לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום בגין נהיגה ללא טסט למעלה משנתיים, הסתיים ללא פסילה בפועל

נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף(טסט) היא עבירת תנועה חמורה בהתאם לסעיף 2 לפקודת התעבורה. כל נהג במדינת ישראל מחויב להעביר את רכבו טסט פעם בשנה במועד הנקוב וזאת בכדי לוודא שאין ברכב ליקויים כאלה ואחרים אשר עשויים לסכן הן את הנהג והן את משתמשי הדרך השונים. ביצוע עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף נושאת עימה סנקציות קשות החל מקנס כספי, רישום נקודות ועד לפסילת רישיון נהיגה בפועל.

כתב אישום בגין נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף מעל שנה

דור, במהלך נסיעה שגרתית ברכבו נעצר לפתע על ידי ניידת משטרה בטענה שאור בלם ימין ומרכזי אינם פועלים בעת בלימת הרכב שלו. בעת העלאת הפרטים של דור במוסף, התבשרו השוטרים לגלות כי לא היה טסט לרכב במשך שנתיים וחצי. בהתאם לכך, יוחס לנהג כתב אישום בגין ביצוע עביר נהיגה ברכב כשרישיון הרכב פקע בתקופה העולה על שנה וזאת בניגוד לסעיף 2 לפקודת התעבורה(סמל סעיף 7045) בצירוף של 6 נקודות חובה למרשם התעבורתי של דור. בנוסף, לאור הליקויים הרבים הקיימים ברכב, הוחלט על ידי השוטרים להוריד את הרכב מהכביש בהתאם לכך.

חומרת עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף

עבירת נהיגה ללא רישיון רכב היא עבירה חמורה, בזהה לכך שכל נהג בישראל נדרש ברישיון נהיגה, כך כל רכב בישראל מחויב ברישיון. חלה חשיבות רבה לעמידה בזמנים הנדרשים, בכדי לוודא שהרכב אכן עומד בתנאי הבטיחות הנדרשים ואין בו כל ליקוי אשר עשוי לסכן את הנהג ויתר משתמשי הדרך השונים.

במקרה שלנו, דור קיבל כתב אישום מכיוון שרישיון הרכב שלו פקע לתקופה העולה על שנה(שנתיים וחצי), לאור האמור, מדובר בעבירה בדרגת חומרה גבוהה. בזהה לעבירות תנועה אחרות, קיימת ענישה מדורגת לרבות:

  • פקיעת רישיון רכב לתקופה בת ארבעה חודשים לכל היותר – קנס כספי של 250 ₪.
  • פקיעת רישיון רכב לתקופה שנעה בין ארבעה חודשים לשנה – קנס על סך 1000 ₪
  • פקיעת רישיון רכב מעל שנה – כתב אישום

לאור האמור לעיל, העבירה שהתבצעה על ידי דור ממוקמת בדרגה הגבוהה ביותר מבחינת חומרתה והסנקציות בגינה. בעת קבלת כתב אישום, חשוף הנהג לעונשים משמעותיים בהגיעו לבית המשפט לתעבורה, ובהתאם להבנה זו, פנה דור למשרדה של עו"ד אוליאל.

כתב אישום בגין נהיגה ללא טסט למעלה משנתיים, הסתיים ללא פסילה בפועל - uliel

עבודת עו"ד בתיק נהיגה ללא טסט

דור פנה למשרדנו בכדי לקבל ייצוג הולם ומקצועי בבית המשפט לתעבורה בידי עורכת הדין אוליאל, וזאת לאור החשיבות הרבה של רישיון הנהיגה לחייו. במסגרת עבודתה של עו"ד אוליאל, הוצגו מספר ראיות לתביעה בעניין זה אך ללא הצלחה. התביעה דרשה פסילה בפועל וקנס כספי, ואינה הייתה מוכנה לחזור בה מן דרישתה. עורכת הדין יערית אוליאל, החליטה שלא לקבל את הסדר שהוצע לה על ידי התביעה, ובחרה לטעון בפני השופט.

 

גזר הדין בגין נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף

לאחר שטענה עו"ד אוליאל בפני השופט את דבריה בעניין, החליט בית המשפט לאור עברו התעבורתי של הנהג, הסרת המחדל ואורך פקיעת רישיון הרכב, לפסוק קנס כספי על סך 1500 ש"ח ופסילה על תנאי. במקרה דנן, דור קיבל את רצונו ורישיון הנהיגה שלו נשמר בכיסו.

כתב אישום בגין נהיגה ללא טסט למעלה משנתיים, הסתיים ללא פסילה בפועל - uliel

חשיבות ייצוג משפטי בידי עורך דין בבית משפט לתעבורה

נהגים רבים לא מודעים לעובדה כי הליך תעבורתי הוא הליך פלילי לכל דבר ועניין, לכן בעת קבלת כתב אישום, יש להסתייע בידי עורך דין תעבורה המתמחה לטיפול בתיקכם. בהליך משפט תעבורתי חשופים הנהגים למתחם עונשים רחב שנע מקנס כספי ועד למאסר בפועל בהתאם לנסיבות. ייצוג משפטי בידי עורך דין תעבורה מיומן, הוא חשוב ואף הכרחי גם במקרים הנראים לכם כפשוטים לאור העובדה כי רישיון הנהיגה שלכם עשוי להיות בסכנה.

לאור האמור, אם קיבלתם כתב אישום או שמא דו"ח ברירת משפט הנושא עימו קנס ונקודות חובה, התייעצו עם עורך דין תעבורה בכדי לקבל את מסלול הפעולה הטוב ביותר במצבכם.

שאלות נפוצות
הטסט, נחשב לאחת המטלות המעיקות עבור רבים מאיתנו ובדרך כלל אנחנו דוחים אותה לדקה ה-90. אך, מדובר בבדיקה חשובה מאוד לרכב שלנו וזאת משום שבמסגרת הטסט נבדקת הבטיחות של הרכב עבורנו ועבור משתמשי הכביש השונים. בשל כך, נסיעה ללא טסט מהווה בפוטנציאל גבוה סכנה למשתמשי הכביש השונים ולכן מוגדרת כעבירה חמורה.
העונש בדבר נהיגה ללא טסט משתנה בהתאם לחומרת האירוע. החומרה נקבעת לפי משך התקופה שחלפה מאז פקיעת רישיון הרכב. כאשר העונש הנמוך ביותר עומד על קנס של 250 ש"ח ונקודות ואילו העונש המשמעותי ביותר עומד על זימון לבית משפט.
במקרה של נהיגה עם רכב שלא עבר טסט במהלך שנתיים, מדובר על העבירה החמורה ביותר ובגינה תדרשו להגיע לבית המשפט. בית הדין יכול לגזור עונשים חמורים מאוד, החל מקנס כספי גבוה, נקודות תעבורה ועד לפסילה בפועל של רישיון הנהיגה או שילוב של מספר עונשים גם יחד.
החוק בישראל אינו מחייב אתכם לפנות לבית המשפט בליווי של עורך דין. אך, חשוב לדעת שכאשר מדובר בעבירות חמורות, ייצוג של עורך דין יכול לסייע לכם להקטין את האישום ולהימנע מפסילה של רישיון הנהיגה ולכן מומלץ מאוד לבצע את התהליך בליווי של עורך דין המתמחה בנושאי תעבורה. לשיחת ייעוץ עם עורך דין, לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה