לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום חמור בגין סירוב לבדיקת שכרות – התיק הסתיים בפסילה של 30 ימים בלבד!

במקרה שנעצרתם במחסום משטרתי ונדרשתם על ידי השוטרים לתת דגימת נשיפה במכשיר הינשוף, עליכם לדעת כי, אם לא תצליחו לגרום למכשיר להציג תוצאה מספרית, הינכם צפויים לקבלת כתב אישום חמור בגין ביצוע עבירת נהיגה בשכרות מכוח הסירוב כפי שקרה בעניינה של שירן. חשוב להבין כי עבירת נהיגה בשכרות מכוח הסירוב, נתפסת בעיני ביהמ"ש כאחת מן עבירות התנועה החמורות ביותר בגין ההנחה כי אדם המסרב לבדיקה, נמצא ברף השכרות הגבוה ביותר, גם אם אין כך הדבר.

נהיגה בשכרות מכוח סירוב, מהם העונשים הצפויים לנהגת?

כפי שצוין, נהיגה בשכרות הינה אחת מן עבירות התנועה החמורות ביותר ועל כן, נהגים המורשעים בביצוע העבירה הנ"ל צפויים לענישה מחמירה לרבות:

  • מינימום שנתיים פסילת רישיון הנהיגה בפועל
  • מאסר על תנאי
  • שלילה על תנאי
  • קנס כספי גבוה
  • מאסר בפועל.

בנוסף, הרשעה בעבירת נהיגה בשכרות עשויה להטיל על הנהגים אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי בכדי להשיב את רישיון הנהיגה כדוגמת:

  • קורס נהיגה בסיסי
  • קורס נהיגה ייעודי
  • מבחן מעשי(טסט)
  • מבחן עיוני(תיאוריה)
  • בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

כתב אישום חמור בגין סירוב לבדיקת שכרות – התיק הסתיים בפסילה של 30 ימים בלבד! - uliel

הליך בדיקת שכרות בהתייחס לתיקה של שירן

שירן בילתה בבית הוריה במהלך ערב שישי כאשר במהלך שהותה היא צרכה כוס יין אחת. כעבור מספר שעות (4 וחצי שעות) ולאחר מנוחה טובה וארוחה, יצאה שירן עם רכבה מבית הוריה לכיוון ביתה. לפתע, במהלך דרכה, נעצרה באופן פתאומי במחסום משטרתי ונדרשה על ידי שוטרי התנועה לתת דגימת נשיפה במכשיר הנשיפון. לאחר ביצוע בדיקת הנשיפון, התבקשה שירן לבצע בדיקת ינשוף נוספת אשר לא צלחה אף היא מכיוון שאינה הצליחה לתת מספיק אוויר בכדי שתתקבל תוצאה במכשיר. בגין כך, הודיע השוטר לנהגת שהיא חשודה בביצוע עבירת נהיגה בשכרות, ביקש ממנה לצאת מרכבה ואף להתלוות אליו. שירן, נהגת צעירה ונורמטיבית שכלל לא הבינה על מה המהומה, מצאה עצמה לפתע חשודה בביצוע עבירה כה חמורה. יש לציין כי הנהגת שיתפה פעולה באופן מלא עם השוטרים בכל ההליך, ביצעה בדיקות המאפיינים ואף צלחה את כולן בהצלחה רבה.

מדוע לא התקבלה תוצאה במכשיר הינשוף בבדיקה של שירן

לאחר ששירן ביצעה שתי נשיפות במכשיר הינשוף, לא התקבלה תוצאה מספרית, בשלב זה מפעיל הינשוף, הודיע לנהגת כי היא מואשמת בעבירת נהיגה בשכרות בשל סירוב לבצע את הבדיקה כנדרש. בשלב זה, שירן הייתה נסערת ומבולבל, הרי היא לא סירבה לבצע את הבדיקה, אלא פשוט לא הצליחה לתת את כמות האוויר המספקת. בנוסף עוד ציינה הנהגת בפני השוטרים כי היא חולה במחלה קשה, המצריכה ממנה ליטול תרופות באופן קבוע ושיתכן שבשל כך היא אינה מצליחה לתת מספיק אוויר. גם כאשר התחננה שיאפשרו לבצע בדיקת דם לצורך זיהוי אלכוהול היא נתקלה באטימות מרבית, וכך הוגש לה כתב אישום חמור.

 

 

חשיבות הייעוץ משפטי על ידי עו"ד אוליאל טרם שיחת השימוע

שירן הוזמנה ביום שלמחרת לשיחת שימוע בתחנת המשטרה, בהיותה צפויה לפסילת רישיון הנהיגה שלה בפועל ולהשבתת רכבה. שירן אשר השכילה להבין כי לאור ההתנהלות שהתרחשה יום קודם לכן, מומלץ ואף רצוי להסתייע בייעוץ משפטי, פנתה למשרדנו בתקווה שעו"ד אוליאל תסייע לה במצב הנוראי אליו נקלעה וכך היה. עו"ד אוליאל הנחתה באופן מפורט ומלא את שירן ובגין כך השימוע עבר בהצלחה, רישיונה נשאר בכיסה וכך רכבה גם לא הושבת.

 

 

עבודת עורכת דין אוליאל בתיקי נהיגה בשכרות

במקרה של שירן, נדרשת עורכת הדין לבדוק את חומר הראיות באופן מקיף ומלא, בדגש על כל פרט ולו הקטן ביותר בשל החשיבות של ראיות אלו להמשך ההתנהלות בתיק. לאחר שהתביעה לא הביאה לידיה של עו"ד אוליאל את החומר הנדרש, עתר משרד עוה"ד יערית אוליאל לצורך קבלת כלל מסמכי הינשוף בכדי לוודא את תקינות המכשיר בזמן ביצוע העבירה לכאורה שביצעה שירן. על אף התנגדותה של המאשימה למסור את כלל החומרים המבוקשים לידיה של ההגנה, המסמכים הועברו לאחר שבית המשפט נתן את החלטתו בעניין. עו"ד אוליאל הצליחה באמצעות בקיאותה הרבה בתחום לאתר כשלים מהותיים בראיות התביעה הנוגעים לתקינותו של מכשיר הינשוף ובנוסף, לעניין הפרותיהן הבוטות של זכויותיה של הנהגת בכל הליך הבדיקה.

 

כתב אישום חמור בגין סירוב לבדיקת שכרות – התיק הסתיים בפסילה של 30 ימים בלבד! - uliel

ההליך המנוהל בבית המשפט לתעבורה

בפתיחת המשפט, כפרה הנהגת הנאשמת במיוחס לה בכתב האישום, בנוסף היא הסבירה לבית המשפט כי מעולם לא סירבה לבצע את הבדיקה שהתבקשה, אלא ההיפך הוא הנכון. עוד הוסיפה הנהג כי היא הביעה תחנונים בפני השוטרים שהיו במקום הבדיקה, שיאפשרו לה לבצע בדיקה חוזרת או לכל הפחות שיסכימו לביצוע בדיקת דם, אך כל אלו לא עזרו ושירן סורבה בתוקף.

השופטת הבהירה לשירן כי העבירה המיוחסת לה הינה עבירה חמורה, ובהתאם לכך אם תמצא אותה אשמה היא תיאלץ לגזור עליה מינימום שנתיים פסילת רישיון הנהיגה בפועל, לצד עונשים מהותיים נוספים. שירן אשר הייתה בטוחה בחפותה, לא נרתעה מאמירותיה של השופטת וביקשה להמשיך את ההליך וכך היה. התנהל דיון הוכחות בו הגיעו מספר עדים לרבות: מפעיל הינשוף, השוטר שנכח בשטח וכ"ו.

פסק הדין שהתקבל בעניינה של שירן

עו"ד אוליאל הציגה בפירוט רב בפני התביעה את כלל הליקויים הראייתיים הקיימים בתיק. כתוצאה מכך, החליטה התביעה לזכות את שירן לחלוטין מעבירת נהיגה בשכרות או שמא נהיגה תחת השפעת אלכוהול ולחילופין, שירן תואשם בעבירת תנועה מינורית. התיק הסתיים בפסילה של 30 ימים בלבד, אשר הותאמו באופן מדויק לימי חופשתה של שירן.

מדובר בהסדר חריג שכמעט ואין לראותו בתיק נהיגה בשכרות מכוח הסירוב, אך לשמחתנו הרבה ביהמ"ש קיבל את ההסדר הנ"ל ואף ציין כי הוא נחשף לחלק מן הכשלים המהותיים במהלך ביצוע דיוני ההוכחות. חשוב להבין כי למרות אמונתו הרבה בחפותה של שירן, ההצעה שהתקבלה הינה הטובה ביותר שניתן היה לקבל במקרה דנן, וכי לא היה צורך להמשיך לבצע דיונים נוספים בעניין.

כתב אישום חמור בגין סירוב לבדיקת שכרות

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

פרוטוקול

גזר דין

כתב אישום

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה