לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום לנהג חדש בגין נהיגה ללא מלווה – התיק הסתיים בפסילה של 45 ימים בלבד!

מנתוני תאונות הדרכים בדגש על העולם המערבי, ניתן לראות כי נהגים חדשים וצעירים נוטים להיות מעורבים יותר בתאונות מאשר נהגים וותיקים. ניתן לראות כי, אחד מהגורמים העיקריים לכך שנהגים אלו נוטים להיות יותר מעורבים בתאונות הוא חוסר ניסיונם על הכביש, בהתאם לכך נהגים חדשים נדרשים בליווי לתקופה של שישה חודשים(המחולקת לשניים), כאשר מטרת הליווי היא לסייע לנהגים אלו לפתח תודעה בטיחותית וכתוצאה מכך תופחת ההסתברות למעורבותם בתאונת דרכים. במקרה דנן, במהלך סיור משטרתי שגרתי התבקש לירון להציג בפני השוטרים תעודה מזהה אשר לפיה ניתן היה לראות כי מדובר בנהג חדש אשר חב בחובת הליווי במשך כל שעות היממה מכיוון שהוא נמצא בשלושת החודשים הראשונים מיום קבלת היתר הנהיגה.

מי מוגדר כנהג חדש ומי מוגדר נהג צעיר?

בהתאם להגדרה, נהג חדש הינו נהג אשר נמצא בתקופת הזמן של השנתיים הראשונות מיום קבלת רישיון הנהיגה. לעומת זאת, נהג חדש מתייחסים לנהגים שגילם עד 24 שנים לכל היותר. לירון, מתחת לגיל 24 וטרם חלפו שנתיים מיום הוצאת רישיון הנהיגה ולכן הוא מוגדר כנהג חדש וצעיר.

חובת הליווי לנהגים חדשים

כיום, נהגים חדשים נדרשים בחובת הליווי לתקופה של שישה חודשים אשר מחולקת לשתיים:

  1. בשלושת החודשים הראשונים מיום הוצאת רישיון הנהיגה, על הנהג לנהוג ברכבו עם מלווה בכל שעות היממה ללא כל שוני, הן במהלך היום והן במהלך הלילה. ניתן לראות כי למלווה הנוכחי בשלב זה תפקיד מהותי בפיתוח התודעה הבטיחותית של הנהג ועל כן אין להקל ראש בדבר.
  2. בשלושת החודשים הנוספים, יידרש הנהג במלווה אך ורק בשעות הלילה (החל מהשעה 21:00 ועד השעה 06:00).

תקופת הליווי מקנה לנהג צבירת ניסיון, ידע, וכלים להתמודדות בכביש בהתאם לסיטואציות השונות אשר עשויות להתרחש בכל רגע. במקרה דנן נמצא הנהג ללא מלווה, בהיותו נהג חדש אשר נמצא בשלושת החודשים הראשונים מיום קבלת רישיון הנהיגה שלו, ועל כן הוגש כנגדו כתב אישום חמור בגין ביצוע העבירה.

כתב אישום לנהג חדש בגין נהיגה ללא מלווה – התיק הסתיים בפסילה של 45 ימים בלבד! - uliel

הענישה הצפויה לנהגים חדשים בעבירת נהיגה ללא מלווה

לאור העובדה כי עבירת נהיגה ללא מלווה נחשבת לאחת מן עבירות התעבורה החמורות ביותר, כך גם טווח הענישה בהתאם. נהגים אלו צפויים לענישה מחמירה ממספר גופים שונים לרבות: משטרת ישראל, בית המשפט לתעבורה ומשרד הרישוי, אשר נפרט אותה כעת:

משטרת ישראל – עשויה להטיל על נהגים אלו סנקציות של השבתת הרכב ופסילה מנהלית של רישיון הנהיגה כפי שקרה במקרה זה. רישיונו של לירון נפסל מנהלית לתקופה של 30 ימים.

בית המשפט לתעבורה – בהתאם לקבוע בחוק, עבירת נהיגה ללא מלווה נושאת עימה עונש מינימום של שלושה חודשי פסילה בצירוף סנקציות נוספות כדוגמת: פסילה על תנאי, קנס כספי וכ"ו.

משרד הרישוי – לאחר פסילה של שלושה חודשים, יידרש הנהג החדש לבצע מבחן עיוני(תיאוריה) ומבחן מעשי(טסט) מחדש, בכדי לקבל את רישיונו בחזרה. אם לא ייבצע את אמצעי התיקון המוטל עליו, לא יוכל לקבל את רישיון הנהיגה שלו גם לאחר תום שלושת חודשי הפסילה.

לאחר הבנת חומר המצב, הבין לירון כי עליו להסתייע בשירותיו של עו"ד תעבורה בכדי למזער נזקים ככל הניתן.

גזר הדין בתיק נהיגה ללא מלווה

לאחר בחינת הממצאים בתיקו של לירון, הצליחה עורכת דין אוליאל לקבל הסדר טיעון מקל אשר לפיו יוטל על הנהג עונש פסילה של 75 ימי פסילה בניכוי הפסילה המנהלית, משמע שהוא יידרש בפועל להיות בפסילה ל45 ימים בלבד. כפי שציינו קודם לכן, חשוב להבין כי במקרה שבית המשפט היה פוסק על שלושה חודשי פסילה, היה נדרש הנהג לבצע תיאוריה וטסט מחדש לאחר תום הפסילה בכדי להשיב אליו את רישיונו. במקרה דנן נמנע ההליך המסורבל והמתיש מהנהג, ורישיונו יושב אליו בתום 45 ימי הפסילה.

חשיבות הייצוג המשפטי בבית המשפט לתעבורה

הליך משפט תעבורתי הינו הליך פלילי לכל דבר ועניין, בהתאם לכך חשוב לדעת כי טווח העונשים הינו רחב ומשמעותי. בהתאם לכך, מומלץ שלא להגיע לבית המשפט לבדכם, אלא להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בתחום זה בלבד. במקרה דנן הנהג הצעיר השכיל להבין את חומרת העבירה המיוחסת לו, והבטיח לעצמו ייצוג משפטי ראוי והולם על ידי עורכת דין וכך היה.

כתב אישום לנהג חדש בגין נהיגה ללא מלווה

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

גזר הדין

פרוטוקול

הזמנה לדין

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

כתב אישום לנהג חדש בגין נהיגה ללא מלווה – התיק הסתיים בפסילה של 45 ימים בלבד! - uliel

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה