לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש לאחר תאונת דרכים, הסתיים בהסדר מקל ללא פסילה בפועל

עבירת נהיגה בקלות ראש נתפסת בפני המחוקק כעבירה חמורה, אשר נקבע לה עונש מינימלי של שלושה חודשי פסילה, מתוך מטרה להרחיק את הנהג המסוכן מן הכביש לפרק זמן מה מכיוון שהוא מהווה סכנה ליתר משתמשי הדרך השונים. במקרה שלנו, שמרית(שם בדוי) היא נהגת טובה ואחראית שנקלעה לסיטואציה כה מורכבת בעל כורכה. מעורבותה של הנהגת בתאונת דרכים עם נפגעים העמידה לחובתה כתב אישום חמור בגין נהיגה בקלות ראש.

מעורבות בתאונת דרכים

טרם נדון על מעורבותה של הנהגת בתאונת דרכים, נציג בפניכם כעת את התגלגלות הדברים טרם התאונה.  ביום התאונה, שמרית הגיעה למקום עבודתה כמדי יום, לאחר כשעתיים, החל ראשה לכאוב ושיעול קל הופיע. מספר דקות לאחר מכן קיבלה שמרית הודעה מבן זוגה שבדיקת הקורונה שביצע יצאה חיובית וכי עליה לעזוב מיד את מקום עבודתה ולהיכנס לבידוד.

שמרית עזבה בחיפזון את מקום עבודתה והחלה בנסיעה לביתה. ראשה קדח והיא כבר הבינה שתסמינים אלו כנראה מבשרים כי גם היא נדבקה. חשוב להבין כי בסיטואציה שכזאת כל אדם יחוש בלבול, לחץ וחוסר ידיעה. כעבור כרבע שעה, הגיעה שמרית לצומת בנסיעה איטית, המשיכה בנסיעה לתוך הצומת בבטחה כאשר האור ברמזור בכיוון נסיעתה הוא ירוק. לפתע, נשמע בום חזק ולא צפוי! כרית האויר חבטה בעוצמה בפניה ורכבה נזרק לצדי הכביש. כל גופה דאב, אפה דימם, הלחץ והפאניקה החלו להשתלט. שמרית הבינה שהייתה מעורבת בתאונת דרכים.

תאונת דרכים עם נפגעים

לאחר התרחשות התאונה, אנשים החלו להתקבץ סביבה וסייעו לה לצאת מהרכב. היא ביקשה מכולם להתרחק בשל החשד שהיא חולת קורונה. אמבולנס וניידת משטרה הגיעו למקום התאונה ושמרית פונתה לבית חולים.
ברכב השני נהג סבא ונכדתו הוסעה במושב האחורי. שניהם פונו אף הם לבית החולים. הרכבים ניזוקו ונגררו ע״י המשטרה. יחד עם זאת, שמרית אובחנה כחולת קורונה, ובנוסף כתוצאה מהתאונה היא סבלה מחבלות בראשה ובפניה ואפה נשבר.

כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש לאחר תאונת דרכים, הסתיים בהסדר מקל ללא פסילה בפועל - uliel

 

שימוע בפני קצין המשטרה לאחר מעורבות בתאונת דרכים

לאחר התאונה, שמרית הוזמנה לשימוע בפני קצין משטרה לפסילת רישיון נהיגתה ל-60 יום והשבתת רכבה ל-30 יום. לאחר קבלת ייעוץ והדרכה ממשרדנו – שוכנע הקצין שלא לפסול את רישיונה בשלב זה ואף רכבה לא הושבת.
בתום החקירה המשטרתית הוחלט להגיש נגד שמרית כתב אישום חמור המייחס לה עבירות של כניסה לצומת באור אדום, נהיגה בקלות ראש (המחייבת עונש של לא פחות משלושה חודשי פסילה), התנהגות הגורמת נזק ועוד.

 

דרישות התביעה אל מול חשיבות ייצוג משפטי בידי עורך דין תעבורה

התביעה המשטרתית ביקשה לפסול את רישיון הנהיגה שלה למספר חודשים ולהטיל עליה קנס כספי גבוה ופסילה על תנאי. זכינו ללוות את שמרית מתחילת החקירה. כך, שמרית נמנעה מלסבך את עצמה בתיק חמור יותר לאחר שקיבלה ייעוץ לפני חקירתה במשטרה. שמרית התעקשה שנכנסה לצומת באור ירוק. לתביעה המשטרית היו 4 עדים שטענו ההיפך.

עבודת עורך דין תעבורה בתיק תאונת דרכים

בשנים האחרונות, בתי המשפט לתעבורה נוטים להחמיר בענישה עם נהגים המעורבים בתאונת דרכים, לאור ריבוי התאונות והצורך לבצע הרתעה בקרב הנהגים. במקרה שעומד לחובתם כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים, חשוב להיוועץ עם עורך דין תעבורה בצמוד להתרחשות התאונה.  קבלת הכוונה נכונה עשויה למזער נזקים עתידיים.

במקרה שלנו, עו"ד אוליאל בחנה באופן מקיף את כלל הראיות בתיק, ואף בדקה את תקינותה של מערכת הרמזורים בצומת בזמן התאונה, ביצעה השוואת גרסאות בקרב עדי הראייה ועוד. לאחר עבודה רבה, אותרו כשלים ראייתיים רבים והתביעה ניאותה להסכים להסדר טיעון מקל מאוד.

כתב אישום חמור בגין נהיגה בקלות ראש לאחר תאונת דרכים

התיק נסגר - ללא פסילה בפועל!!

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

פרוטוקול הדיון

הבשורה המשמחת ללקוח! החלק שהכי כיף לנו!

נגמר! ללא שום פסילה בפועל! – גזר הדין

במשרדנו נוהלו מאות תיקי תאונות דרכים, אפשר לעזור גם לך! 

כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש לאחר תאונת דרכים, הסתיים בהסדר מקל ללא פסילה בפועל - uliel

גזר הדין בגין מעורבות בתאונת דרכים

כתב האישום כנגד שמרית תוקן, ועבירת הנהיגה בקלות ראש הוחלפה בעבירה קלה יותר של נהיגה בחוסר זהירות. שמרית קיבלה קנס סמלי ופסילה על תנאי בלבד. נסיבותיה האישיות של שמרית (שאביה נפטר לאחרונה) הביאו אף הן להתחשבות בעונש.

בית המשפט לתעבורה מחוז מרכז I 19.09.2021

 

שאלות נפוצות
נהיגה בקלות ראש הינה עבירה לפי סעיף 62 (2) לפקודת התעבורה והיא גורסת, כי הנהג גרם לתאונה בשל התנהגות אדישה, זלזול או אי אכפתיות. מדובר בעבירה חמורה מאוד וזאת בשל ההשלכות החמורות שיכולות להוביל לפגיעה ברכוש, גוף ונפש.
במקרה של נהיגה בקלות ראש, מדובר אוטומטית על הזמנה לדיון בבית משפט. העונש המינימלי שייקבע במקרים אלו עומד על 3 חודשי פסילה. במקרים של אירועים עם תוצאות חמורות יותר, ייתכן כי יהיה מדובר בתקופה ארוכה יותר ובתוספת של נקודות וקנס כספי.
חשוב לדעת כי בית המשפט אינו יכול להקל בעונש על עבירה של נהיגה בקלות דעת. לכן, כדי להימנע משלילת רישיון, נדרש לשנות את סעיף האישום. הדבר יכול להתאפשר בפנייה לתביעה המשטרתית ולאחר בחינה של כלל הראיות הקשורות באירוע. חשוב מאוד שלאחר התאונה תשמרו פרטים של עדים אשר ראו את המתרחש ויוכלו להעיד לטובתכם.
במקרה של מעורבות בתאונה בה היו נפגעים, חשוב מאוד להתייעץ בהקדם עם עורך דין תעבורה. הסיבה לכך הינה העובדה שמעבר לכתב האישום שעשוי להיות מוגש כנגדכם, ייתכן גם כי תקבלו פסילה מנהלית של הרישיון והשבתה שהרכב. עורך הדין שמלווה אתכם מתחילת התהליך יכול לשנות את רוע הגזרה. כמו גם, לבחון את התיק לעומקו עוד בשלב החקירות ולפעול לשינוי סעיפי האישום. למידע נוסף, לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה