לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום לנהג חדש בגין מעורבות בתאונת דרכים עם חבלות של ממש – התיק הסתיים עם 5 חודשי פסילה בפועל.

למרבה הצער, בשנים האחרונות מתרחשות תאונות דרכים על בסיס יומיומי ברחבי הכבישים השונים. ניתן לראות כי נהגים חדשים נוטים להיות מעורבים יותר בתאונות דרכים בגין מספר סיבות כאלו ואחרות. בהתאם לכך, בתי המשפט לתעבורה נוטים להחמירה בענישה עם נהגים אלו, בכדי לייצר הרתעה בקרב ציבור הנהגים החדשים ובכך למגר את תופעת הקטל בכבישים. במקרה דנן, עמנואל נהג חדש, נסע ברכבו בדרך שאינה עירונית כאשר לפתע התרחשה תאונת דרכים בה נחבל נהג אופנוע חבלות של ממש.

כתב אישום כנגד נהג חדש בגין גרימת תאונת דרכים

כפי שצוין בכתב האישום בסמוך לשעה 21:00, עמנואל נסע ברכבו בדרך שאינה עירונית בנתיב השמאלי. באותה עת במקום הנ"ל נסע אופנוע בנתיב הימני הפונה שמאלה. עמנואל נסע ישר בנתיב הנסיעה המיועד לפנייה שמאלה בלבד, חסם את דרכו של האופנוע וכלי הרכב התנגשו. כתוצאה מהתאונה נחבל רוכב האופנוע בגופו חבלות של ממש ונזקק לטיפול רפואי, כמו כן נגרם נזק לכלי הרכב המעורבים.

 

אילו סעיפי עבירות ייוחסו לנהג בכתב האישום?

כנגד עמנואל צוינו בכתב האישום מספר סעיפי עבירות לרבות: נהיגה בקלות ראש, חבלות של ממש, סטייה מקו הנסיעה, התנהגות הגורמת נזק. העבירות המיוחסות לנהג הנאשם הינן חמורות ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בנהג חדש.

עוד צוין בכתב האישום כי הנהג נהג ברכבו בצורה רשלנית ולכן לא שם לב לדרך וכתוצאה מכך התרחשה תאונת הדרכים.

לאילו עונשים היה צפוי הנהג החדש בגין מעורבותו בתאונת דרכים?

נהגים חדשים נדרשים להקפיד הקפדה יתרה על חוקי התנועה השונים ולהימנע מביצוע עבירות. מעורבות בתאונת דרכים הינה בעלת השלכות מהותיות לנהגים החדשים לרבות:

  • פסילת רישיון הנהיגה בפועל לפרק זמן ממושך
  • פסילת רישיון הנהיגה על תנאי
  • נקודות תעבורה
  • קנסות כספיים
  • מאסר על תנאי
  • מאסר בפועל

בנוסף, חשוב לדעת כי נהגים חדשים יידרשו בביצוע של אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי בגין הרשעתם במשפט למשל: נהג שרישיונו ייפסל לתקופה בת שלושה חודשים ומעלה, יצטרך לבצע תיאוריה וטסט מחדש. בנוסף, יידרש הנהג בביצוע מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לצורך קביעת כשירותו לנהיגה בטוחה. בהתאם לכך חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות דרכים, בכדי לקבל ייצוג משפטי מקצועי והולם לצורך מיגור הנזקים הקיימים. עמנואל השכיל להבין את חומרת העבירה המיוחסת לו ועל כן פנה למשרדה של עו"ד אוליאל באופן מיידי לאחר קרות התאונה.

 

עבודתה של עו"ד אוליאל בתיק תאונת דרכים

לאחר הגשת כתב אישום, עורך הדין מבקש מן התביעה את כל הראיות שיש בידם. לעיתים, עורך הדין נדרש להסתייע בשירותיו של בוחן תאונות דרכים מטעמם, בכדי לנתח את הנתונים בצורה ברורה יותר. בבחינת הראיות בודק עורך הדין את שלל הממצאים לרבות: מי הם עדי התביעה, האם הגיע בוחן תנועה לזירת התאונה, מה היו הממצאים, אילו תמרורים היו מוצבים, מהירות נסיעה, סימונים על הכביש וכן כל דבר אשר נדרש בסיטואציה הנוכחית. המטרה העיקרית היא לנסות ולאתר ליקויים בראיות התביעה אשר עשויים לערער את העבירות המיוחסות לנהג בכתב האישום.

כתב אישום לנהג חדש בגין מעורבות בתאונת דרכים עם חבלות של ממש – התיק הסתיים עם 5 חודשי פסילה בפועל. - uliel

פסק הדין בעניינו של נהג המעורב בתאונת דרכים עם חבלות של ממש

באמצעות עבודתה של עו"ד אוליאל, התקבל הסדר טיעון אשר לפיו בית המשפט מטיל על הנהגים את העונשים הבאים:

  • קנס כספי על סך 1300 ₪
  • פסילה בפועל לתקופה של חמישה חודשים.
  • פסילה על תנאי לתקופה של שלושה חודשים למשך 3 שנים.

נזכיר ונאמר שעמנואל הואשם בעבירות חמורות לרבות: חבלות של ממש! בהתאם לכך, התוצאה שהתקבלה בתיקו של הנהג הנאשם הינה הטובה ביותר בהתאם לנסיבות.

כתב אישום לנהג חדש בגין מעורבות בתאונת דרכים עם חבלות של ממש

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

פרוטוקול

גזר הדין

כתב אישום

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

כתב אישום לנהג חדש בגין מעורבות בתאונת דרכים עם חבלות של ממש – התיק הסתיים עם 5 חודשי פסילה בפועל. - uliel

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה