחסת לו, אך לאחר שקיבל ייעוץ מקצועי, הובהר לו בפני אילו עונשים הוא צפוי בהגיעו לבית המשפט.

 

חומרת עבירת נהיגה בקלות ראש

נהיגה בקלות ראש הינה עבירת תנועה חמורה הנושאת עימה עונשים רבים לנהגים הנאשים בביצוע העבירה. צבי, קיבל הזמנה לדין בהיותו צפוי לעונשים רבים וחמורים בבית המשפט לתעבורה לרבות:

  • קנס כספי
  • נקודות תעבורה
  • שלילת רישיון הנהיגה לשלושה חודשים
  • פסילה על תנאי
  • מאסר על תנאי
  • מאסר בפועל

לאחר הבנת המצב "הלא מזעיר" של צבי, פנה הנהג למשרדנו בסמוך לקבלת ההזמנה לדין בכדי לקבל ייצוג משפטי ראוי והולם בבית המשפט לתעבורה. עו"ד אוליאל עמלה רבות בבחינת חומר הראיות שהיו בידיי התביעה, תוך בחינת הנאמר בכתב האישום, בכדי להבחין בקיומם של כשלים ראייתיים מהותיים אשר עשויים להביא להקלה בענישה.

 

גזר הדין בתיק נהיגה בקלות ראש

לאור קשיים בראיות התביעה, הצליחה עו"ד אוליאל להגיע להסדר טיעון עם כתב אישום מתוקן, שלפיו הנהג הנאשם יהיה צפוי לעונשים הבאים: חודש פסילה על תנאי לתקופה של שנה בצירוף קנס כספי על סך 1000 ₪ בלבד. במקרה דנן, התיק של צבי הסתיים ללא פסילה בפועל!

כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל! - uliel

חשיבות הייצוג המשפטי בבית המשפט לתעבורה

הליך המתנהל בבית המשפט לתעבורה הינו הליך פלילי לכל דבר ועניין, בהתאם לכך צפויים הנהגים הנאשמים לענישה מהותית ומחמירה בהתאם לעבירה שהתבצעה ותוצאותיה. במקרה דנן היה צפוי צבי לעונש של מינימום שלושה חודשי פסילה בפועל, בצירוף סנקציות נוספות. בהתאם לכך, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן, אשר ידע לבחון את חומר הראיות בצורה מקיפה ומלאה ובכך להעניק לך הגנה מקסימאלית בביהמ"ש ככל הניתן.

כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

כתב אישום

גזר הדין

פרוטוקול

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

שאלות נפוצות
על החוק, נהיגה בקלות ראש מוגדרת בתור נהיגה המהווה סכנה ממשית לנהג או למשתמשי הדרך השונים וזאת תוך התעלמות מחוקי התנועה. נהיגה בקלות ראש מוגדרת גם כנהיגה באדישות, זלזול ואי אכפתיות לתוצאות המעשים של הנהג.
נהיגה בקלות ראש נחשבת לעבירה חמורה מאוד וזאת בשל ההלשכות המשמעותיות שיכולות להיות לאירוע. העונש כולל הזמנה לדין, במסגרתו צפוי השופט לדון את הנהג לכל הפחות לשלילת רישיון לתקופה של 3 חודשים. נוסף לשלילה, עשוי הנהג גם לקבל קנס כספי, מאסר ונקודות תעבודה.
חשוב לדעת כי ללא שינוי סוג העבירה לא ניתן יהיה להימנע משלילה בפועל של הרישיון. בכדי לשנות את סוג העבירה נדרש להוכיח קשיים ראיתיים אצל התביעה או להציג ראיות המעידות כי הנהג לא פעל בקלות ראש. מדובר בהליך מסובך מאוד שדורש ניסיון וידע רב.
החוק בישראל מגדיר ייצוג על ידי עורך דין כזכות של כל אזרח ולא כחובה. ולכן, באופן עקרוני ניתן לפנות לבית המשפט ללא ליווי של עורך דין. אך, חשוב לזכור שבעיקר במקרים חמורים כמו נהיגה בקלות ראש יש נדרש ניסיון וידע רבים כדי לאפשר שינוי סעיפי העבירה, ניסיון זה הינו המומחיות של עורך דין תעבורה. לקביעת פגישת יעוץ, לחץ כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה