לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נהיגה במהירות מופרזת – 67 קמ"ש מעל המותר, הסתיים ללא פסילה

נהיגה במהירות מופרזת היא עבירה נפוצה ביותר ברחבי הכבישים בישראל. ניתן לראות כי כל שנה מחולקים אלפי דו"חות בגין ביצוע עבירה זו, בדרגות חומרה שונות כאשר חלקן מסתיימות בקנס כספי, ואילו חלקן עשויות להסתיים בהזמנה לדין. למשטרת ישראל מספר אמצעים לאכיפת עבירת המהירות, כאשר אחד מהמכשירים הנ"ל הוא הדבורה. 

 

 

כתב אישום נגד לקוח המשרד בגין ביצוע עבירת נהיגה במהירות מופרזת

כנגד לקוח המשרד הוגש כתב אישום אשר מייחס לו נהיגה במהירות מופרזת של 147 קמ"ש במקום 80 קמ"ש. ראובן נעצר ע״י שוטר תנועה שנסע אחריו ומדד את מהירות נסיעתו באמצעות מכשיר הדבורה. רישיונו של ראובן נשלל במקום ע״י קצין משטרה למשך 30 יום והוא קיבל זימון לבית משפט. 
נהיגה במהירות מופרזת – 67 קמ"ש מעל המותר, הסתיים ללא פסילה - uliel

מכשיר הדבורה, מהו?  

בשונה ממכשיר האכיפה הממל"ז, כאן מדובר במכשיר אשר עובד בשיטת רדאר. המכשיר מופעל בשני מצבים אפשריים: 

  1. במצב סטטי בו הניידת עומדת.
  2. במצב בו הניידת בתנועה. 

בהתאם לפסיקה, מכשיר הדבורה עדיין לא נהנה מחזקת אמינות, בהתאם לכך יש לוודא כי תנאי ההפעלה עמדו בנדרש ובכך הבטיחו מדידה תקינה וללא כל סטיות.  

דרישות התביעה המשטרתית בבית משפט לתעבורה כנגד לקוח המשרד 

תחילה, התביעה המשטרתית עתרה למספר רכיבי ענישה לרבות: 

  • פסילת רישיון הנהיגה למספר חודשים נוספים. 
  • קנס כספי גבוה.
  • פסילה על תנאי. 
  • 10 נקודות שיזקפו לחובתו במשרד הרישוי. 

ראובן טען להגנתו כי מדובר בכביש מהיר ושלא ידע שמהירות הנסיעה המותרת בו היא רק 80 קמ"ש אבל בכל מקרה, אין שום סיכוי שהגיע למהירות המיוחסת לו בכתב האישום. 

עבודת עורכת הדין יערית אוליאל בתיק נהיגה במהירות מופרזת  

מהיכרותנו רבת השנים עם מכשיר הדבורה, האמנו לראובן. צילמנו את מלוא חומר הראיות שבידי התביעה המשטרתית, בדקנו את הכביש ומתווה השטח בו בוצעה המדידה ואיתרנו קשיים וכשלים ראייתיים רבים בראיות התביעה. זה המקום לציין כי מכשיר הדבורה, בניגוד לאמצעי מדידה אחרים, עדיין לא "זכה" לאמינות מצד בית המשפט. בנוסף, איתרנו כשל רציני בבדיקת המכשיר שהיה על השוטר לבצע טרם המדידה.  

גזר הדין בבית המשפט לתעבורה 

בעזרת עבודתה של עורכת הדין לאיתור כשלים, ניהלנו משא ומתן עם התביעה המשטרתית והצלחנו לשכנע כי המדידה שבוצעה לראובן (אם אכן רכבו הוא זה שנמדד), אינה מהימנה דיה בכדי לבסס עליה הרשעה ברף הנדרש בהליך פלילי. התביעה השכילה לקבל את טענותינו.  

ראובן הסכים להודות שנהג במהירות מעל המהירות המותרת ולקבל על כך עונש הולם. התיק הסתיים ללא פסילה נוספת, קנס בסך 1,700 ש"ח ופסילה על תנאי. הנקודות נמחקו אף הן.  

נהיגה במהירות מופרזת – 67 קמ"ש מעל המותר, הסתיים ללא פסילה - uliel

קיבלתם דו"ח בגין נהיגה במהירות מופרזת? חשוב שתדעו מספר דברים  

נהגים רבים נוטים לחשוב כי בעת קבלת דו"ח בגין נהיגה במהירות מופרזת, לא ניתן לעשות דבר מלבד לקבל את רוע הגזירה, אך אין כך הדבר. מדובר בהנחה מוטעית מכיוון שבעזרת סיוע של עורך דין תעבורה מומחה, קיים סיכוי להביא להקלה בענישה באמצעות ייחוס סעיף מקל, ועד לזיכוי מלא מן האשמה. לכן, במקרה בו עומד לחובתם דו"ח תנועה כזה או אחר, היוועצו בהקדם האפשרי עם עו"ד תעבורה טרם תשלום הדו"ח בכדי שזה יציג בפניכם את דרך הפעולה הטובה ביותר במצבכם. בהצלחה.   

הצלחות המשרד בתיקי נהיגה במהירות מופרזת

כתב אישום חמור- 67 קמ"ש מעל המהירות המותרת!  הסיים ללא פסילה!

גזר הדין הסתיים ללא פסילה

הזמנה לדין

67 קמ"ש מעל המותר – פרוטוקול

במשרדנו נוהלו מאות תיקי מהירות מופרזת, אפשר לעזור גם לך! 

אנחנו כאן כי הרישיון שלך חושב 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה