לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

כתב אישום בגין תאונת דרכים, פגיעה בהולכת רגל במעבר חציה – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל.

מדי יום מתרחשות תאונות דרכים ברחבי כבישי ישראל בדרגות חומרה שונות, החל מנזקים לרכוש ועד לאובדן נפשות. בהתאם לכך בתי המשפט לתעבורה נוטים לנקוט בעמדה קשה עם נהגים הנאשמים בגרימת תאונת דרכים וזאת בכדי לייצר הרתעה בקרב ציבור הנהגים כולו. בעת התרחשות תאונת דרכים של הולך רגל במעבר חציה, על אחת כמה וכמה התייחסותם של המשטרה ושל בתי המשפט היא מחמירה לאור העובדה כי על הנהגים חלה אחריות מוגברת בכל הקשור להולכי רגל. יחד עם זאת, חשוב להבין כי קיימים מקרים חריגים בהם נהגים נקלעו לתאונת דרכים בעל כורכם וכי על הולך הרגל חלה אחריות גם כן.

כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים, מה קרה בעניינו של אוהד?

בשעות הערב המוקדמות חזר אוהד מהעבודה לביתו כמדי יום ביומו. אוהד התקרב לצומת המרומזר בקריית שמונה בשדרות תל חי, והתכוון להמשיך בנסיעה רצופה בחסות האור הירוק שדלק ברגעים אלו ברמזור בכיוון נסיעתו. יש לציין כי מדובר בחודש ינואר, בסמוך לשעה 18:30.

לפתע ללא כל התרעה מוקדמת, הבחין הנהג בילדה צעירה כבת 10 אשר מתחילה לחצות את הכביש בניגוד לכך שברמזור ממולה דלק האור האדום. אוהד הגיב למתרחש באופן מיידי וניסה לבלום את רכבו הן באמצעות דוושת הבלם והן באמצעות בלם היד. לצערו לא הספיק הנהג לעצור את הרכב וכתוצאה מכך רכבו פגע בילדה. שמשת הרכב התנפצה והילדה נזרקה מספר מטרים קדימה למרכז הצומת. אוהד אשר הבין את הסיטואציה במהרה, יצא מן הרכב במהירות וניגש להעניק עזרה לילדה כאשר במקביל הזמין למקום אמבולנס ומשטרה.

חשיבות החקירה המשטרתית לאחר תאונת דרכים

לאחר התרחשות התאונה, הוזמן אוהד לחקירה במשטרה. חשוב להבין כי לחקירה הנ"ל משמעות רבה לחייהם של הנהגים מכיוון שאם אכן יימצא כי קיים נגדכם מספיק ראיות לביסוס כתב אישום, הינכם צפויים לעמוד לדין בגין ייחוס עבירות שונות וחמורות. במקרה דנן, הסביר אוהד בחקירתו במשטרה את שאירע ובתמימות סבר שאינו אשם בגרימת התאונה ולכן לא הרגיש כל צורך להיוועץ בעורך דין לפני החקירה.

כשמונה חודשים לאחר התאונה, קיבל אוהד לביתו בדואר מסמך הנושא כותרת "כתב אישום". למקרא העובדות המתוארות בכתב האישום חשכו עיניו.

כתב אישום בגין תאונת דרכים, פגיעה בהולכת רגל במעבר חציה – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל. - uliel

אילו עבירות יוחסו לאוהד בכתב האישום בגין גרימת תאונת הדרכים?

כתב האישום שהוגש נגדו תיאר כיצד נהג אוהד ברכב בקלות ראש וברשלנות ולא האט את רכבו בהתקרבו למעבר חצייה המסומן ע"י תמרור 306 ולא אפשר להולכת רגל שחצתה את הכביש במעבר חצייה להשלים את החצייה וכך גרם לתאונת דרכים ופגע בה עם רכבו. כתוצאה מהתאונה נחבלה הולכת הרגל ונזקקה לטיפול רפואי.

העבירות המיוחסות לאוהד בכתב האישום הן:

  • אי מתן אפשרות להולך רגל להשלים מעבר חציה בבטחה – בהתאם לתקנה 67א לתקנות התעבורה.
  • נהיגה בקלות ראש – בהתאם לסעיף 62(2) + סעיף 38(2) לפקודת התעבורה.
  • התנהגות הגורמת נזק – לפי תקנה 21(ב)(2) לתקנות התעבורה.

 

חשיבות ההסתייעות בעורך דין תעבורה בעת קבלת כתב אישום

לאחר הבנת חומרת המצב, אוהד פנה למשרדנו וסיפר את גרסתו לתאונה. "עשיתי כל מה שיכולתי כדי לבלום פשוט לא הספקתי" טען אוהד. לאחר צילום כלל חומר הראיות מהתביעה המשטרתית התברר שאוהד צודק. הילדה מסרה גירסה שקרית בחקירתה וסיפרה לבוחן המשטרתי שהמתינה לפני מעבר החצייה שהאור ברמזור בכיוון חצייתה יתחלף לירוק ורק אז החלה לחצות. הבוחן המשטרתי אף תפס סרטון ממצלמות באיזור שתיעדו את התאונה במלואה והוכיחו באופן ברור שאוהד נכנס לצומת באור ירוק. אז מדוע למרות זאת הוגש נגד אוהד כתב אישום כה חמור? . אוהד היה צפוי לעונשים חמורים אשר עשויים היו להשפיע על חייו באופן מהותי הן בהווה והן בעתיד, ועל כן הבין את גודל החשיבות בהסתייעות בעורך דין תעבורה.

 

עבודתו של בוחן התנועה בתיקי תאונות דרכים

כאשר מתרחשת תאונת דרכים משטרת ישראל מזמנת לזירת התאונה בוחן תאונות דרכים מטעמה. תפקידו של הבוחן המשטרתי הוא לאסוף את כלל הראיות מזירת התאונה ולקבוע מי אחראי לה. במקרה שלנו, החליט הבוחן כי אוהד נושא באחריות לתאונה מאחר ומדובר בתאונה נמנעת. ע"פ חישובים שערך הבוחן המשטרתי, על אף שהולכת הרגל חצתה באדום אוהד היה צריך להספיק לבלום וכך היה יכול למנוע את התאונה. התביעה המשטרתית דרשה בתיקו של הנהג 6 חודשי פסילה, קנס כספי גבוה ופסילה על תנאי. סירבנו להצעה בנימוס. לאוהד לא מגיע להיות פסול ולו ליום אחד!

עבודתה של עו"ד אוליאל בסיוע של בוחן תאונות דרכים מצוות המשרד

צוות משרדנו כולל בוחן תאונות דרכים עם ניסיון של למעלה מ-40 שנה. לאחר בחינת כלל הראיות בתיק, ביקור בזירת התאונה עריכת ניסויים וחישובים הגענו לכלל מסקנה כי הבוחן המשטרתי טעה במספר נקודות קריטיות בחקירת התאונה הזו. בכדי לא לשעמם אתכם בפרטים טכניים, נזכיר רק שתי נקודות עיקריות:

  • נקודה ראשונה וחשובה ביותר – הבוחן המשטרתי לא ערך ניסוי שדה ראייה בניגוד לנהלי המשטרה המחייבים עריכת ניסו זה. לא מדובר בעניין של מה בכך. הבוחן טען בחוות דעתו כי אוהד יכול היה לראות את הולכת הרגל מהרגע הראשון שהניחה רגל על הכביש. אוהד, בחקירתו בפני הבוחן ציין כי לא יכול היה לראות את תחילת המעבר כשהתקרב מאחר וקורת הרכב הסתירה אותו. עניין נוסף שנלמד מהסרטון הוא שהילדה עמדה מאחורי עמוד אשר הסתיר אותה. המסקנה המתבקשת – הייתה חובה על הבוחן לערוך ניסוי שדה ראיה במקרה זה!
  • נקודה שנייה וחשובה לא פחות – הבוחן המשטרתי חישב באמצעות נוסחה את זמן התגובה של אוהד. במילים פשוטות, הבוחן ערך חישוב תוך כמה זמן היה צריך אוהד להגיב בכדי שיספיק לבלום את רכבו לאחר שזיהה את הסכנה. המחלוקת העיקרית בעניין זה נבעה מהעובדה כי הנחת היסוד של הבוחן לצורך חישוב זמן התגובה הייתה כי לא מדובר בזמן תגובה בהפתעה. הבוחן נשאל על כך בחקירתו האם הולך רגל המתפרץ לכביש באור אדום בכביש בו המהירות המותרת היא 60 קמ"ש אין בכך הפתעה לנהג? הבוחן השיב על שאלה זו בשלילה מוחלטת. אם היה משיב בחיוב היה עליו לשנות את חוות דעתו ולקבוע כי התאונה הייתה בלתי נמנעת מצד הנאשם!

 

ניהול הליך ההוכחות בתיק תאונת דרכים בה נפגעה הולכת רגל

בתחילת הליך ההוכחות, שלחה השופטת את הצדדים לנסות לדבר שוב. התביעה הקשיבה בקשב רב לטענותינו והסכימה לתקן את כתב האישום ולהפחית את הפסילה ל-3 חודשים. שוב סירבנו בנימוס. אפילו לא יום!

לאחר חקירתו הנגדית של הבוחן המשטרתי הציעה השופטת לתביעה לשקול עמדתה בשנית.

כתב אישום בגין תאונת דרכים, פגיעה בהולכת רגל במעבר חציה – התיק הסתיים ללא פסילה בפועל. - uliel

גזר הדין בתיקו של אוהד בגין פגיעה בהולכת רגל במעבר חציה

במקרה של אוהד, התביעה השכילה לקבל את המלצת בית המשפט והתיק הסתיים בתוצאה הטובה ביותר שניתן היה לקבל בעניינו. בהתאם להסדר שהתקבל- אוהד הודה בנהיגה בחוסר זהירות וקיבל קנס כספי ופסילה על תנאי בלבד. מרבית העבירות אשר היו מיוחסות לאוהד בכתב האישום, נמחקו כלא היו! רישיונו של אוהד נשאר בכיסו, ואנו איחלנו לו שיסע תמיד בדרכים טובות.

בחינת תיק תאונת דרכים אינו עניין של מה בכך. יש לבחון כל פרט ולו הקטן והשולי ביותר בכדי להביא לחקר האמת ולסייע לנהג להוכיח את חפותו או, לכל הפחות, את אחריותו הפחותה לגרימת התאונה. בהתאם לכך חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות דרכים, ובכך להבטיח לעצמכם ייצוג משפטי ראוי והולם. אם קיבלתם כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים, פנו עוד היום למשרדה של עו"ד אוליאל בכדי לקבל ייעוץ ראשוני בעניין.

כתב אישום בגין תאונת דרכים, פגיעה בהולכת רגל במעבר חציה

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

כתב אישום

הכרעת דין

גזר דין

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה