לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נהיגה ברכב שניתנה עליו הודעת אי שימוש – התיק הסתיים בקנס כספי ופסילה על תנאי בלבד!

בהתאם לתקנה 6279 לתקנות התעבורה, חל איסור מוחלט לנהוג ברכב אשר ניתנה לגביו הודעת אי שימוש על ידי שוטר שהוא בוחן תנועה או בוחן ממשרד הרישוי. במקרה דנן, בביצוע פעילות אכיפה שגרתית, בדק שוטר התנועה במסוף המשטרתי את מספר הרישוי של רכבו של מוטי והתגלה לפניו כי ניתנה הודעת איסור שימוש ברכב. בהתאם לכך הורה השוטר לנהג לעצור את רכבו בצד הדרך ונרשם לחובתו כתב אישום חמור! מוטי אשר הבין את המיוחס לו, פנה בסמוך לקבלת כתב האישום למשרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל ובכך הבטיח לעצמו הגנה משפטית מקסימלית ככל שניתן.

מדוע עבירת נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת אי שימוש הינה עבירה חמורה?

לצערנו הרב כפי שניתן לראות, כמעט כל יום מתרחשות תאונות דרכים ברחבי כבישי ישראל בגין נסיבות כאלו ואחרות. אחת מן הנסיבות אשר משפיעות על התרחשותן של התאונות הינה נהיגה ברכב שאינו כשיר להיות על הכביש. חשוב להבין כי רישום דו"ח תנועה בגין הודעת איסור שימוש ברכב ניתנת לנהג במקרה בו סבורים הבוחנים הן של המשטרה והן של משרד הרישוי כי הרכב הנוכחי עלול להוות סכנה ממשית לביטחונם של משתמשי הדרך השונים.

מהי הענישה הצפויה לנהג הנאשם בעבירת נסיעה ברכב שניתנה עליו הודעת אי שימוש?

היות ועבירת נסיעה ברכב שניתנה עליו הודעת אי שימוש נתפסת כעבירה חמורה, היה צפוי הנהג לעונשים מחמירים כדוגמת, פסילה מנהלית מטעם קצין המשטרה ל-30 ימים בפועל וכן לעונשים נוספים מטעם בית המשפט לתעבורה לרבות:

  • רישום של 8 נקודות תעבורה
  • פסילת רישיון הנהיגה בפועל למינימום שלושה חודשים
  • פסילת רישיון הנהיגה על תנאי
  • קנס כספי
  • במקרים מסוימים גם מאסר בפועל / מאסר על תנאי

כאשר הגיע מוטי למשרדנו, הובהר לנו היטב כי רישיון הנהיגה שלו הינו מהותי לחייו האישיים ולכן פסילה בפועל עשויה להוות לו מטרד קשה מנשוא. בהתאם לכך, בחנה עורכת דין אוליאל של חומרי החקירה אשר קיימים בידי התביעה בכדי לראות האם אכן נפל כשל מהותי בראיות התביעה או שמא לא ניתן לעשות דבר בעניין.

פסק הדין שהתקבל בעניינו של הנהג הנאשם בעבירת נהיגה ברכב שניתנה עליו הודעת אי שימוש

לאחר שבחנה עו"ד אוליאל את שלל הממצאים, התקבל הסדר טיעון עם התביעה אשר לפיו כתב האישום יתוקן באופן שהעבירה שתיוחס לנאשם תהיה נהיגה ברכב לא תקין בניגוד לתקנה 306 לתקנות התעבורה. בנוסף, מוטי נדרש בתשלום קנס כספי על סך 1000 ₪ ופסילה על תנאי לתקופה של חודשיים למשך שנתיים.
רישיון הנהיגה של מוטי לא נפסל בפועל ולכן הצליחה עו"ד אוליאל להשיג עבור הנהג הנאשם את התוצאה הרצויה.

מהי עבירת נהיגה ברכב לא תקין?

עבירת נהיגה ברכב לא תקין בהתאם לסמל סעיף 7285 הינה עבירה פחותה מאשר עבירת נהיגה ברכב שניתנה עליו הודעת אי שימוש. בהתאם לעבירה הנוכחית, נהיגה ברכב שאינו תקין צפוי הנהג הנאשם לקבל דו"ח מסוג ברירת משפט אשר נושא קנס כספי בלבד. בהתאם לכך, תיקון כתב האישום של מוטי לעבירה הנוכחית הקלה עימו מהותית!

חשיבות הייצוג המשפטי בעת קבלת הזמנה לדין

בית המשפט לתעבורה הינו ערכאה פלילית לכל דבר ועניין, בהתאם לכך קיים לשופטים מתחם ענישה רחב אשר מכיל קנסות כספיים, פסילת רישיון הנהיגה וכן גם מאסר בפועל במקרים המתאימים. במקרה דנן היה צפוי הנהג הנאשם לעונש מינימום של שלושה חודשי פסילה בפועל ועל כן התעורר הצורך בייצוג משפטי על ידי עו"ד תעבורה.
תחום התעבורה הינו תחום רחב, מורכב ומסועף! התמודדות לבד בבית המשפט איננה תועיל עם הנהגים הנאשמים ולכן, קיימת חשיבות להסתייע בשירותיו של עו"ד תעבורה מקצועי ומיומן.
במקרה שנרשם לחובתכם כתב אישום / הזמנה לדין, פנו למשרד עו"ד תעבורה וקבלו ייעוץ משפטי כנדרש! צוות המשרד מונה עו"ד המתמחים אך ורק בתחום התעבורה וכן בוחני תנועה בעלי ותק רב שנים, מה שעשוי להבטיח לכם הגנה משפטית מקסימאלית.

הזמנה לדין לנהג שנמצא ברכב שניתנה עליו הודעת אי שימוש

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

הכרעת הדין

פרוטוקול

כתב אישום

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה