לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום לנהגת בגין נהיגה ללא רישיון (לא הוציאה מעולם) – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל!

נהיגה ללא רישיון מכילה מספר עבירות שונות כאשר אחת מן העבירות התנועה החמורות ביותר היא נהיגה ללא רישיון אשר לא הוצא מעולם בהתאם לתקנה 7138 לתקנות התעבורה, כפי שיוחס לנהגת במקרה דנן. חשוב להבין כי בתי המשפט לתעבורה נוקטים בעמדה קשה ומחמירה עם נהגים הנאשמים בביצוע העבירה הנ"ל לאור הסכנה הטמונה בה. בתי המשפט יוצאים מנקודות הנחה כי נהגים שאין ברשותם רישיון נהיגה(שלא הוציאו מעולם) אין ברשותם את הידע הנדרש לנהיגה בטוחה על הכביש מכיוון שאינם בקיאים בחוקי התעבורה השונים, וכי טרם עברו את ההסמכה הנדרשת לשם קבלת רישיון נהיגה. בהתאם לכך, טווח הענישה בבתי המשפט הינו רחב ועל כן חשוב להסתייע בייצוג משפטי מקצועי וראוי על ידי עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים.

אילו עונשים רשאי בית המשפט להטיל על נהגים הנאשמים בעבירת נהיגה ללא רישיון?

כפי שצוין בהקדמה, עבירת נהיגה ללא רישיון אשר לא הוצא מעולם הינה אחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר ובהתאם לכך טווח העונשים בבית המשפט רחב, לרבות:

  • מאסר בפועל
  • מאסר על תנאי
  • שלילת רישיון הנהיגה על תנאי
  • שלילת רישיון הנהיגה בפועל
  • קנס כספי
  • נקודות תעבורה

בנוסף, חשוב להבין כי הרשעה בבית המשפט עשויה להטיל על הנהגים הנאשמים סנקציות מהותיות נוספות למשל, במקרה דנן מדובר בנהגת אשר עתידה הייתה לעבור טסט כשבוע לאחר שנתפסה מבצעת את העבירה הנ"ל. אם וכאשר בית המשפט היה בוחר להרשיע את הנהגת בעבירה המיוחסת לה, מעבר לעובדה כי רישיון הנהיגה שלה היה נשלל ממנה לפרק זמן ממושך, הייתה הנהגת נדרשת לעבור את כל הליך הוצאת הרישיון מחדש(במקרה שרישיונה נשלל לתקופה של שלושה חודשים ומעלה), לרבות טסט + תיאוריה + מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בהתאם לחומרת העבירה המיוחסת למוריה הנהגת, החליטה לפנות למשרדנו בכדי לקבל הכוונה מקצועית על ידי עורכת דין אוליאל בתיקה.

 

כיצד עורכת דין אוליאל מסייעת לנהגים בתיקי נהיגה ללא רישיון נהיגה?

חשוב להבין כי במקרה של ייחוס עבירה של נהיגה ברכב כאשר אין לנהג רישיון נהיגה, עבודתה של עורכת הדין היא שונה בהתנהלותה ביחס לעבודתה בתיקים אחרים. במקרה דנן מדובר בבחורה נורמטיבית, אמא, אשר נדרשת ברישיונה לצורך התנהלות יומיומית הן לצורכי עבודה והן לצורכי ילדיה. בנוסף, חשוב להבין כי מדובר בנהגת אשר הוציאה רישיון נהיגה כשבוע לאחר ביצוע העבירה המיוחסת לה, מה שעשוי להעיד לגבי כשירותה לנהיגה. לאחר בחינת כתב האישום וראיות התביעה, בהתייחס למכלול הדברים, הצליחה עורכת דין אוליאל להעניק לנהגת הגנה מקסימאלית בבית המשפט ולהביא לקבלת הסדר מקל.

כתב אישום לנהגת בגין נהיגה ללא רישיון(לא הוציאה מעולם) - התיק הסתיים ללא פסילה בפועל! - uliel

 

פסק הדין שניתן בעניינה של הנהגת בתיק נהיגה ללא רישיון

במקרה דנן, לאחר בחינת הראיות, נוכח הליקויים שאותרו, הצליחה עו"ד אוליאל לקבל לידיה הסדר טיעון המקל עם הנאשמה באמצעות שינוי סעיף העבירה אשר לפיו יוטל על הנהגת העונשים הבאים:

  1. קנס כספי על סך 1000 ₪
  2. פסילה על תנאי למשך 3 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים

מוריה אשר הוציאה רישיון נהיגה כשבוע לאחר קבלת ההזמנה לדין חששה כמובן לפסילת רישיונה ולכן הסתייעה בעו"ד אוליאל. התוצאה אשר התקבלה בתיקה של הנהגת באמצעות עבודתה המקצועית של עורכת דין אוליאל אינה מה בכך! התיק הסתיים ללא פסילה בפועל! חשוב להבין כי עו"ד אוליאל בוחנת כל מקרה לגופו בהתאם לנסיבותיו שלו, במקרה דנן היה מדובר בנהגת בעלת כישורי נהיגה אשר עברה בהצלחה בדיקות רפואיות, תיאוריה, שיעורי נהיגה ועמדה כמספר ימים לפני ביצוע מבחן מעשי. לאחר שהוסבר לנהגת היטב אודות חשיבות ההקפדה על חוקי התנועה השונים, איחלנו לה בהצלחה בנסיעותיה ושתיסע תמיד בדרכים זהירות ובטוחות.

כתב אישום לנהגת בגין נהיגה ללא רישיון(לא הוציאה מעולם) - התיק הסתיים ללא פסילה בפועל! - uliel

חשיבות הייצוג המשפטי בבית המשפט לתעבורה

אם התבלטתם בין ייצוג עצמי לבין ייצוג על ידי עורך דין, חשוב להבהיר מספר דברים בנושא אשר עשויים לעשות לכם סדר בדבר. ההליך המתנהל בבית המשפט לתעבורה הינו הליך פלילי, זאת אומרת, בכדי להגיע לתוצאה אשר עשויה להטיב עימכם תידרשו להציג בפני התביעה כשלים כאלו ואחרים בראיותיה. הצגת מצבכם האישי כפי שרבים נוטים לעשות, איננה תביא להקלה בענישה. לכן, אם רישיונכם וחירותכם חשובים לכם, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים, בכדי להבטיח לעצמכם הגנה משפטית מקסימאלית ככל הניתן. עורך דין מקצועי ידע לנתח עבורכם את כל הנדרש, לאתר כשלים מהותיים, להציגם בבית המשפט ולהגיע להסדר טיעון מקל ואף לזיכוי מלא מן האשמה במקרים המתאימים. לכן, אם יש ספק אין ספק!

משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל מעניק ייצוג לנהגים בכלל רחבי הארץ בכל תחומי התעבורה לרבות: נהיגה ללא רישיון, נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה, שימוש במכשיר הנייד בנהיגה, נהיגה במהירות מופרזת וכן הלאה.

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה