לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום בגין נהיגה ברכב כשרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה – התיק הסתיים בקנס בלבד, ללא פסילה!

ביצוע מעבר טסט בהצלחה מדי שנה מעיד על תקינותו של הרכב, בהתאם לכך נסיעה ללא רישיון רכב רישיון רכב בתוקף הינה עבירה תנועה חמורה בגין הסכנה הממשית לביטחונם של משתמשי הדרך השונים. חשוב לדעת כי נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף הינה עבירה מדורגת אשר הסנקציות בגינה נעות בין קנס כספי להזמנה לדין. במקרה דנן הוגש כנגד יוסף כתב אישום לאור העובדה כי רכבו היה ללא רישיון רכב בתוקף בתקופה העולה על שנה.

עבירת נסיעה ללא רישיון רכב בתוקף

כפי שציינו בהקדמה, עבירת נהיגה ללא טסט הינה עבירה מדורגת המכילה מספר עבירות בהתאם לתוקף רישיון הרכב שפקע. חשוב לדעת כי כל עבירה נושאת עימה עונשים שונים לרבות:

  • נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה של עד ארבעה חודשים – קנס כספי על סך 250 ₪ בצירוף 6 נקודות עבורה.
  • נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה שנעה בין ארבעה חודשים לשנה – קנס על סך 1000 ₪ ו-6 נקודות תעבורה.
  • נהיגה ברכב ללא טסט בתקופה העולה על שנה – כפי שקרה במקרה דנן, נמצא כי יוסף נהג ללא רישיון רכב בתקופה העולה על שנה. הנהג נעצר על ידי השוטרים בתאריך 11.04.21 ואילו רישיון הרכב פקע בתאריך 17.09.19 בהתאם לכך הוגש נגדו כתב אישום חמור בהיותו חשוף לעונשים חמורים ומהותיים.

כתב אישום בגין נהיגה ברכב כשרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה – התיק הסתיים בקנס בלבד, ללא פסילה! - uliel

לאילו עונשים היה צפוי יוסף בגין עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף?

חשוב להבין כי בית המשפט לתעבורה הינו ערכאה פלילית לכל דבר ועניין, בהתאם לכך תחת סמכותם של השופטים מתחם ענישה רחב החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל. במקרה שלנו, זומן יוסף לבית המשפט בגין עבירת נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה, בניגוד לסעיף 2 לפקודת התעבורה. בהתאם לכך היה צפוי יוסף לעונשים מחמירים לרבות:

  • פסילת רישיון הנהיגה בפועל
  • פסילת רישיון הנהיגה על תנאי
  • נקודות תעבורה
  • קנס כספי

לאור הבנת חומרת המצב, פנה יוסף למשרדנו בכדי לקבל ייצוג משפטי ראוי והולם אשר עשוי להטיב עימו במעמד הענישה וכן להביא להקלה בסנקציות הצפויות לו.

חשיבות ההסתייעות על ידי עורך דין תעבורה בתיקי נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף

כפי שציינו, ההליך המתנהל בבית המשפט לתעבורה הינו הליך פלילי לכן מתחם הענישה הינו רחב. אנו נוטים לראות לא מעט מקרים בהם נהגים ניגשים לבדם לבית המשפט מתוך אמונה שהשופט ייטה להתחשב במצבם ולהקל בעונשם, אך אין כך הדבר. בכדי לקבל תוצאה טובה ומקלה, חשוב להסתייע בשירותיו של עו"ד תעבורה מקצועי ומיומן ובכך להבטיח לעצמכם הגנה משפטית מקסימאלית.

עו"ד אוליאל הציגה בפני בית המשפט בצורה עניינית ומקצועית את נסיבות ביצוע העבירה. ובהתאם לכך, בעזרת מקצועיותה ובקיאותה ברזי הדינים השונים, יוסף קיבל ענישה מקל ככל הניתן.

פסק הדין בעניינו של יוסף, נהיגה ללא טסט מעל שנה

לאור האמור, הצליחה עורכת דין אוליאל לסיים את התיק של יוסף בקנס כספי על סך 800 ₪ בלבד. רישיון הנהיגה של עודד לא נשלל לא על תנאי ולא בפועל! התיק הסתיים כאשר יוסף יצא מחויך עם רישיונו בכיסו. הוסבר לנהג הנאשם את חשיבות הדברים, ואנו נוטים להאמין כי יוסף יקפיד כעת על הזמנים הנדרשים.

כתב אישום בגין נהיגה ברכב כשרישיונו פקע בתקופה העולה על שנה – התיק הסתיים בקנס בלבד, ללא פסילה! - uliel

שאלות נפוצות
כל רכב מנוי במדינת ישראל חייב ברישיון רכב ומעבר של בדיקת טסט. אלו נדרשות לצורך בחינת תקינות הרכב. נהיגה ללא רישיון רכב הינה עבירה חמורה מאוד, אשר מתחלקת ל-3 דרגות חומרה. נהיגה ברכב שרישיונו פקע לפני עד 4 חודשים, רישיון שפקע בין 4 חודשים לשנה ורישיון שפקע בתקופה העולה על שנה.
גם העונש על נהיגה ברכב שרישיונו פקע משתנה בהתאם לחומרת המקרה. במקרה הפחות חמור של עד 4 חודשים, מדובר בקנס של 250 ש"ח ו-6 נקודות. במקרה של עד שנה, מדובר על קנס בגובה 1,000 ש"ח ו-6 נקודות. ואילו במקרה של נהיגה ברכב שרישיונו פקע בתקופה שמעל שנה, מדובר על קבלת זימון למשפט.
נהיגה ברכב שרישיונו פקע לפני מעל לשנה מהווה את העבירה החמורה ביותר מבין עבירות נסיעה ללא רישיון רכב בתוקף. העונש עומד על העמדה לדין, שם השופט יכול לקבוע עונש של פסילת רישיון בפועל, פסילה על תנאי, נקודות וקנס כספי גבוה.
פנייה לעורך דין תעבורה, בשלב מוקדם ככל הניתן, יכולה לאפשר הקטנה משמעותית של העונש וזאת בהתאם לנסיבות האירוע שלכם ולהתנהלות המשטרה. חשוב מאוד לפנות לעורך הדין כבר בשלב החקירה וזאת כדי לא להפליל עצמכם ואולי אף להימנע מהגעה לבית הדין וקבלת הסדר מול התביעה. למידע נוסף, לחצו כאן.
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה