לוגו עורך דין תעבורה יערית אוליאל

נהיגה ללא רישיון רכב (טסט) בתוקף, הסתיים ללא פסילה

בזהה לרישיון הנהיגה של כלל הנהגים, כך גם קיים לכל רכב בישראל רישיון. כל שנה, נדרשים הנהגים לחדש את רישיון הרכב באמצעות תשלום אגרת הרישוי, ומעבר בהצלחה של טסט לרכב במכוני הרישוי. נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף מהווה עבירת תנועה חמורה אשר מעוגנת בסעיף 2 לפקודת התעבורה, בהתאם לכך, חלה חשיבות רבה בביצוע הטסט בזמנים הנדרשים בכדי לוודא שהרכב הנוסע על הכביש נמצא במצב בטיחותי תקין ואין בו כל ליקויים.

נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף – כך הסיפור התחיל

חיה נהגה ברכב של בעלה עם שני ילדיה. לפתע, ניידת משטרה שנסעה מאחוריה כרזה לה וביקשה שתעצור בצד הדרך. חיה צייתה ועצרה את רכבה. השוטר ניגש אל חלונה וביקש מחיה שתציג לו רישיונות. חיה שלפה מארנקה את רישיון הנהיגה שלה הציגה אותו לשוטר ושאלה מדוע עצר אותה שהרי היא לא ביצעה שום עבירת תנועה. השוטר הודיע לחיה כי היא נוהגת ברכב ללא רישיון רכב תקף. התברר שבעלה של חיה שילם את אגרת הרישוי אך בשל הקורונה, פרח מזיכרונו להעביר את הרכב טסט. חיה כלל לא ידעה על כך.

מהי הענישה בגין נהיגה ברכב שרישיונו פקע?

במקרה שלנו, השוטר נתן לחיה כתב אישום והזמנה לדין בגין עבירה של נהיגה ברכב כשרישיון הרכב פקע בתקופה העולה על שנה. בגלל שתקופת הפקיעה היא מעל שנה, החוק מחייב הגשת כתב אישום. גם כאן, בדומה לעבירות אחרות בחוקי התעבורה, הענישה מדורגת:

  1. אם רישיון הרכב פקע פחות מארבעה חודשים – חיה הייתה מקבלת קנס כספי בסך 250 ש"ח בלבד.
  1. פקיעת רישיון רכב בין 4 חודשים עד שנה – קנס בסך 1,000 ש"ח.
  1. פקיעה מעל שנה – הגשת כתב אישום.

כאשר מוגש כתב אישום לבית המשפט לתעבורה, העונש המקובל הוא פסילת רישיון נהיגה בתוספת קנס ועונשים נלווים נוספים. חיה נבהלה מההליך שנפתח נגדה ומיד היא ובעלה ניגשו להעביר את הרכב טסט. לאחר מכן, סברה חיה שהתביעה המשטרתית תחוס עליה ופנתה אליהם בבקשה לביטול כתב האישום או לכל הפחות, להימנע מפסילת רישיונה ולהסתפק בעונש של קנס כספי בלבד. התביעה המשטרתית לא נענתה לבקשתה.

פסק הדין בתיק נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף

חיה פנתה למשרדנו שנייצגה בהליך זה. על אף שעמדת התביעה במקרים אלו היא פסילת רישיון הנהיגה, הצלחנו להגיע להסדר לפיו חיה תשלם קנס כספי בסך 1,000 ש"ח בלבד! כמו כן, הוטל על חיה תנאי – אם תבצע שוב עבירה מעין זו בשנה הקרובה, רישיונה יפסל לחודש ימים.

נהיגה ללא רישיון רכב (טסט) בתוקף, הסתיים ללא פסילה - uliel

קיבלתם כתב אישום? חשיבות הייצוג בידי עורך דין תעבורה בבית המשפט

בעת קבלת כתב אישום בגין ביצוע עבירת תנועה, צפוי הנהג להליכים הזהים לאלו הפליליים ועל כן הסתייעות בידי עורך דין היא מעבר להמלצה, אלא חובה! במקרה שכזה, חשוף הנהגים לעונשים רבים החל מקנס כספי, פסילת רישיון הנהיגה, ועד למאסר בפועל.

ייצוג בידי עו"ד תעבורה חשוב והכרחי אף במקרים הנראים פשוטים למדי. גם אלו עלולים לסכן את רישיונכם. קיבלתם זימון לבית משפט? כדאי לקבל ייעוץ מעורך דין תעבורה בכדי להבין את הסיכונים בפניהם אתם ניצבים.

נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף, הסתיים ללא פסילה

במשרדנו נוהלו מאות תיקי נהגיה ללא רישיון רכב בתוקף – אלו כתבי אישום חמורים! התיק הזה הסתיים ללא פסילה כלל! אפשר לעזור גם לך! 

משרד עו"ד יערית אוליאל לתעבורה בלבד! 

פרוטוקול

הכרעת דין

בית משפט השלום

אל תגידו יהיה בסדר! אתה צריך עו"ד שמומחה אך ורק בתעבורה לצידך! 

נהיגה ללא רישיון רכב (טסט) בתוקף, הסתיים ללא פסילה - uliel

המחבר
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד יערית אוליאל
עו"ד אוליאל סיימה את לימודי התואר‎ ‎במשפטים בהצטיינות יתרה ואף התמחתה בתחום ‏הפלילי בפרקליטות מחוז צפון וכך זכתה להכיר את מערכת אכיפת החוק משני צידי המתרס, דבר אשר מהווה יתרון משמעותי עבור קהל לקוחותיה‎.‎‏ עו"ד יערית אוליאל‎ ‎מתמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, כאשר במסגרת עבודתה מייצגת נהגים במגוון תיקים בתחום בדרגות קושי שונות החל מעבירות קנס וכלה בתאונות דרכים קטלניות‎.‎ בנוסף, עו"ד אוליאל מקדישה זמן ומאמצים רבים בלימוד תחום התעבורה, מרצה בפני עורכי דין חדשים מטעם לשכת עורכי הדין וחברה בועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין. כמו כן, עו"ד אוליאל מתנדבת בבתי ספר ומרצה לתלמידים בתחום הבטיחות בתעבורה כאשר מטרתה העיקרית היא להקנות ערכים וידע בתחום.
קצת על משרדנו

בעלי ניסיון מקצועי רב שנים בייצוג נהגים בבתי משפט, במשרדי הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צוות המשרד מונה עו"ד לתעבורה ותאונות דרכים ובוחני תנועה מקצועיים יוצאי משטרת ישראל וכן אנשי מקצוע נוספים המסייעים לתיקי המשרד במתן חוות דעת מקצועיות. צוות המשרד נבחר בקפידה רבה בכדי להבטיח לכלל הלקוחות קבלת שירות מקצועי ואיכותי. קראו עוד על משרדנו או על תיקים מעניניים שניהלנו לאחרונה – הצלחות המשרד

אהבתם את הכתבה? שתפו!
עלול לעניין אתכם גם...
משרדנו מתמחה רק בתעבורה